خبرگزاری کار ایران

رییس دیوان عدالت اداری در جلسه هیات عمومی:

نامه رهبر انقلاب تلنگری‌ست که جوانان غرب را از خواب بیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۲۴۸

تکفیری‌ها و دست‌پروده‌های همین استکبار نیز به نام اسلام، جنایت مرتکب می‌شوند و بی‌خبران نیز تصور می‌کنند، این اسلام است که عده‌ای را به جنایت حکم کرده است.

رییس دیوان عدالت اداری گفت: نامه مقام معظم رهبری به جوانان آمریکای شمالی و اروپا برگ زرینی در تاریخ و موجب بیداری برای آیندگان خواهد بود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیات عمومی دیوان با بیان اینکه دشمنان اسلام تلاش می‌کنند تا اسلام را دینی خشن، بدون تعقل و ناپسند معرفی کنند تا به اهداف شیطانی خود برسند، اظهار کرد: این نامه در حقیقت تلنگری است که جوانان غربی را از خواب بیدار کرده و از حلقه انحرافی دشمن خارج کند.

وی افزود: از نکاتی که در معارف دینی اسلام و کتاب شریف الهی یعنی قرآن مورد توجه قرار گرفته این است که خداوند متعال همواره جامعه بشری را به سمت تفکر، تدبر و بکارگیری اندیشه و عقل هدایت کرده است و در جای جای قرآن کریم(بیش از ۱۴۰ مورد) خداوند متعال با به‌کارگیری واژگانی متعدد بشر را به تعقل، تفکر، تدبر، تذکر، تفقه و بصیرت فرا خوانده است.

رئیس دیوان عدالت اداری نامه اخیر مقام معظم رهبری به جوانان آمریکای شمالی و اروپا را اقدامی هم‌راستا با فرامین قرآنی دانست و اضافه کرد: مقام معظم رهبری در این نامه با دعوت به تعقل و تفکر از آنان خواستند تا اسلام حقیقی را با مراجعه به متن قرآن و متون معتبر دینی که معرف حقایق معارف دینی است، بشناسند.

منتظری با اشاره به ظرایف در داستان حضرت موسی(ع) در قرآن و ماجرای به استضعاف کشیده شدن مردم از سوی فرعون ادامه داد: فرعون تلاش می‌کرد تا مردم روزگار خود را به استضعاف فکری بکشاند و آنها را در مدار خواست خود قرار دهد تا برای ادامه حکومت ظالمانه و شیطانی خود، آسوده‌تر باشد، چنین تصویری اکنون نیز در دنیای استکبار و اقدامات فراعنه امروز مشهود و ملموس است.

وی افزود: اگر استضعاف مردم نبود و آنان می‌توانستند درست عقل خود را به کار ببندند، هیچگاه فرعون را به جای خدا برنمی‌گزیدند.

رئیس دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: امروز هم یکی از سیاست‌های شیطانی استکبار این است که جامعه بشری و کشور‌ها و ملت‌ها را به طرق مختلف به استضعاف بکشاند تا بتواند خوی استکباری خود را حفظ کرده و منافع شیطانی خود را کسب کند.

منتظری با اشاره به اینکه بیداری تنها با تفکر و تعقل امکان‌پذیر است، تصریح کرد: امروز تنها راه نجات بشریت رجوع به آن چیزی است که مقام معظم رهبری در این نامه بر آن تاکید دارند.

وی در ادامه به دستاوردهای این نامه برای غرب به ویژه جوانان آن اشاره و اظهار کرد: توده مردم و جوانان با این دعوت مقام معظم رهبری و در مراجعه به متون اصلی اسلام در می‌یابند که آنچه اسلام اصیل فرموده با آنچه عده‌ای به نام اسلام آن را رواج می‌دهند، تفاوت زیادی دارد.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: بی‌شک، حکام ظالم و وابسته کشورهای اسلامی که مسلمانان را به زنجیر اسارت استکبار جهانی درآورده‌اند و سرسپردگی آنان به آمریکا و اسرائیل برای همه مسلم است، نمی‌توانند نماینده دینی الهی باشند.

وی ظلم‌ و ستمی را که در کشورهای مصر، عربستان، بحرین و برخی دیگر از جوامع اسلامی از سوی این عمال ظالم و وابسته در حق مردم مسلمان می‌شود، مثال آشکاری از غیرمسلمان بودن این حکام دانست.

منتظری اضافه کرد: تکفیری‌ها و دست‌پروده‌های همین استکبار نیز به نام اسلام، جنایت مرتکب می‌شوند و بی‌خبران نیز تصور می‌کنند، این اسلام است که عده‌ای را به جنایت حکم کرده است.

وی با اشاره به اقدام یکی از نمایندگان مجلس بلژیک در اهانت به قرآن کریم اظهار کرد: منبع و سرچشمه شرارت دانستن قرآن‌‌ همان نقشه استعمار است که تلاش می‌کند، افکار عمومی جهان را از حقایق دور نگهدارد و اسلام را دینی خشن، بدون تعقل و ناپسند معرفی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز