خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی امروز مجلس مطرح شد؛

نماینده آبادان: پرآب‌ترین استان کشور کویر می‌شود تا کویری آباد شود/ قالیباف: مجلس و دولت برای خوزستان تلاش‌های خوبی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۱۰۸

نماینده آبادان در مجلس، گفت: خوزستان خون داد تا سرزمین ما حفظ شود اما به دلیل بی‌تدبیری اکنون در زمستان زیر آب می‌رود و در تابستان عطش دارد. پرآب‌ترین استان کشور کویر می‌شود تا کویری آباد شود، امروز هورها و رودها خشک شده و در بالادست آب منحرف می‌شود؛ انتقال آب در سرشاخه‌ها را متوقف کنید و به داد خوزستان برسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید مجتبی محفوظی پس از پایان سخنان وزیر ارشاد در نوبت دوم سخنان خود، بیان کرد: از صحبت‌ها و توضیحات وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر می‌کنم اما سوال من همچنان پابرجاست. با نگاه کردن به عنوان هر وزارتخانه‌ای متوجه ماموریت و وظایف آن می‌شویم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به دنبال چه چیزی باشد؟ 

وی ادامه داد: آیا جز این است که اشاعه فرهنگ اسلامی دستور کار و اولویت این وزارتخانه است؟ آیا این فیلم‌ها و سریال‌هایی که در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود و وزیر محترم گفتند که ما نظارت داریم و بررسی می‌کنیم، یعنی این سریال‌ها و روابط غیراخلاقی و روابط دختر و پسری و روابط نامشروع، زندگی‌های پر زرق و برق، عادی‌سازی تبلیغ ناهنجاری‌ها این موارد زندگی ایرانی و اسلامی است؟

محفوظی همچین اظهار داشت: ترویج خیانت و جنایت فرهنگ اسلامی و ایرانی ما است؟ اینکه گفتید ترکیه ۱۵۰ سریال را صادر کرده است، ما می‌خواهیم با ترکیه رقابت کنیم؟ با چه قیمتی؟ بله اقتصاد مهم است اما فرهنگ اهمیت کمتری ندارد که اینطور این حوزه رها شده است.

نماینده آبادان در ادامه سخنان خود به مشکلات استان خوزستان اشاره کرد و ابراز داشت: من قصد داشتم به علت مشکلات خوزستان از سوالم کناره‌گیری کنم، نمایندگان مجلس! عصاره فضائل ملت اکنون بیشتر از یک دهه است که ما در این استان شاهد بحران هستیم، یک روز بحران خشکسالی و عطش مردم یک روز ریزگردها و گرد و غبار.

وی افزود: خوزستان خون داد تا سرزمین ما حفظ شود اما به دلیل بی‌تدبیری اکنون در زمستان زیر آب می‌رود و در تابستان عطش دارد. پرآب‌ترین استان کشور کویر می‌شود تا کویری آباد شود، امروز هورها و رودها خشک شده و در بالادست آب منحرف می‌شود؛ انتقال آب در سرشاخه‌ها را متوقف کنید و به داد خوزستان برسید.

پس از پایان صحبت‌های نماینده آبادان قالیباف ضمن تذکر خروج از دستور، گفت: در رابطه با خوزستان دیروز در این جا بحث شد، همچنین عصر دیروز در هیات دولت هم مصوبات خوبی تصویب شد و امیدواریم که نمایندگان محترم در کمیسیون های مختلف عمران، برنامه بودجه و .... تلاش کنیم تا این مصوباتی که هست را اجرا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز