خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

حق تجسس در زندگی خانوادگی و اسرار مردم را نداریم

کد خبر : ۱۷۴۲۷۳

در امر به معروف و نهی از منکر نباید منحصراً به بحثحجاب پرداخته شود. اگرچه بسیاری از منکرات از بی‌حجابی ناشی می‌شود، اما در جامعه معروف‌ها و منکرات دیگری هم وجود دارد که نباید از آنها غافل شویم.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: حق نداریم در مسائل خانوادگی و اسرار مردم تجسس کنیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم بهرامی در همایش مسئولان واحدهای امر به معروف و نهی از منکر نیروی زمینی ارتش، گفت: ما مامور به ظاهر هستیم و حق نداریم در مسائل خانوادگی و اسرار مردم تجسس کنیم و اقدامات مؤثر فرهنگی تنها راه صحیح ایجاد باورهای عمیق دینی و مذهبی در جامعه است.

وی بر عزم ملی و مدیریت جهادی در نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: در هر جایی و بر حسب اختیاراتی که داریم باید اقدامات موثری در جهت احیاء معروف‌ها و از بین بردن منکرات انجام دهیم و سعی کنیم فضای سالمی در محدوده کاری خودمان ایجاد کنیم.

وی بر شناخت معروف ها و منکرات و شیوه های اجرایی آن تاکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) در تحریرالوسیله می‌فرمایند که آمر به معروف و ناهی از منکر باید مانند طبیب معالج و مهربان، مشفقانه امر به معروف و نهی از منکر کند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان این که در امر به معروف و نهی از منکر نباید منحصراً به بحثحجاب پرداخته شود، تصریح کرد: اگرچه بسیاری از منکرات از بی‌حجابی ناشی می‌شود، اما در جامعه معروف‌ها و منکرات دیگری هم وجود دارد که نباید از آنها غافل شویم.

وی بر توسعه آموزش‌های متناسب با امر به معروف و نهی از منکر در نیروهای مسلح و شهرک نظامی تاکید کرد و گفت: هر کسی که در خانه‌های سازمانی ساکن می‌شود باید ملزم به اجرای دستورالعمل و مقررات مربوط باشد و اگر فردی به آن پایبند نبود باید ضمانت‌های اجرایی لازم را درباره وی اعمال کرد. بهرامی با اشاره به حدیثی از امام محمدباقر(ع) در آثار احیاء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: به فرموده آن حضرت با اجرای این دو فریضه راه ها امن، درآمدها حلال، زمین‌آباد و مظالم باز پس گرفته می شود و کارها سامان می یابد و در عین حال بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر موجب سلب برکات و تسلط اشرار شده و بعد مردم دعا می کنند، ولی فایده‌ای ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز