خبرگزاری کار ایران

با انتشار یادداشتی؛

رسولی خواستار تایید صلاحیت زهرا شجاعی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۳۵۳

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتشار یادداشتی خواستار تایید صلاحیت زهرا شجاعی شد و این مساله را گامی در جهت رفع تبعیض و نابرابری میان زنان و مردان دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسن رسولی عضو هیات مدیره بنیاد امید ایرانیان طی یادداشتی با عنوان «رفع تبعیض و نابرابری زنان و مردان» ضمن اشاره به سوابق زهرا شجاعی فعال سیاسی اصلاح‌‌طلب و داوطلب انتخابات ریاست جمهوری، خواستار تایید صلاحیت وی توسط شورای نگهبان شد.

متن این یادداشت به شرح ذیل است:

عدالت یکی از اصول مسلم دینی ما مسلمانان است. تئوری انقلاب اسلامی و منشور اصلاح‌طلبی نیز بر تحقق این مهم تأکید دارند.

اگر عدالت را قرار دادن هر چیز در جای خودش معنا کنیم، فقدان حتی یک زن در میان نامزد‌های نهائی انتخابات ریاست جمهوری از ابتدای پیروزی انقلاب و پایه‌گذاری جمهوری اسلامی ایران تا به امروز بدون تردید نشان دهنده وجود نابرابری بین دو نیمه جمعیت و جامعه ماست.

دموکراسی نیز بدون عدالت جنسیتی بویژه در حوزه سیاست و قدرت تحقق نمی‌یابد. اصل ١١٥ قانون اساسی صفاتی چون: رجل سیاسی (نه به معنای فقط مرد بودن)مذهبی، مدیر و مدبر را برای کاندیداهای ریاست جمهوری تعیین کرده است. در گذشته مرحومه سرکار خانم اعظم طالقانی علیرغم بی اعتنایی شورای محترم نگهبان با نیت زنده نگهداشتن این حق مسلم زنان، همواره داوطلب بوده‌اند.

اکنون نیز به درستی دو نفر از میان خیل عظیمی از زنان سیاستمدار کشور توسط مجمع عمومی جبهه اصلاحات به عنوان نامزد انتخاباتی پیشرو پیشنهاد و معرفی شده‌اند؛ سرکار خانم دکتر شجاعی و خانم دکتر ملاوردی. البته خانم دکتر ملاوردی ثبت نام نکردند. ولی خوشبختانه خانم دکتر شجاعی همراه با برنامه جامع و تحقق پذیر برای اداره کشور نام‌نویسی کرده‌اند. به دلیل همکاری قبلی این بانوی عالمه، متقی و مجرب را خوب می‌شناسم. به نوبه خود از احساس مسؤلیت ملی ایشان قدردانی می‌کنم. انتظار و توقع دارم شورای محترم نگهبان در جایگاه حافظ قانون اساسی همراه باخواسته اکثریت جامعه بویژه تشکل‌های سیاسی زنان اصلاح طلب و اصولگرا که در این مطالبه به حق فارغ از تمایزات فکری خود متفق‌القولند، با تأیید صلاحیت ایشان که برخوردار از تمامی شروط تبیین شده مقام ریاست جمهور هستند، اقدام کند.

ان‌شاءالله

سید حسن رسولی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز