خبرگزاری کار ایران

حضرتی در گفت‌وگو با ایلنا:

جای خالی محجوب در مجلس کاملا عیان است/ کسی نمی‌تواند مثل او به صورت تخصصی مسائل کارگری را دنبال کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۷۰۲

دبیرکل حزب اعتماد ملی و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم در این مدت جای خالی آقای محجوب در مجلس کاملا عیان است و صندلی ایشان خالی است و هیچ‌کس نمی‌تواند این جای خالی را پر کند.

الیاس حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به مصوبه جبهه اصلاحات ایران مبنی بر حمایت از علیرضا محجوب در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، در خصوص سابقه آشنایی و منش دبیرکل خانه کارگر گفت: بنده از مجلس سوم افتخار آشنایی با آقای محجوب را دارم؛ از زمانی که قانون کار در حال تصویب بود و در واقع بخش‌هایی که به شورای نگهبان رفته و برگشته بود را بررسی می‌کردیم چراکه اصل قانون کار در مجلس دوم بحث شده بود اما نهایتا در مجلس سوم تکمیل شد. از آن زمان با دوستان خانه کارگر به خصوص آقای محجوب آشنایی پیدا کردم. 

وی ادامه داد: شخصیت آقای محجوب و ثبات قدمش در ارتباط با ماموریتی که در زندگی برای خودش تعریف کرده قابل تقدیر است که همچنان بعد از گذشت نزدیک سی سال که از آشنایی ما می‌گذرد، من همچنان ایشان را ثابت و استوار در پیگیری مسائل صنفی کارگران، مشکلات کارگران و مسائل اقتصادی و مسائل معیشتی جامعه می‌بینم که البته در کنار آن همیشه به مسائل سیاسی هم توجه داشتند.  

وی افزود: آقای محجوب به عنوان یک اصلاح‌طلب ریشه‌دار، محکم و پایدار در جبهه‌ای خودش را تعریف کرد که در زمان عضویت در حزب جمهوری جریان چپ و متمایل به میانه بود و پس از آن هم که بحث اصلاح طلبی پیش آمد نیز به همین شکل مسیر را ادامه داد؛ همواره ارتباطش با مرحوم آیت‌الله هاشمی و مهندس موسوی بسیار قوی بود و من از همان زمان با ایشان آشنایی و ارادت پیدا کردم و پیگیر صحبت‌ها و مواضعش در مسائل مختلف بودم. 

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص اهمیت حضور نمایندگان قشر کارگر در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مطالبات صنفی این بخش مهم جامعه گفت: معتقدم در این مدت جای خالی آقای محجوب در مجلس کاملا عیان است و صندلی ایشان خالی است و هیچ‌کس نمی‌تواند این جای خالی را پر کند. البته نسبت به تعداد نمایندگان حوزه کارگری در مجلس هم این بحث مطرح است که پیش از انقلاب علی‌رغم اینکه تعداد کل نمایندگان به مراتب کمتر از امروز بود اما تعداد نمایندگان صنفی کارگری بیشتر از امروز بود و اهمیت پیگیری مطالبات کارگری، کارخانه‌ها، تولید و نیروی انسانی به خوبی درک شده بود که الان به مراتب موضوعات مهم‌تر شده است؛ در حال حاضر بحث بازنشستگی و بازنشستگان مطرح شده و معمولا آقای محجوب موضوع بازنشستگان را در اولویت خودش داشته و دارد.

وی افزود: البته خیلی از نمایندگان شهرستان‌ها ادعا می‌کنند که ما از طبقه کارگران و مدافع حقوق کارگران هستیم که البته بعضا درست هم می‌گویند و در فراکسیون کارگری که آقای محجوب راه‌اندازی کردند هم عضو می‌شوند اما آن کسی که به طور تخصصی این مسائل را دنبال می‌کند و انباشتی از تجارب چندین ساله را به دوش می‌کشد، آقای محجوب است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز