خبرگزاری کار ایران

شجاعی در نشست خبری:

برای انتخابات ریاست‌جمهوری، هماهنگ با سایر احزاب اصلاح‌طلب حرکت می‌کنیم/ اگر امکان انتخابات آزاد و رقابتی فراهم نشود، تنها با ارائه برنامه و خط مشی عمومی،‌ نظام را همراهی می‌کنیم/ به سراغ نامزد نیابتی و ائتلافی نخواهیم رفت

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۲۷۴

دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب گفت: برای فعالیت‌های انتخاباتی هماهنگ با سایر احزاب اصلاح طلب حرکت می‌کنیم و براساس راهبردها اقدام می‌کنیم. آنچه تاکنون مطرح شده این است که اگر انتخاباتی آزاد و رقابتی داشته باشیم، طبیعتاً در انتخابات شرکت خواهیم کرد اما اگر چنین امکانی فراهم نشود، قطعاً با روش‌های دیگری مانند ارائه برنامه و خط مشی عمومی،‌ نظام و دولت آینده را همراهی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا شجاعی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت مجازی برگزار شد ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر، اظهار کرد: مجمع زنان اصلاح طلب چهار دوره را پشت سر گذاشته است. بعد از دوره اصلاحات، به اتفاق مدیران زن دوره اصلاحات و زنان احزاب اصلاح طلب مجمع را شکل دادیم از سال ۸۵ تا ۸۸ دوره شکل گیری مجمع بود؛ از سال ۸۸ تا ۹۲ دوره دوم فعالیت‌های مجمع بود که دوره مقاومت در برابر انسداد سیاسی بود و با جریانات سال ۸۸ موجب تنگنا برای اصلاح طلبان شد البته فعالیت‌های ما تعطیل نشد اما جلسات را در قالب محافل خانگی و دوستانه ادامه پیدا کرد.

دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب افزود: دوره سوم که دوره باز آرایی مجمع بود از سال ۹۲ تا ۹۶ بود که یکی از اعضای مؤثر مجمع به عنوان معاون امور زنان ریاست جمهوری انتخاب شد. ما در این دوره تشکیلات مجمع را باز آرایی کردیم؛ همچنین جلساتمان را در جهت توسعه مشارکت سیاسی زنان ادامه دادیم. 

وی اضافه کرد: در سال ۹۴ تلاش کردیم که پروانه حزب را کسب کنیم که در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۹۵ مجوز برگزاری کنگره حزب را دریافت کردیم.

شجاعی گفت: دوره چهارم مجمع نیز از سال ۹۶ تاکنون است که می‌توان این دوره را دوره انسجام، تثبیت و اتحاد زنان اصلاح طلب نامید.

وی افزود: ارتقا سطح آگاهی سیاسی و دانش زنان را با برگزاری دوره‌های آموزشی مدنظر قرار دادیم؛ همچنین طرح مباحث تئوریک از طریق نشست های گوناگون و تقویت وحدت را نیز اجرایی کردیم.

وی با بیان اینکه مجمع زنان اصلاح طلب تاکنون ۶۲ جلسه داشته است، بیان کرد: به دلیل بحران کرونا که از سال گذشته آغاز شد، گزارشی در خصوص تاثیر کرونا بر زنان تهیه کردیم. چهار نشست نیز در محورهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، محیط زیست و اقتصادی برگزار شد و تاحدودی در فضای مجازی فعال هستیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آخرین فعالیت‌های انتخاباتی مجمع زنان اصلاح طلب را بفرمایید و آیا قصد ائتلاف با سایر احزاب را دارید یا خیر؟ گفت: ما در چنین مواردی هماهنگ با سایر احزاب اصلاح طلب حرکت می‌کنیم و براساس راهبردها اقدام می‌کنیم. آنچه تاکنون مطرح شده این است که اگر انتخاباتی آزاد و رقابتی داشته باشیم، طبیعتاً در انتخابات شرکت خواهیم کرد اما اگر چنین امکانی فراهم نشود، قطعاً با روش‌های دیگری مانند ارائه برنامه و خط مشی عمومی،‌ نظام و دولت آینده را همراهی می‌کنیم.

دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب در خصوص نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان نیز اظهار کرد: هنوز اولین جلسه نهاد اجماع ساز تشکیل نشده و یکشنبه هفته آینده اولین جلسه برگزار خواهد شد. 

وی همچنین درباره نامزد اصیل یا ائتلافی (نیابتی) اصلاح‌طلبان برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری نیز گفت: هنوز به موضوع مصادیق در انتخابات ورود نکرده‌ایم و مصوبه‌ای در این خصوص نداشته‌ایم اما اعتقاد ما بر این است که دیگر سراغ نامزد نیابتی و ائتلافی نرویم. دیدگاه آقای خاتمی هم این است که از نامزد اصلاح طلب توانمند که ما توان دفاع از او  را داشته باشیم و او هم توان انجام امور را داشته باشد، مورد حمایت قرار ‌گیرد.

وی در خصوص کاندیداتوری زنان در انتخابات نیز گفت: اظهارات سخنگوی شورای نگهبان در خصوص کاندیداتوری زنان،‌ موضوع جدیدی نبود اما این شائبه به وجود آمد که قصد گرم کردن انتخابات را داشتند. در مجموع به نظر می‌رسد تفسیر صریح و روشن شورای نگهبان از اصل 115 قانون اساسی یعنی تعریف واژه رجل باید اعلام شود. اگر این تفسیر صورت بگیرد، ما می‌توانیم به صداقت مطرح کنندگان بیشتر پی ببریم.

شجاعی تصریح کرد: فضای کشور و جهان و اقبال عمومی مردم نشان می‌دهد که یک کاندید خانم برای ریاست جمهوری شانس پیروزی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز