خبرگزاری کار ایران

ابوالمعالی به ایلنا خبر داد:

شکایت از " رمز عبور " ثبت شد / زمان زیادی تا پایان دادگاه مهدی هاشمی باقی نمانده است

حتی اگر بپذیریم آقای اشتهاردی قسمت‌هایی از کیفرخواست را منتشر نکرده٬ باید قبول کنیم وی در مورد بخشی از کیفرخواست گمانه‌زنی‌های خود را منتشر کرده است.

وکیل مهدی هاشمی گفت: در مورد مطالب منتشر شده در هفته‌نامه «رمز عبور» به دلیل عمومی بودن این جرم٬ دادستانی موظف است آقای اشتهاردی را تحت تعقیب قرار داده و روند انتشار این مطلب را مورد بررسی قرار دهد.

وحید ابوالمعالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برگزاری بیست و سومین جلسه دادگاه مهدی هاشمی عنوان کرد: بیست و سومین جلسه دادگاه موکلم در حالی برگزار شد که همچنان بیان دفاعیات ما و پاسخ‌های دادستانی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه جلسه بعدی دادگاه مهدی هاشمی روز ۸ دی ماه یعنی دوشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد، گفت: ما در انتهای دفاعیات خود هستیم و به نظر می‌رسد که زمان زیادی تا پایان دادگاه مهدی هاشمی باقی نمانده باشد.

وکیل مهدی هاشمی با اشاره به انتشار کیفرخواست موکلش در نشریه «رمز عبور» خاطرنشان کرد: شکایت ما از این نشریه در دادسرای فرهنگ رسانه به ثبت رسیده و امرز هم برای پیگیری این شکایت به دادگستری مراجعه کردیم.

وی افزود: مدیر مسئول هفته نامه «رمز عبور» برای دومین بار است یک تخلف را تکرار می‌کند و برای همین امیدواریم که در این مورد برخورد جدی از سوی قوه قضاییه با این فرد انجام شود.

ابوالمعالی تاکید کرد: شاید برخورد جدی با این تخلف باعث شود محکومیت قبلی مدیر مسئول این هفته‌نامه نیز از حالت تعلیق خارج شود.

وی گفت: حتی اگر بپذیریم که آقای اشتهاردی قسمت‌هایی از کیفرخواست را منتشر نکرده٬ باید قبول کنیم وی در مورد بخشی از کیفرخواست گمانه‌زنی‌های خود را منتشر کرده است. بنابراین در نیت مجرمانه مدیر مسئول هفته‌نامه «رمز عبور» تردیدی وجود ندارد.

ابوالمعالی برخود جدی قوه قضاییه با این تخلف آشکار را خواستار شد و عنوان کرد: در جلسه امروز دادگاه مهدی هاشمی نیز ما علاوه بر شکایتی که در دادسرای فرهنگ و رسانه به ثبت رساندیم٬ اعتراض خود را اعلام کردیم که این اعتراض در بیست‌وسومین دادگاه موکلم صورت جلسه شد.

وی افزود: به دلیل عمومی بودن این جرم دادستانی می‌بایست آقای اشتهاردی را تحت تعقیب قرار داده و روند انتشار این مطلب را مورد بررسی قرار دهد.

وحید ابوالمعالی٬ وکیل مهدی هاشمی تاکید کرد: در این شکایت ما از دادستانی خواستیم بررسی کنند منابع اطلاعاتی چنین نشریاتی کجاست چراکه پیش از این نیز موارد مشابهی رخ داده است. البته بنده شنیدم که سایتی نیز عنوان کرده ما فیلم جلسات مهدی هاشمی را در اختیار داریم و در صورت لزوم آن را پخش خواهیم کرد. البته بنده از صحت این موضوع بی‌خبرم و تنها به شکل نقل قول بیان شده است. اما اگر چنین ادعایی واقعی باشد قوه قضاییه باید با جدیت بیشتر با این موارد برخورد کند.

گفتنی است صبح امروز بیست و سومین جلسه رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.

کد خبر : ۲۳۶۴۲۲