خبرگزاری کار ایران

در جوابیه مهدی هاشمی به رسائی مطرح شد:

از فشار به دستگاه قضا دست بردارید

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۷۶۸

مکررا از دادگاه تقاضا کردیم زمینه علنی بودن دادگاه و پخش مستقیم از صدا‌وسیما فراهم شود تا ابهاماتی که آقای رسایی دائما طرح می‌کند را پاسخ دهیم اما دادگاه تصمیم گرفت جلسات غیر علنی باشد.

مهدی هاشمی در پاسخ به اظهارات حمید رسایی نامه‌ای به مجلس ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، عضو هیات رئیسه مجلس امروز براساس ماده ۷۸ آیین نامه داخلی مجلس جوابیه مهدی هاشمی به نطق حمید رسائی را قرائت کرد.

متن این نامه که توسط حسین سبحانی‌نیا در مجلس قرائت شد به شرح ذیل است:

۱) آقای رسائی در حالی در خصوص پرونده اینجانب اظهار نظر کرده است که قاعدتا نباید به کلیه مستندات، دفاعیات و مفاد پرونده که تقدیم دادگاه شده است٬ دسترسی داشته باشد لذا این گونه اظهار نظر بی‌انصافی و مخالف عدالت است.

۲) به استناد فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه نماز جمعه ۲۹ خرداد ۸۸ هر کس هر ادعایی کرد باید در مجاری قانونی خودش اثبات شود و قبل از اثبات نمی‌شود اینها را رسانه‌ای کرد و در فراز دیگری می‌فرمایند روشی را در پیش گرفتند برای متهم کردن یکدیگر و این چیز خوبی نیست دل ما را تاریک و فضای زندگی ما را ظلمانی می‌کند.

۳) آقای رسائی در نطق خود استناد به مطالبی کرده که مستند آن ادعاهای اشخاص متهم فراری هتاک به نظام جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری و رسانه‌های معاند بود.

مقام معظم رهبری در همین خطبه اعلام کردند این فضا فضای درستی نیست؛ خارجی‌ها و بیگانگان تعریض‌های مغرضی علیه کسی یا کسانی می‌زدند و ادعاهایی می‌کنند که این‌ها فلان جا خیانت کردند، خطا کردند و ما هم عین همان‌ها را پخش می‌کنیم این ظلم است و این مورد قبول نیست.

رسانه‌های بیگانه کی دلشان برای ما سوخته است؟ کی خواسته‌اند حقایق در مورد ما روشن شود؟ که در این مورد بیایند حقیقت را گفته باشند رسانه‌های بیگانه و رسانه‌های مغرض انگلیسی برایش شاهد بیاورند، تهمت زدن به یک شخص گناه است.

من و دو وکیل مدافعم طی جلسات متعدد دادرسی دفاعیات خود را بیان کرده‌ایم و اگر چه ممکن است در برخی موارد اعتراضات جدی داشته باشیم اما به احترام قوه قضاییه، دادگاه و الزامات فوق سکوت کرده‌ایم.

مکررا از دادگاه تقاضا کردیم تا زمینه علنی بودن دادگاه و پخش مستقیم از صدا و سیما فراهم شود تا ابهاماتی که آقای رسایی دائما مطرح می‌کند را مطرح کنیم. اما دادگاه تصمیم گرفت جلسات غیر علنی باشد لذا توصیه به رعایت انصاف می‌کنم و می‌خواهم از فشار به دستگاه قضا دست بردارند و بگذارند دادگاه کار خودش را انجام دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز