خبرگزاری کار ایران

خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران: / مشروح /

کار فرهنگی فقط وظیفه دولت نیست / به هیچ عنوان با فضای مجازی مشکلی نداریم

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۷۵۲

ما به هیچ عنوان با فضای مجازی مشکلی نداریم و اصلا مخالفت هم معقول نیست اما می‌گوییم تا ساختارهای نظارتی درست نشده دین جوانان را در خطر نیاندازید و نباید فضای مجازی را آزاد آزاد در اختیار افراد قرار دهیم و حتی در آمریکا نیز آنها اجازه نمی‌دهند یک فیلم ارزشی ما وارد فضای مجازی‌شان شود. وقتی فضای نظارتی تکمیل شد ۳G که هیچ ۱۰G را در اختیار افراد قرار دهیم. دغدغه ما این است که مسئولان راه را برای دشمنان باز نکنند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: اجلاس شانزدهم مجلس خبرگان رهبری آکنده از دغدغه‌های فرهنگی بود و این دغدغه‌ها قابل حل است. البته کار فرهنگی فقط وظیفه دولت نیست بلکه حوزه‌های علمیه، ‌ سازمان تبلیغات، ‌صداوسیما و رسانه‌های دیگر نیز مسئولند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به هفته دولت و دیدار اعضای دولت با مقام معظم رهبری گفت: رهبر انقلاب در آن دیدار سخنرانی جامعی داشتند که من آن را منشور دولتمردان دولت یازدهم می‌دانم و در آن سخنرانی ایشان سخنرانی جامع و منصفانه‌ای از عملکرد دولت را ارائه کردند.

وی با اشاره به بیان عملکردهای مثبت دولت یازدهم از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان در دیداری هم که دیروز با اعضای مجلس خبرگان رهبری داشتند تصریح کردند که حمایت از قوای سه گانه واجب است و باید این حمایت‌ها صورت بگیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در دیدار اعضای دولت با مقام معظم رهبری، ‌ ایشان ۱۵ توصیه داشتند که دو مورد آنها را بیان می‌کنم. یکی سعه صدر در برابر انتقادات است که باید دولت با آرامش و سعه صدر برخورد کند و البته به منتقدان نیز گفتند که لحنی منصفانه داشته باشند و لحنشان نیش زدن نباشد و دومی مسئله فتنه را بیان کردند چرا که مسئله فتنه از خطوط قرمز نظام است و همانطور که وزرا در جلسه رای اعتماد بر فاصله شان با فتنه تاکید داشتند باید همچنان بر این فاصله پایبند باشند.

خاتمی با بیان این که با سخنان رهبری درباره فتنه حجت بر دولت در مورد فتنه و فتنه‌گران تمام است، یادآور شد: راز تاکید آقا این است که فتنه دعوای شخصی نبود بلکه چالش با اصل نظام اسلامی بود ولی همانطور که قبلا نیز گفته شد راه توبه باز است ولی تا زمانی که فتنه‌گران لجاجت می‌کنند پست‌های کلیدی نظام نباید جایگاه حضور آنان باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری به دیدار اعضای مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و ابراز داشت: در این دیدار، رهبر انقلاب تحلیلی جامعی از منطقه، ‌ جهان و کشور داشتند که باید این سخنرانی را هر فرد چندین بار گوش کند.

وی با بیان اینکه اجلاس شانزدهم مجلس خبرگان رهبری آکنده از دغدغه‌های فرهنگی بود، تصریح کرد: خبرگان دغدغه‌های فرهنگی داشتند و البته این دغدغه‌ها قابل حل است. البته کار فرهنگی فقط وظیفه دولت نیست بلکه حوزه‌های علمیه، ‌ سازمان تبلیغات، ‌صداوسیما و رسانه‌های دیگر نیز مسئولند ولی جایی که مربوط به دولت می‌شود این است که فضای پاک اینترنتی را در اختیار مردم و جوانان بگذارند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران افزود: ما به هیچ عنوان با فضای مجازی مشکلی نداریم و اصلا مخالفت هم معقول نیست اما می‌گوییم تا ساختارهای نظارتی درست نشده دین جوانان را در خطر نیاندازید و نباید فضای مجازی را آزاد آزاد در اختیار افراد قرار دهیم و حتی در آمریکا نیز آنها اجازه نمی‌دهند یک فیلم ارزشی ما وارد فضای مجازی‌شان شود. وقتی فضای نظارتی تکمیل شد ۳G که هیچ ۱۰G را در اختیار افراد قرار دهیم. دغدغه ما این است که مسئولان راه را برای دشمنان باز نکنند.

خاتمی با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه سرمایه‌های این ملت هستند. سرمایه مردم دین است و حوزه‌ها مسئولیت پاسداری از دین را برعهده دارند که در سال جدید امیدواریم با قوت و توان بیشتر این مسئولیت را انجام بدهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران تاکید کرد: آنها کاملا عهدشکنی کرده‌اند چرا که قرار نبود تحریم‌های جدیدی را بیافزایند. معنای این تحریم‌ها این است که آنها قابل اعتماد نیستند و البته طبع کفر هم این است.
وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها بدانند که آنها با چند دیپلمات روبرو نیستند بلکه با یک ملت شجاع روبرو هستند که اگر عهدشکنی کردند، تودهنی محکمی از این ملت خواهند خورد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه به شکست حصر شهر آمرلی عراق اشاره کرد و گفت: مردم این شهر مردانه ایستادند و ارتش و نیروهای مردمی عراق این محاصره را شکستند که شکست این محاصره به مثابه فتح‌المبین برای ماست و می‌گوییم تا آخرین نفر از داعشی‌ها و وحشی‌ها را دنبال کنید و آنها را از بین ببرید.

خاتمی با بیان اینکه خوشحال هستیم که نهادهای حکومتی عراق بر اساس قانون اساسی در حال شکل‌گیری هستند، اظهار داشت: آرزوی ما، عراقی آباد و امن است و راز وحدت گروه‌های عراقی در اطاعت از مرجعیت عراق است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حوادثروزهای اخیر یمن بیان کرد: یک ملت به صحنه آمده و می‌گویند ما دو سال پیش انقلابی کردیم و آمریکا و برخی از کشورهای منطقه فردی را جایگزین حاکم قبلی کردند و پس از دو سال دیدیم این افراد ا عتنایی به مردمسالاری، شایسته‌سالاری و دین ندارند و البته قیام آنها کاملا مسالمت‌آمیز است. دولت یمن، قدر این مسالمت‌آمیزی را بداند و از برخورد خشونت‌آمیز پرهیز کند و دولت یمن با تهدید مردم آتشی را روشن می‌کند که دامنش را می‌گیرد و به چشم خودشان می‌رود.

وی ادامه داد: در ماجرای غزه دیدیم که سازمان ملل هیچ واکنشی نشان نداد و چند بیانیه آبکی داد و حتی دبیرکل این سازمان، حنجره نتانیاهو شد ولی در ماجرای قیام مردم یمن علیه مردم بیانیه دادند. این سازمان ملل است یا سازمان و نهاد آمریکایی‌ها؟

خطیب موقت نماز جمعه با بیان اینکه داعش ساخته و پرداخته آمریکاست، یادآور شد: آمریکایی‌ها هر از چندگاهی می‌گویند ما داعش را زدیم. ما که می‌دانیم اینها بازی است ولی به شما و برخی از دوئل همسایه و منطقه می‌گوییم آتشی را که شما روشن کردید، دودش به چشم شما رفته و به کشورهایی که آنها را تغذیه می‌کنند می‌گوئیم چند روز دیگر نیز دودش به چشم شما خواهد رفت.

خاتمی افزود: داعش در حادثه فلسطین حتی یک بیانیه هم نداد و حتی روز قدس را تحریم کرد و گفتند ما ماموریت دیگری داریم و البته ما می‌دانیم ماموریت شما آدمکشی از سوی آمریکایی‌هاست و امیدواریم توسط بسیجی‌های عراق و جهان اسلام محو شوید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش به فرارسیدن دهه کرامت اشاره کرد و ابراز داشت: افتخار می‌کنیم که در ایران اسلامی محبت اهل بیت(ع)، یک هنجار نهادینه است. هرکسی که در کشور ایران زندگی می‌کند ولو مسلمان هم نباشد به خاندان عصمت و طهارت(ع) ارادت دارد و در جهان اسلام محبت به اهل بیت(ع) یک هنجار بین‌المللی شده است.

وی اضافه کرد: در هفته پیشرو نیز با هفته حج روبرو هستیم که من به سه نکته حجاج را توصیه می‌کنم. یک، حجاج بیت‌الله الحرام بدانند که معمولا یک بار در عمر این مسئله توفیقشان می‌شود و به این سفر بها دهند. دوم، این سفر فرصت طلایی است و از آن استفاده کنید. نمی‌گویم که سوغات نگیرید ولی حیف است که فرصت بدست آمده، صرف رفتن به این بازار، ‌ آن بازار شود. سوم، عزیزانی که از ایران به حج می‌روند بدانند که آنها نماینده ملت بصیر ایران هستند و با توجه به اینکه دشمنان بر شیپور اختلاف می‌دمند به صف‌های نماز بروید و زیبنده ایران باشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز