خبرگزاری کار ایران

در خطبه‌های نماز جمعه تهران مطرح شد:

درخواست سیداحمد خاتمی از منتقدان سخن رئیس‌جمهور

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۳۷۰

دولت نباید به حاشیه‌ها بپردازد و خود حاشیه‌ساز شود. مسئله هفته گذشته مسئله مناسبی نبود. من ضمن اینکه از آقای رئیس‌جمهور می‌خواهم از سعه صدر با منتقدان برخورد کنند و این همان قول احسن است، صمیمانه به عنوان خطیب نماز جمعه از سایر افراد می‌خواهم پرونده این مشاجره را ببندید. این یک پرونده فرعی است و نه یک پرونده اصلی که باید به مسائل کلیدی پرداخت.

خطیب موقت نماز جمعه تاکید کرد: دولت نباید به حاشیه‌ها بپردازد و خود حاشیه‌ساز شود. مسئله هفته گذشته مسئله مناسبی نبود. من ضمن اینکه از آقای رئیس‌جمهور می‌خواهم از سعه صدر با منتقدان برخورد کنند و این همان قول احسن است، صمیمانه به عنوان خطیب نماز جمعه از سایر افراد می‌خواهم پرونده این مشاجره را ببندید. این یک پرونده فرعی است و نه یک پرونده اصلی که باید به مسائل کلیدی پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به دیدار سفرا و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران با مقام معظم رهبری گفت: حضرت آقا در این دیدار به نکات کلیدی اشاره کردند. آ‌قا فرمودند تا وقتی وضع کنونی یعنی دشمنی آمریکا درباره ایران ادامه یابد تعامل با آنها وجهی ندارد.

وی با بیان اینکه سخن رهبری هم دارای مبنای قرانی و هم مبنای عقلی و هم مبنای تجربی دارد، اظهار داشت: مبنای قرآنی آن، این است که آمریکا در پی مذاکره نیست بلکه در پی سلطه است. می‌گویند دور یک میز بنشینیم و حرف ما را بشنوید و آن را اجرا کنید ولی نظام اسلامی، سلطه را نمی‌پذیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آمریکایی‌ها در پی تحقیر ایران هستند، می‌خواهند بگویند دیدید که ایران هم در مقابل آمریکا تاب نیاورد. می‌خواهند ما را مذبذب نشان دهند و ما را تخریب کنند ولی جامعه اسلامی ذلت را نمی‌پذیرد.

خاتمی با اشاره به مبنای عقلی عدم مذاکره با آمریکا یادآور شد: سی و چند سال پیش امام خمینی دستور قطع رابطه با آمریکا را داد. این دلیل مبنایش این بود که آمریکا شیطان بزرگی است. این شیطان بزرگ شیطانی‌اش کوچک شده یا از شیطنت‌هایش دست برداشته؟ نه تنها این شیطنت‌ها کم نشده بلکه شیطنت‌هایش ده‌ها برابر شده است اما هیمنه‌اش بالاخص به خاطر حمایت از صهیونیست‌ها شکسته شده است. بنابراین عقل می‌گوید تا شیطنت امریکا وجود دارد مرگ بر آمریکای ما هم باقی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مذاکرات ایران با ۵ + ۱ تصریح کرد: به صراحت می‌گویم مقام معظم رهبری فقط مذاکره در چارچوب پرونده هسته‌ای را داده‌اند و در رابطه با مذاکره با آمریکا و روابط طرفینی به هیچ کس اجازه‌ای نداده‌اند. مگر آمریکا در این مذاکرات ۵ + ۱ چه کرده است؟ تندترین حرف‌ها را زده‌اند و بدترین اهانت‌ها را که شایسته خودشان است را گفتند. شرمن گفت فریبکاری در ذات و ژن ایرانی‌هاست. این حرف فتوکپی ذات شماست. اهانت‌ها توقعات و تحریم‌های آمریکا بیشتر شده است. آنهایی که می‌گویند بهانه به دست دشمن ندهید مگر ما بهانه دست آمریکا داده‌ایم که این حرف‌ها را آمریکا می‌زند.

وی افزود: رهبری در فروردین سال ۹۲ گفت چشم من از مذاکرات آب نمی‌خورد ولی منعی هم برای مذاکره نیست ولی آمریکا نشان داد که قابل اعتماد ومذاکره نیست.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه مذاکرات در چارچوب پرونده هسته‌ای همانطور که مقام معظم رهبری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: البته چشم ما از این مذاکرات آب نمی‌خورد، آنها به دنبال بهانه‌اند و در پی حل مسئله نیستند. آمریکا با خوی استکباری‌اش آرزوی رابطه با ایران را به گور خواهد برد.

خاتمی با اشاره به سخن دیگر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «همان اندازه که به منافع ملی باید توجه کنیم باید برای حفظ سرمایه‌های ملی هم توجه کرد، اگر این سرمایه از دست برود منافع ملی نیز از بین می‌رود» ابراز داشت: این سرمایه‌ها دین ما، جوانان انقلابی‌ ما، دانشمندان و فرهیختگان ما، استقلال ملت ما، موضع قاطع ملت علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی و شعار مرگ بر آمریکاست که شما مردم سر می‌دهید که این‌ها سرمایه انقلابند و نظام باید آنها را حفظ کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به سالگرد شروع به کار دولت یازدهم اشاره کرد و عنوان کرد: ما تابع ولایتیم. ولایت فقیه، سه قوه را تایید می‌کند و بر این اساس مردم از دولت حمایت کرده و آن را مشروع می‌داند.

وی با بیان اینکه یک سال وقت خوبی برای ارزیابی دولت است، گفت: دولت یک چهارم از عمرش گذشته و انتظار ارزیابی است. دولت باید به تجربه‌های موفقش بیفزاید که نمونه‌اش بیمه سلامت است و از تجربه‌های ناکامش بکاهد و بر این اساس باید منتقدان را تکریم کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه لایحه خروج از رکود لایحه مهمی است، بیان کرد: از هر سه قوه انتظار می‌رود در این باره تلاش کنند چرا که کلید موفقیت اقتصادی خروج از رکود است و مهم مردم‌سالاری اقتصادی است و اینکه مردم به حوزه اقتصاد بیایند.

عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عرصه فرهنگ را عرصه کلیدی دانست که اگر آسیب ببیند جبران غیرقابل جبران است، یادآور شد: دولت باید به تقویت فرهنگ انقلابی بپردازد و در برابر تهاجم فرهنگی، ابتذال و بی‌حجابی و بدحجابی وظیفه قانونی‌اش را انجام دهد.

خاتمی با بیان اینکه در کشور مسئله زیاد است، اظهار داشت: در کشوری که دشمنی‌های کینه‌توزانه آنچنانی وجود دارد دیگر جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای نیست. دولت نباید به حاشیه‌ها بپردازد و خود حاشیه‌ساز شود. مسئله هفته گذشته مسئله مناسبی نبود. من ضمن اینکه از آقای رئیس‌جمهور می‌خواهم از سعه صدر با منتقدان برخورد کنند و این همان قول احسن است، صمیمانه به عنوان خطیب نماز جمعه از سایر افراد می‌خواهم پرونده این مشاجره را ببندید. این یک پرونده فرعی است و نه یک پرونده اصلی که باید به مسائل کلیدی پرداخت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران حفظ وحدت عراق، مقابله با تروریسم و قانون‌مداری را سه اصل اساسی عراق آباد دانست و اضافه کرد: امیدواریم این سه اصل تحقق یابد. رئیس مجلس و رئیس جمهور عراق تعیین شده و کابینه عراق هم باید به زودی شکل بگیرد. نظر جمهوری اسلامی ایران نظر مردم عراق است و باید به مشکل مردم و به ویژه شیاطین داعش که هیلاری کیلیتون وزیر سابق امور خارجه امریکا گفته داعش ساخته و پرداخته آنهاست پرداخته شود.

وی ادامه داد: البغدادی یک سال زیر نظر موصاد آموزش دیده و همه کشورها باید کمک کنند عراق در برابر تروریسم وحشی موفق شود و امنیت منطقه در پرتوی امنیت عراق است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز