خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم قضایی؛

ارتباط لازم بین دانشگاه و قوه قضاییه وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۸۷۶

باید یک برنامه راهبردی برای این دانشگاه برای آینده داشته باشیم و با توجه به نیاز قوه قضاییه حرکت کنیم نه فقط محدودیتهای محیطی باعثشود برنامه هایمان را با توجه به آنها تنظیم کنیم.

رئیس دانشگاه علوم قضایی گفت: امروز ارتباط بیشتر بین دانشگاه علوم قضایی و قوه قضاییه لازم است، ما برای آینده نیاز به یک برنامه راهبردی داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد شریعت‌باقری رئیس دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری در مراسمی که امروز صبح در این دانشگاه برگزار شد گفت: از سال گذشته که مسئولیت دانشگاه را بر عهده گرفته‌ام فکر نمی‌کردم دانشگاه اینقدر مسائل و مشکلات گوناگون داشته باشد یکی از مشکلات اساسی ما مربوط به فضا و مکان دانشگاه است.

وی ادامه داد: سعی کرده‌ایم با وجود این مشکلات در ارتقای دانشگاه قدم‌هایی برداریم.

شریعت‌باقری تصریح کرد: این دانشکده یکسال تبدیل به دانشگاه شده است اما براساس آمارهایی که ما داریم خیلی از قضات و مدیران میانی و حتی بالایی و نمایندگان مجلس فارغ التحصیل این دانشگاه هستند.

وی افزود: اما موضوعی که قابل توجه است این است که این دانشگاه به هیچ وجه شناخته شده نیست و از بین یک میلیون داوطلب که ۲۵۰ هزار نفر آنها علوم انسانی بودند فقط تعداد کمی این دانشگاه را در انتخاب‌رشته خود آورده بودند.

رئیس دانشگاه علوم قضایی بیان کرد: ما شبیه این دانشگاه را در همه دنیا داریم که وظیفه تربیت قضات را برعهده دارد اما با وجودی که ما در داخل ایران امکانات خوبی را برای دانشجویان در نظر می‌گیریم٬ امسال فقط ۵۶۰۰ نفر این دانشگاه را انتخاب کردند.

وی گفت: حتی این دانشگاه در بین دستگاه قضایی نیز شناخته‌شده نیست٬ حتی ما گاهی با برخی از شخصیت‌ها تماس می‌گیریم٬ آنها برای حضور در دانشگاه آنها از ما سوال می کنند و می‌گویند این دانشگاه کجاست و کار آن چیست.

شریعت باقری گفت: ما باید برای مطرح کردن این دانشگاه کارهایی انجام دهیم که منظور من فقط کارهای تبلیغاتی نیست بلکه باید توجه مان در مسیر ارتقای این دانشگاه باشد

وی گفت: ما هزار و ۳۴۵ دانشجو در سه مقطع داریم که ۹۰۰ نفر آنها بورسیه قوه قضاییه هستند که ما برنامه‌های فرهنگی و جانبی خوبی در دانشگاه برای آنها تدارک دیده‌ایم و در همایش قوه قضاییه برای امر به معروف و نهی از منکر شرکت فعال داشتیم اما هنوز ارتباطی که لازم باشد بین دانشگاه و قوه قضاییه وجود ندارد.

وی در پایان گفت: ما باید یک برنامه راهبردی برای این دانشگاه برای آینده داشته باشیم و با توجه به نیاز قوه قضاییه حرکت کنیم نه فقط محدودیت‌های محیطی باعثشود برنامه‌هایمان را با توجه به آنها تنظیم کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز