خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه آیووای آمریکا در گفت‌وگو با ایلنا:

برجام قبل از پایان سال احیا نمی‌شود/ بایدن باید احیای روابط با ایران را جدی بگیرد/ اروپا به دنبال «توافق جدید» نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۶۰۶

استاد علوم سیاسی بر تداوم مذاکرات وین تا پایان سال تاکید کرد و گفت: اجلاس وین سرانجام به احیای توافق هسته‌ای منجر می‌شود.

برایان واربی «Brian Warby» استاد علوم سیاسی دانشگاه آیووای آمریکاست. وی دارای دکترای تخصصی در علوم سیاسی است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تنش میان ایران و آمریکا و احتمال احیای برجام بعد از نشست‌های وین بیان کرد.

بایدن باید احیای روابط با ایران را جدی بگیرد

برایان واربیدر ابتدا گفت: لازم است بایدن احیای روابط با ایران را جدی بگیرد. من فکر می کنم که با توجه به روند فعلی و مذاکرات او این کار را خواهد کرد.

اجلاس وین سرانجام به احیای توافق هسته‌ای منجر می‌شود

اروپا به دنبال «توافق جدید» نیست

این استاد دانشگاه در مورد نشست‌های وین گفت: گفت‌وگو با مقام‌های ایرانی حتی غیرمستقیم شرایط را بهبود می‌بخشد. این در حالی است که به نظر می‌رسد وزرای خارجه اتحادیه اروپا در وین در تلاش برای دستیابی به «توافق جدید» نیستند.

وی افزود: به نظر می‌رسد آنها معتقدند که بازگشت به برجام در حال حاضر بهترین گزینه است و برای همین هدف تلاش می‌کنند. به همین دلیل خوش‌بینانه نشست وین را دنبال می‌کنم و معتقدم که اجلاس وین سرانجام به احیای توافق هسته‌ای منجر شود. فکر می‌کنم این نشست اولین قدم قبل از بازگشت دو طرف به توافق برجام است.


مسیر مستقیم و آسانی در پیش نیست

دو طرف نمی‌خواهند ضعیف و بازنده نمایش داده شوند

برایان واربیدر ادامه تاکید کرد: نشست‌های وین فعلا ادامه دارد و قرار نیست خیلی زود تمام شود و مسیر مستقیم و آسانی هم در پیش نیست؛‌ چراکه هر دو طرف نمی‌خواهند طرف ضعیف و بازنده نمایش داده شوند که امتیازاتی به طرف مقابل می‌دهد بنابراین مذاکرات بسیار کند پیش می‌رود و طرف‌ها محتاطانه اظهارنظر و اقدام  می‌کنند .

ممکن است تا آخر سال شاهد احیای توافق برجام نباشیم

این استاد برجسته  دانشگاه در ادامه گفت: گمان می‌کنم که بایدن واقعا می‌خواهد به توافق هسته‌ای با ایران برگردد. ممکن است این روند ماه‌های آینده هم به طول بیانجامد و ما تا آخر سال شاهد احیای توافق برجام نباشیم، بنابراین برجام به این زودی‌ها و طی چند روز احیا نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز