خبرگزاری کار ایران

تلاش برخی سناتورهای آمریکایی برای کارشکنی در روند احیای برجام

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۸۵۷

سناتورهای آمریکایی از روند احیای برجام انتقاد کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از کردستان ۲۴، رابرت منندز سناتور جمهوری‌خواه و جیم اینهوف سناتور جمهوری‌خواه، از تلاش‌های دولت بایدن برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران که به طور رسمی به عنوان برجام شناخته می‌شود،  انتقاد کردند.

آن‌ها ادعا کردند: شکایت مشترک در مورد برجام این است که این توافق تنها به یک جنبه از رفتارهای بدخواهانه ایران می‌پردازد؛ برنامه هسته‌ای آن، در حالی که سایر جنبه‌های این کشور را نادیده می‌گیرد، مانند حمایت ایران از برخی نیرو‌های منطقه‌ای و ​​برنامه موشکی آن‌ها.

اینهوف تاکید کرد که مذاکرات با ایران که اکنون در وین در حال انجام است، هیچ تفاوتی با مذاکراتی که در زمان دولت اوباما انجام شده و برجام را ایجاد کرده است، ندارد.

وی گفت: «در حالیکه مذاکره‌کنندگان شما با کنگره در ارتباط هستند، اما آنها مانند اسلاف خود هستند. آنها کاملاً به اعتراضات کنگره پاسخ نمی‌دهند.»

اینهوف ادامه داد: «واضح است که  ایالات متحده ، پس از انتخابات ایران بدون تغییر ، به توافق هسته ای شکست خورده خواهد پیوست.»

سناتور جمهوری‌خواه، با اشاره به توافقنامه سال ۲۰۱۵، گفت: «یکی از بزرگترین مشکلاتی که این توافق داشت، مبلغ عظیم نقدی بود که به ایرانیان داده شد.»

اینهوف ادعا کرد: «در ذهن من شکی نیست که بخشی از آن پول برای فراهم کردن تسلیحاتی که در روزهای اخیر به اسرائیل شلیک شد، به‌کار گرفته‌ شد و مقداری از این پول برای مسلح کردن انصارالله در یمن که حملات خود را علیه عربستان سعودی ادامه می‌‌دهند به کار گرفته می‌شود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز