خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

دامن زدن به منازعات جناحی با مصالح اسلامی و ایرانی ناسازگار است

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۰۲۰

آسایش معیشتی معلم، آرامش روحی و روانی جامعه و تقویت بنیه آموزشی کشور را به دنبال دارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار مسؤولین صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان، معلمین و مجموعه کارکنان آموزش و پرورش را از سرمایه‌های بزرگ هر جامعه‌ای، مخصوصاً در ایران اسلامی دانست و گفت: آسایش معیشتی معلم، آرامش روحی و روانی جامعه و تقویت بنیه آموزشی کشور را به دنبال دارد.

به گزارش ایلنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری چرایی، چگونگی و اهداف تأسیس صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: معلمین حقیقتاً کمترین امتیازات را در جامعه ما دارند و می‌خواستیم در کنار آب باریک حقوق بازنشستگی، سرمایه‌ای را در اختیار این انسان‌های نجیب قرار دهیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر نقش و حضور الهام بخش معلمان در مبارزات قبل از پیروزی، سال‌های اول پیروزی انقلاب و بعدها در ۸ سال دفاع مقدس و حتی همکاری آنان برای ترویج فرهنگ سازندگی در کشور، گفت: پاداش معلمان نبود که در پاسخ به صداقت، شجاعت، نجابت و وفاداری آنها به نظام، سرمایه‌ی آتیه آنها را، آن هم در برنامه‌ی که درآمدهای ارزی و ریالی دولت بالا بود، کم کند.

وی با اشاره به سوابق آموزش و پرورشی بسیاری از مسؤولین دولت فعلی و آگاهی آنان از مشکلات معلمین، اظهار امیدواری کرد که مشکلات پولی و درآمدهای ارزی، آینده آموزشی جوانان و نوجوانان این مملکت را تحت تأثیر قرار ندهد و در برنامه ششم خواست فرهنگیان مدّنظر باشد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ارائه تحلیلی از اوضاع منطقه، مخصوصاً شرایط امروز یمن، گفت: باید با تدبیر و دوراندیشی، سیاست داخلی و خارجی کشور را در جهت حفظ و تقویت نظام، تداوم حضور تأثیرگذار در منطقه و تعامل با جهان تنظیم کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، همدلی داخلی و همکاری منطقه‌ای و جهانی را موجب تقویت جایگاه ایران در نظام بین‌المللی دانست و گفت: تجربیات مثبت و منفی گذشته و اوضاع کنونی که شاهد رشد قارچ‌گونه گروه‌های تروریستی در منطقه و بعضی از کشورهای اسلامی هستیم، ایجاب می‌نماید که با عقلای جهانی برای کم کردن آلام جامعه‌ی انسانی تعامل داشته باشیم.

وی دامن زدن به منازعات باندی و جناحی را ناسازگار با مصالح اسلامی و ایرانی توصیف کرد و گفت: همه باید برای سربلندی ایران، تقویت تشیّع و جهانی شدن فرهنگ اسلام تلاش نماییم.

در آغاز این دیدار زرهانی، عضو هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان و رئیس هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان ضمن ارائه گزارشی از روند تأسیس، فعالیت‌ها و برنامه‌های صندوق، گفت: صندوق در زمان وزارت نجفی، در دولت دوم جناب‌عالی، یعنی سال ۱۳۷۴ تأسیس شد و الان نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر از فرهنگیان عضو آن هستند.

وی با اشاره به مشکلاتی که طی سال‌های اخیر برای معلمین عضو صندوق ایجاد شده است، گفت: متأسفانه دولت سابق در چهار سال دوم به تعهداتش برای پرداخت سهمی برابر پرداخت فرهنگیان، عمل نکرد و حتی قانون آن را از بندهای برنامه‌های پنج ساله پنجم حذف کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که دولت فعلی با گنجاندن همان بند به قانون برنامه پنج ساله، ششم، به حق و حقوقی که دولت سازندگی برای فرهنگیان در نظر گرفته بود، عمل نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز