خبرگزاری کار ایران

میرلوحی در گفت‌وگو با ایلنا:

پیشرفت و توسعه کشور در گرو وحدت و همدلی است

کد خبر : ۱۷۸۸۷۴

به چهره‌هایی نظیر آیت‌الله هاشمی، سید محمد خاتمی، علی لاریجانی و ناطق نوری جفا شد / همه از حادثه تلخ سال ۸۸ که اختلافی درون خانوادگی بود، درس گرفته‌اند / عقلای دو طرف باید سعی کنند با عبور از این رخداد اجازه نان خوردن و کاسبی کردن به افراطیون را ندهند.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: امروز باید همه دست به دست هم دهیم و برای پیشرفت و توسعه کشور گام‌های بزرگی برداریم.

سید محمود میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه مردم با روی کار آمدن جریان اعتدال، امروز در آرامش به سر می‌برند، گفت: متاسفانه عده‌ای همچنان بر طبل فتنه کوبیده و تشنج را به جامعه تزریق می‌کنند در حالی که پیشرفت و توسعه کشور در گرو وحدت و همدلی است.

وی با بیان اینکه آنچه در سال ۸۸ اتفاق افتاد بسیار تلخ بود، گفت: امروز دیگر این دوره تلخ تمام شده و پرداختن به آن به نفع هیچ جریانی نیست.

میر لوحی از حادثه سال ۸۸ با عنوان یک اختلاف درون خانوادگی یاد کرد و گفت: بررسی دوباره این اتفاق باعثزنده شدن دوباره اختلافات می‌شود بنابراین عقلای دو طرف باید سعی کنند با عبور از این رخداد اجازه نان خوردن و کاسبی کردن به افراطیون را ندهند.

وی با اشاره به اینکه در دوران گذشته که فضا بسته بود شاهد فسادهای بسیاری بودیم، یادآور شد: طی این دوره به چهره‌هایی نظیر آیت‌الله هاشمی، سید محمد خاتمی، علی لاریجانی و ناطق نوری جفاهای بسیاری از سوی تندروها شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: جریان حاکم طی این دوران تلاش کرد با فرصتی که به دست آورده شکافی میان نیروهای اصیل انقلاب ایجاد کرده و بر طبل اختلاف بکوبد و علیرغم اینکه بزرگان کشور آنها را نصیحت می‌کردند که کشور هزینه این اتفاق تلخ را پرداخت کرده ودیگر نباید به آن دامن زد اما آنها گوش ندادند چرا که این حادثه فرصتی طلایی برای آنها ایجاد کرده بود که می‌توانستند از طریق آن منافع خود را تامین کنند.

وی افزود: ما طی این سال‌ها شاهد بودیم که چگونه عده‌ای بدون شناسنامه هر جا دچار کمبود بودند از سرمایه‌های کشور هزینه کردند. آنها آدرس چمدان‌های دروغین می‌دادند و تلاش می کردند که جوانان را به اظهارات نادرست خود مشغول کنند اما امروز که عقلا و اعتدالیون به صحنه آمدند همه از حادثه تلخ سال ۸۸درس گرفته‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مطمئن باشید که تاریخ روزی باز خواهد شد و مشخص می شود که در آن مناظره کذایی و مسائل پس از آن طی سالهای گذشته بر کشور ما چه گذشته است.

وی تاکید کرد: ما باید امروز همه دست به دست هم دهیم و برای توسعه و پیشرفت کشور کارهای بزرگی انجام دهیم.

میر لوحی تاکید کرد: امروز عقلای هر دوطرف به این نتیجه رسیده اند که به قول رئیس جمهور نباید آنقدر به پشت سر نگاه کنند که زمین بخورند و یا وقتشان را با پرداختن به مسائل بی ارزش هدر بدهند.

وی با بیان اینکه دلسوزی بزرگانی همچون هاشمی و ناطق نوری از افراطیون برای کشور کمتر نیست با اشاره به تخریب بزرگان نظام از سوی این جریان، خاطرنشان کرد: برای افراطیون تفاوتی نمی‌کند که طرف مقابلشان که باشد. آنها هر کس را که بر منافع نظام و انقلاب تاکید کند و منافع مردم را بر منافع این جریان تندرو ترجیح دهد از لبه تیغ تهمت و تخریب عبور خواهند داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز