خبرگزاری کار ایران

کاشفی در گفت‌و گو با ایلنا:

منتظر انتخاب معاون سیاسی وزارت کشور هستیم / نباید بگذاریم کارها از حالت قانونمند خارج شود

کد خبر : ۱۸۸۶۳۹

عده‌ای برای خود یک کمیته اجرایی درست کرده‌اند و می‌خواستند مجمع عمومی خانه احزاب را برگزار کنند درحالی‌که این کمیته از جایگاه حقوقی برخودار نبود.

رییس خانه احزاب گفت: نباید بگذاریم که کارها از حالت قانونمند خارج شود. کمیته اجرایی که برخی تشکیل دادند ضابطه و اساسنامه ندارد.
حسین کاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اظهارات اخیر برخی از اعضای خانه احزاب مبنی بر به تعویق افتادن مجمع عمومی به دلیل غیبت احزاب ریشه‌دار گفت: عده‌ای برای خود یک کمیته اجرایی درست کرده‌اند و می‌خواستند مجمع عمومی خانه احزاب را برگزار کنند درحالیکه این کمیته از جایگاه حقوقی برخودار نبود.

وی با بیان اینکه خانه احزاب، شورای مرکزی دارد و این شورا می‌تواند کمیته اجرایی خانه احزاب را تشکیل دهد، گفت: دولت قبل نسبت به احزاب و نهادهای مدنی نظر مثبتی نداشت و به عبارت دیگر حزب‌گریز بود به همین دلیل محل خانه احزاب را گرفت و اسناد آن را برد.

کاشفی با اشاره به اینکه پیگیری‌های مربوط به خانه احزاب به دولت یازدهم رسید، گفت: شورای مرکزی منتخب مجمع عمومی پنجم کار خود را دنبال می‌کند در همین راستا ما به معاون سیاسی وزارت کشور دولت یازدهم نامه دادیم و پیگیر بازگشت اسنادو مدارکمان بودیم.

وی افزود: با توجه به اینکه هنوز تکلیف معاون سیاسی وزارت کشور مشخص نیست و تاکنون شخصی برای این سمت منصوب نشده است، تا مشخص شدن معاون سیاسی وزارت کشور پیگیر مکاتبات قانونی هستیم تا بتوانیم مجمع عمومی ششم خانه احزاب را برگزار کنیم.

کاشفی ادامه داد: با برگزاری مجمع عمومی انتخابات شورای مرکزی جدید برگزار می‌شود و طبق ضابطه کمیته اجرایی تشکیل خواهد شد ما نباید بگذاریم که کارها از حالت قانونمند خارج شود. کمیته اجرایی که برخی تشکیل دادند ضابطه و اساسنامه ندارد.

وی با بیان اینکه انتظار ما این است که دوستانمان در دولت در جهت تقویت نهادهای مدنی تلاش کنند، گفت: ما به شکل جدی به دنبال برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز