خبرگزاری کار ایران

خوارقانی در گفت‌وگو با ایلنا:

دیدار ظریف و اشتون برای یافتن راهکار خروج از بن بست احتمالی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۵۷۲

این مذاکرات، مذاکره برای مذاکره نبوده و نیست بلکه مذاکره برای یافتن راهکار برای برون رفت از بن بست احتمالی است. / مخالفان مذاکره هم در ایران و هم در بیرون از ایران هستند و برای به نتیجه رسیدن مذاکره هم خیلی تلاش می‌کنند.

سفیر سابق ایران در آلمان در مورد دیدار اخیر وزیرامور خارجه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: هر چه این دیدارها بیشتر انجام شود، می‌تواند به رسیدن به دیدگاه مشترک در میان طرفین کمک کند.

شمس‌الدین خوارقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص دیدار و مذاکره اخیر محمدجواد ظریف و کارترین اشتون در استانبول گفت: ‌ به نظر می‌رسد که طرفین مذاکره، نگران شکست مذاکرات هستند.

وی با با بیان اینکه اگر مذاکرات به جایی نرسد، هیچ سود و دستاوردی برای هیچ کس نخواهد داشت، اظهار داشت: ‌به نظر می‌رسد این دیدار و رایزنی برای رسیدن به راه‌حلی برای پیدا کردن راهکارهایی برای برداشت موانع است.

این دپیلمات ارشد سابق ادامه داد: به نظر می‌رسد هر چه این دیدارها بیشتر انجام شود، می‌تواند به رسیدن به دیدگاه مشترک در میان طرفین کمک کند.

خوارقانی با بیان اینکه لحن مذاکرات سازننده بوده است، یادآور شد: این مذاکرات، مذاکره برای مذاکره نبوده و نیست بلکه مذاکره برای یافتن راهکار برای برون رفت از بن بست احتمالی است.

وی در خصوص اینکه برخی مخالفان از نتیجه نرسیدن مذاکرات اظهار خوشحالی می‌کنند، ارزیابی شما از این رفتارها چیست؟، تصریح کرد: مخالفان مذاکره هم در ایران و هم در بیرون از ایران هستند و برای به نتیجه رسیدن مذاکره هم خیلی تلاش می‌کنند.

سفیر سابق ایران در آلمان افزود: متاسفانه بر اثر سیاست‌های اشتباه دولت قبل، ما روابط خوبی با دنیا نداشتیم و به همین دلیل مشکلاتی نیز پیدا کردیم و در داخل برای حل این مشکلات به نتیجه رسیدیم؛ حال اینکه برخی‌ها مخالفت می‌کنند، رفتاری بر اساس منافع ملی عمل نمی‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز