خبرگزاری کار ایران

مولاوردی در همایش «به سوی جهانی عاری از خشونت علیه زنان»:

لایحه تشکیل مرجع ملی صیانت از زنان در برابر خشونت در دست پیگیری است

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۴۲۴

متأسفانه موارد خشونت علیه زنان گزارش نمی‌شود و عزم و اراده‌ای برای ثبت این آمار وجود ندارد اما هزینه‌هایی که این خشونت‌ها به جامعه تحمیل می کنند آنقدر سنگین است که سیاستگذاری برای مقابله با باورهای غلط را که ریشه این پدیده جهانی است، ضروری می‌سازد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کرد لایحه تشکیل مرجع ملی صیانت از زنان در برابر خشونت در دست پیگیری است و همزمان قوه قضائیه نیز قول مساعد داده تا در قانون تعزیرات، این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در همایش «به سوی جهانی عاری از خشونت علیه زنان» که در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: به رغم پیشرفت و تحول در عرصه‌های تکنولوژی و فناوری‌های نوین ارتباطات و اطلاعات، خشونت علیه زنان و دختران همچنان رایج است.

مولاوردی تأکید کرد: لایحه تشکیل مرجع ملی صیانت از زنان در برابر خشونت در دست پیگیری است و همزمان قوه قضائیه نیز قول مساعد داده تا در قانون تعزیرات، این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه موضوع خشونت علیه زنان پدیده‌ای جهانی است، گفت: این پدیده بدون توجه به مرزهای جغرافیایی و اجتماعی، نه تنها از زندگی زنان حذف نشده بلکه تنها با تغییر شکل، زنان و دختران را در هر زمان و مکان قربانی می‌کند به طوری که طبق آمار از هر سه زن در سطح جهان، یک زن از طریق خشونت خانگی، آزار در محل کار و یا تهدید در فضای مجازی رنج می‌برد که این پدیده از عوامل نقض حقوق بشر و مانع صلح است.

ضرورت مقابله با باورهای غلط به عنوان ریشه خشونت علیه زنان

مولاوردی با اشاره به اینکه خشونت علیه زنان هیچ ارتباطی با فرهنگ، دین و تحصیلات ندارد، تصریح کرد: متأسفانه موارد خشونت علیه زنان گزارش نمی‌شود و عزم و اراده‌ای برای ثبت این آمار وجود ندارد اما هزینه‌هایی که این خشونت‌ها به جامعه تحمیل می کنند آنقدر سنگین است که سیاستگذاری برای مقابله با باورهای غلط را که ریشه این پدیده جهانی است، ضروری می‌سازد.

وی تأکید کرد: موضوع خشونت علیه زنان جهانی و فراگیر بوده و جامعه جهانی به درکی برای مبارزه با این موضوع رسیده است.

اهمیت شکل‌گیری عزم ملی برای مبارزه با خشونت علیه زنان

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده شکل‌گیری همبستگی ملی برای مقابله با خشونت علیه زنان را ضروری دانست و گفت: قانون به تنهایی نمی‌تواند با این پدیده مبارزه کند، باید تدابیر فرهنگی و حفاظتی اتخاذ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز