خبرگزاری کار ایران

فارین پالیسی بررسی کرد؛

بایدن باید اولین گام برای نجات برجام را بردارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۸۰۹

فارین پالیسی در تحلیلی به تنش میان ایران و آمریکا پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از فارین پالیسی، در حالی که جو بایدن بارها اعلام کرده بود که قصد دارد به برجام بازگردد اما با ورود به کاخ سفید تاکید کرد که ایران باید ابتدا قدم نخست را بردارد و  فعالیت‌های هسته‌ای خود را به عقب برگرداند. همین امر نگرانی اروپایی‌ها را در مورد برجام برانگیخت.

بایدن حتی برای لغو تحریم‌های کالاهای بشردوستانه و آزادسازی  منابع مالی ایران در بانک‌های خارجی اقدامی صورت نداده است. اروپایی‌ها حتی خواهان اعمال معافیت تحریمی و حضور در برنامه هسته‌ا‌ی ایران شدند.از سوی دیگر، ایران تاکید کرد تا زمانی که تحریم‌ها لغو نشود به مذاکره وارد نشده و به تعهدات خود بازنمی‌گردد.

یک مقام دولت امریکا گفت: اروپا و حتی چین و روسیه خواهان  نوعی از بازگشت هماهنگ به تعهدات از سوی ایران و آمریکا هستند. اما برخی اروپایی‌ها معتقدند باید گام‌های اول را برداریم. اروپایی‌ها، روس‌ها و چینی‌ها همه  این احساس را داشتند که آمریکا ابتدا از این توافق خارج شده و باید اولین گام را بردارد.اما آنچه ما به اروپا گفتیم این موضوع بود که ما آماده برخی اقدامات هستیم اما نه به‌صورت یکجانبه و یکطرفه.

برخی در اروپا معتقد هستند که آمریکا به عنوان طرفی که با خروج از توافق برجام را تضعیف کرده باید گامی برای بهبود اوضاع بردارد؛ هرچند که این تضعیف در زمان ترامپ برای برجام رخ داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز