خبرگزاری کار ایران

محسنی اژه‌ای در قم: / تکرار /

امروز دغدغه حوزه علمیه و علما در خصوص دین مردم به سخره گرفته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۶۹۱

عده ای که در زمان شاه می گفتند مگر می شود در مقابل شاه ایستاد امروز می گویند نمی شود با دنیا درافتاد / کسی نگفت از فضای مجازی استفاده نشود، بلکه سخن این است بلکه باید اینترنت مان ملی و بومی شود / البته هر کسی این سخنان{متوهمان دغدغه دین مردم را دارند} را می گوید الزاما دشمن نیست.

ایلنا: دادستان کل کشور با بیان این که امروز عده ای می گوید که عده ای متوهم نشسته اند و غصه دین مردم را دارند و با این الفاظ دغدغه دین داران به سخره گرفته می شود، گفت: امروز اگر حوزه علمیه و علما به فکر دین مردم باشند، این فکر و دغدغه به سخره گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای، پیش از ظهر امروز ۱۵ خرداد ۹۳، در مراسم گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد ۴۲ در حرم حضرت معصومه(س)، اظهار داشت: دشمنان برای مبارزه با حرکت امام خمینی(ره) برای تحقق انقلاب اسلامی، ترفندهای مختلفی از جمله فشار، زندان، تبعید و فشار بر یاران و همراهان امام و همچنین توطئه های دیگری را درپیش گرفتند اما نتیجه نگرفتند.

وی با بیان این که دشمنان بعد از نتیجه نگرفتن از کارهای خود به ایجاد نفاق و ترس در بین مردم و منحرف کردن حرکت انقلاب روی آوردند اما امام خمینی همه آن دسیسه ها را خنثی کرد و گفت مسائل فرعی مثل مبارزه با کمونیسم نباید ما را از مسائل اصلی دور کند، افزود: امام راحل با کارهای خود در راه نهضت انقلاب اسلامی نشان داد ما می توانیم و گفت که ما دماغ مستکبرین را به خاک می مالیم.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) توانست به کسانی که برای اسلام و مردم دل می سوزاندند القاء کند که ما می توانیم؛ البته شاید جوانان امروزی کشور ما نتوانند حس کنند که نمی توانیم یعنی چه، زیرا همه امروز به این باور رسیده اند که می توانیم.

وی با بیان این که برای تحقق انقلاب اسلامی قدرت خدا را دیدیم که در مقابل همه ابرقدرت های جهان و رژیم شاه، بالاتر بود، گفت: با این که قدرت خدا را دیده ایم، اما سؤال این است که چرا در برخی مقاطع زبونی به چشم می خورد؟

محسنی اژه ای گفت: امروز برخی در بین جامعه پمپاژ می کنند که مگر می شود در مقابل دنیا ایستاد؟ آن روز ها و در دوران مبارزه بر علیه رژیم ستم شاهی می گفتند مگر می شود با شاه و آمریکا دربیافتیم و امروز می گویند مگر می شود با دنیا در افتاد؟

وی با بیان این که دین ما دین سیاسی است، گفت: این بحثها چیست که عنوان می شود و واژه هایی مثل حکومت دینی و دین حکومتی را چه کسی مطرح می کند؟ می گویند عده ای متوهم نشسته اند و غصه دین مردم را دارند و با این الفاظ دغدغه دین داران به سخره گرفته می شود.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: پیامبر(ص) چه قدر به خاطر بهشت و جهنم مردم تلاش کرد و دلسوزی داشت تا جایی که جبرئیل(ع) از طرف خدا وحی آورد که این قدر خود را به زحمت نیانداز؛ اما امروز اگر حوزه علمیه و علما به فکر دین مردم باشند، این فکر و دغدغه به سخره گرفته می شود.

محسنی اژه ای افزود: البته هر کسی این سخنان{متوهمان دغدغه دین مردم را دارند} را می گوید الزاما دشمن نیست اما بدانیم چه می گوید.

وی خاطرنشان کرد: آن زمان در سال های مبارزه و اوایل انقلاب، گاهی می گفتند علما با علم و فن آوری مخالفند در حالی که این طور نبود؛ امروز هم می گویند ما نمی توانیم جلوی ماهواره و اینترنت را بگیریم؛ بله نمی توانیم، و کسی هم نگفته از فضای مجازی استفاده نشود؛ بلکه سخن این است که زیرساخت های مان را باید تقویت کنیم و اینترنت مان ملی و بومی شود؛ بخدا جوانانی داریم که می توانند این کارها را انجام دهند.

دادستان کل کشور گفت: اگر تأکیدات رهبر معظم انقلاب از سال های پیش در خصوص اینترنت ملی و بومی جدی گرفته می شد امروز این کار انجام شده بود اما امروز فضای مجازی که از ان استفاده می کنیم در اختیار دشمن است و هرگاه اراده کنند تمام اطلاعات سیاسی و غیر سیاسی رد و بدل شده در آن فضا را می توانند دسترسی پیدا کنند.

محسنی اژه ای گفت: چرا صداقت در گفتار نیست؟ امروز مثل گذشته می خواهند ما را سرگرم مسائل فرعی کرده تا از مسائل اصلی باز بمانیم.

وی افزود: اگر ما یک کشور مستقل و مقتدر می خواهیم باید یک کشور ثروتمند مبتنی بر پایه های اقتصادی اسلامی داشته باشیم.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: یکی از مسائل مهم در این خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی است که با عزم ملی امکان پذیر است.

وی در ادامه به بحثمذاکرات هسته ای کشورمان با گروه ۱ + ۵ اشاره کرد و گفت: چگونه می خواهیم مذاکره ای داشته باشیم که هم آمریکا برد کند و هم ایران؟ اگر بخواهیم مسئله هسته ای که مایه اقتدار کشور ماست حل شود باید فراموش نکنیم آن چه سبب شد کاخ شاهان بریزد و ایران اسلامی در دنیا عزت پیدا کند، تأکید بر استقلال کشور بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز