خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

برافراشته شدن پرچم ایران در میادین ورزشی به رغم تحریم‌ها افتخارآفرین است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۹۳۷

وقتی در اوج تحریم‌ها، مردم کشورهای دنیا برافراشته شدن پرچم ایران را در مسابقات ورزشی می‌بینند، به این نکته سیاسی و اجتماعی توجه می‌کنند که تبلیغات سوء و ایران‌هراسی آنان، کینه‌توزانه و ظالمانه است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برافراشته شدن پرچم ایران در میادین ورزشی به رغم اوج تحریم‌ها را افتخارآفرین دانست.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای هیأت رئیسه کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا، فعالان و پیشکسوتان عرصه بین‌الملل ورزش وزنه‌برداری، ورزش را نیاز ضروری برای سلامت و نشاط فرد و جامعه دانست و گفت: ورزش، توصیه اسلامی و یک اصل بدیهی است که عقل سالم در بدن سالم است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ورزشکاران و هنرمندان مردمی را افراد شاخص هر جامعه و مورد علاقه و احترام برای مردم خواند و افزود: روح پهلوانی و نشاط‌بخشی در ذات ورزشکاران و هنرمندان است که محبوبیت آنها در جامعه نیز به خاطر روحیه جوانمردی است.

هاشمی رفسنجانی، با ابراز خرسندی از موفقیت‌های ورزشکاران ایرانی در مسابقات جهانی و بین‌المللی، گفت: وقتی در اوج تحریم‌ها، مردم کشورهای دنیا برافراشته شدن پرچم ایران را در مسابقات ورزشی می‌بینند، به این نکته سیاسی و اجتماعی توجه می‌کنند که تبلیغات سوء و ایران‌هراسی آنان، کینه‌توزانه و ظالمانه است.

وی رشته‌های مختلف ورزشی، از جمله وزنه‌برداری و کشتی را ورزش بومی ایرانیان در طول تاریخ دانست و گفت: این دو رشته ورزشی قابلیت‌هایی دارند که می‌توانند ایران را در عرصه‌های بین‌المللی سرآمد کنند که شرطش شناسایی استعدادها، میدان دادن به آنها و حمایت مالی و معنوی از ورزشکاران و مسئولان ورزشی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضور و مدیریت مسئولان ایران در فدراسیون‌ها و مجامع ورزشی آسیایی و جهانی را مهم توصیف کرد و گفت: کسب و حفظ سمت‌های جهانی و آسیایی در مراکز معتبر ورزشی که رقبای زیادی دارد، سخت، اما با توجه به اعتبار و روحیه ایرانیان، امکان پذیر است و باید همکاری‌های داخلی و منطقه‌ای و رایزنی‌های لازم برای تحقق و تداوم این امر مهم عمیق شود.

وی تلاش‌های فردی و جمعی انسان‌ها برای حضور در سطح بالای مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی را یک اصل اسلامی، انسانی و روانی خواند و افزود: در این حالت ناعادلانه‌ای که ایران را تحریم کرده اند، یکی از راه‌های اثبات حقانیت، حضور فعال‌تر در مجامع و مراکز بین‌المللی، از جمله مجامع ورزشی است.

در پایان این دیدار سه تن از قهرمانان و تلاشگران عرصه وزنه‌برداری لوح تقدیر خویش را از دست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دریافت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز