خبرگزاری کار ایران

محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری: / ۴ /

برای معاون اول احمدی‌نژاد هنوز حکمی صادر نشده است / جلسات دادگاه احمدی‌نژاد به پایان نرسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۰۱۰

در کیفرخواست مهدی هاشمی فقط به وی رسیدگی می‌شود / تاکنون چیزی از دیوان محاسبات به قوه قضاییه ارجاع نشده است / ما امیدواریم عزم جدی که بانک مرکزی اعلام کرده عملیاتی شود / دیه برابر نیست اما من این مورد را بررسی خواهم کرد.

محسنی اژه‌ای در مورد آخرین وضعیت پرونده احمدی‌نژاد و معاون اول احمدی‌نژاد تصریح کرد: جلسات دادگاه معاون اول احمدی‌نژاد پایان یافته اما هنوز حکمی صادر نشده است. با این حال در مورد پرونده خود آقای احمدی‌نژاد باید بگویم که هنوز جلسات دادگاه او به پایان نرسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه، ضمن هشدار به خانواده‌ها در خصوص کلاهبرداری‌های صورت گرفته تحت عنوان شرکت‌های تعاونی گفت: مردم باید دقت کنند تا به هر کسی که وعده غیرممکن می‌دهند، اعتماد نکنند و با این کار خودشان و قوه قضاییه را گرفتار نکنند.

خبرنگاری از محسنی اژه‌ای در خصوص کارت‌های معافیت برخی ورزشکاران و اینکه آیا مدعی‌العموم در این خصوص وارد عمل خواهد شد؟ پرسید که وی پاسخ داد: از دستگیری این افراد اطلاعی ندارم اما اگر قوه قضاییه مطلع جعل برخی اسناد شود قطعا با آن برخورد خواهد کرد.

وی در خصوص بازداشت ۴ تن از خبرنگاران روزنامه واشنگتن پست اظهار داشت: در این خصوص تنها ۴ نفر دستگیر شدند که یک نفر با قرار وثیقه آزاد است و سه نفر دیگر همچنان در بازداشت هستند و به دلیل اینکه این پرونده در مرحله مقدماتی است نمی‌توانم توضیحات بیشتری بدهم.

دادستان کل کشور در ادامه در خصوص پرونده‌های اقتصادی مربوط به قیر و دو برادر در اصفهان و همچنین پرونده «ز» گفت: برای پرونده «قیر» و دو برادر هنوز کیفرخواستی صادر نشده و به دادگاه نرفته است اما پرونده «ز» در مورد معوقات بانکی بود و ترتیبی داده شد تا بخشی از بدهی او به بانک‌ها پرداخت شود. بخش دیگر اتهامات او باقی مانده و در مورد او حکم صادر شده و به او نیز ابلاغ شده اما نمی‌دانم این حکم قطعی شده یا خیر.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به غیرعلنی بودن مهدی هاشمی چگونه برخی از سایت‌ها از جزییات آن خبر دارند؟ بیان کرد: اگر این اطلاعات از داخل دادگاه منتشر شده باشد، خلاف بوده و دنبال می‌شود چرا که کسی حق انتشار موارد موجود در کیفرخواست را ندارد.

خبرنگار دیگری با اشاره به اینکه دیه زن و مرد برابر است از سخنگوی قوه قضاییه پرسید که چرا دختران شین‌آبادی نصف دیه را دریافت کردند که محسنی‌ اژه‌ای پاسخ داد: دیه برابر نیست اما من این مورد را بررسی خواهم کرد.

وی در واکنش به سوال خبرنگار دیگری که مدعی بود هم‌زمان با مهدی هاشمی چند نفر دیگر نیز در رابطه با پرونده وی بازداشت شده‌اند، تصریح کرد: در این کیفرخواست فقط به اتهامات مهدی هاشمی رسیدگی می‌شود اما در مورد این پرونده قبلا افرادی محاکمه شدند و به اتهامات آنها رسیدگی شده است.

دادستان کل کشور همچنین در خصوص حضور یک ضابط قضایی در بیمارستان‌ها برای جلوگیری از درگیری میان خانواده‌ها و پزشکان عنوان کرد: اگر منظور این است که در هر بیمارستان ما یک نماینده داشته باشیم این مساله امکان‌پذیر خواهد بود. اگر فردی مرتکب جرمی شود با شکایت شاکی خصوصی قابل پیگیری خواهد بود.

دادستان کل کشور در مورد آخرین وضعیت معوقات بانکی نیز ابراز داشت: ما امیدواریم عزم جدی که بانک مرکزی اعلام کرده عملیاتی شود تا دیگر در آینده شاهد این معوقات نباشیم. برای این مسئله باید منتظر آینده بود اما قوه قضاییه نیز قطعا به وصول معوقات بانکی کمک خواهد کرد.

محسنی اژه‌ای در مورد آخرین وضعیت پرونده احمدی‌نژاد و معاون اول او نیز گفت: جلسات دادگاه معاون اول احمدی‌نژاد پایان یافته اما هنوز حکمی صادر نشده است. با این حال در مورد پرونده خود آقای احمدی‌نژاد باید بگویم که هنوز جلسات دادگاه او به پایان نرسیده است.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد رانت ۶۵۰ میلیون یورویی که احمد توکلی آن را مطرح کرده بود، خاطرنشان کرد: تاکنون چیزی از دیوان محاسبات به قوه قضاییه ارجاع نشده است البته معمولا جرایم قوه قضاییه ارجاع می‌شود، نه تخلفات. من در مورد چگونگی این پرونده ورود نکردم اما در مجلس هم گفتم که اگر فردی از این انحصار استفاده کرده حدود هزار میلیارد تومان معوقات بانکی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز