خبرگزاری کار ایران

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات:

اقدامات دولت احمدی‌نژاد نتیجه‌ای جز خدشه دار کردن فرهنگ و تاریخ ایران نداشت

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۲۲۹

اقدامی که باید در حوزه داخلی صورت گیرد شامل توسعه سیاسی، توسعه اقتصادی و توسعه فرهنگی است که نیازمند اقدامات اساسی برای حضور و مشارکت فعال و همه جانبه مردم است.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با انتقاد از عملکرد دولت گذشته از قبیل عدم ارائه مجوز برای برگزاری کنگره احزاب و نهادهای مدنی گفت: اقدامات دولت احمدی‌نژاد نتیجه‌ای جز خدشه دار کردن فرهنگ و تاریخ ایران نداشت

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلال بختیاری در سیزدهمین کنگره مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی که صبح امروز در کانون توحید برگزار شد، گفت: تجربه بشری طی ۲۵ قرن گذشته از دوران سقراط تاکنون حاکی از این است که دموکراسی یا مردم سالاری تنها روش موثر و مطلوب در اداره جامعه است و از آن زمان هر عقیده یا روشی که در برابر دموکراسی ایستاده ناچار به حذف شده یا دست کم خسران فراوان دیدن شده است.

وی ادامه داد: سوال اساسی این است که بنیان دموکراسی در تفکر مدرنیسم چیست؟ که چهار سنگ زیر بنایی برای آن ترسیم کرده‌اند.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات انتخابات آزاد و منصفانه به معنای برابری سیاسی در کسب قدرت، حکومت صالح به معنای حکومت باز و پاسخگو یا حکومت قانون که تفکیک قوا در آن جاری است، حقوق سیاسی و مدنی شهروندان و آزادی انجمن‌ها جمعیت‌ها و نهادهای مدنی را از جمله سنگ‌بناهای دموکراسی دانست و افزود: ما به عنوان یکی از نهادهای مدنی و یکی از چهار سنگ زیر بنای دموکراسی به وجود آمده‌ایم و زمانی از نقش، اهمیت و جایگاه موثر و مفید برخوردار خواهیم شد که سایر سه سنگ زیربنایی دموکراسی نیز توامان از نقش، ‌ اهمیت و جایگاه موثر و مفیدی برخوردار باشند.

بختیاری با بیان اینکه حکومت بسته و غیر پاسخگو در دولت گذشته بسیاری از قوانین ابلاغی مجلس را زیر پا گذاشت یاد آور شد: در آن دولت تحرک و گردش آزاد اطلاعات با قفل و مهر کردن انجمن صنفی روزنامه نگاران و انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، امنیتی کردن فضای دانشگاه‌ها و توقیف پی در پی بسیاری از مطبوعات اصلاح طلب و نقاد و ممیزی سختگیرانه در حوزه نشر و انکار نقش احزاب و ممانعت از برگزاری کنگره بسیاری از احزاب و نهادهای مدنی غیر خودی از رشد و توسعه کشور جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: حاصل دو دولت ایشان جزء افزایش تورم و بیکاری، رکود و رشد اقتصادی منفی، کاهش بودجه‌های عمرانی، تخریب شدید محیط زیست، بدهی‌های کلان بانکی، ‌تضعیف پول ملی، اختلاس و غارت اموال عمومی، فرار مغزها و امنیتی شدن فضای دانشگاه‌ها، دیپلماسی غیر متعارف و تحمیل تحریم‌های اقتصادی از سوی مجامع بین المللی نبود و در یک کلام به جزء خدشه دار کردن فرهنگ، تمدن و تاریخ یک ملت در افکار عمومی جهان و شکاف بین مردم و حکومت چیزی دیگری بر جای نگذاشت.

دبیر کل مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی تصریح کرد: اکنون دولت یازدهم در چنین و ضع نامطلوبی و برای تغییر و تحول آن به وضع به مطلوب چه کار می‌تواند انجام دهد؟ به نظر می‌رسد که چالش و بحران‌های کنونی کشور در دو حوزه سیاست خارجی و سیاست داخلی طبقه‌بندی می‌شوند که رفع آنها مستلزم اقدامات توامان و فوری در هر دو حوزه است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اقدامت دولت تدبیرو امید در حوزه سیاست خارجی بیان کرد: اولین اقدام تعامل سازنده باجهان است که دولت آقای روحانی روزنه امیدی در آن گشوده است امری که بدون فرصت‌کشی می‌بایست به حرکت خود شتاب بیشتری دهد و تا حصول نتیجه مطلوب ادامه یابد.

وی ادامه داد: اقدامی که باید در حوزه داخلی صورت گیرد شامل توسعه سیاسی، توسعه اقتصادی و توسعه فرهنگی است که نیازمند اقدامات اساسی برای حضور و مشارکت فعال و همه جانبه مردم است.

بختیاری در پایان تاکید کرد: آخرین و نه کمترین مقوله، توجه جدی به فرهنگ جامعه در سه معنای اصیل آن شامل هویت انسانی، هویت ملی و هویت عقیدتی می‌شود که تجربه سی و پنج ساله اخیر در جداسازی هویت‌های سه گانه جامعه و قربانی کردن یکی برای دیگری جز تفرقه و زیان اجتماعی حاصل دیگری نداشته باشد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز