خبرگزاری کار ایران

آیت الله هاشمی رفسنجانی: / تکرار /

دولت وارثهشت سال ویرانی در شاخص اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۰۰۰

دولت هم بر اساس شعارهای انتخاباتی برای برگرداندن رونق اقتصادی و نجات بخش خصوصی از تعطیلی اجباری کارخانه‌ها برنامه‌ریزی کرده و همزمان با برنامه‌ریزی‌های اقتصادی داخلی، مسایل سیاست خارجی را نیز دنبال می‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تقویت بخش خصوصی را میدان دادن به گروه‌های مستعد مردمی و کم کردن واسطه‌گری نهادهای دولتی دانست و گفت: این یک تجربه موفق در دنیاست و در ایران نیز با اصلاح سیاست‌های اصل ۴۴، موانع قانونی برداشته شد و اگر درست اجرا می‌شد، شاهد رکود تورمی نبودیم.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از کارآفرینان استان گیلان و مسئولان شهرستان چوبر، با تأکید بر ارتباط اقتصاد داخلی با تعاملات خارجی، اظهار کرد: دولت هم بر اساس شعارهای انتخاباتی برای برگرداندن رونق اقتصادی و نجات بخش خصوصی از تعطیلی اجباری کارخانه‌ها برنامه‌ریزی کرده و همزمان با برنامه‌ریزی‌های اقتصادی داخلی، مسایل سیاست خارجی را نیز دنبال می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به آشنایی خود با استان گیلان و کارهای دولت سازندگی برای آن استان، خاطرنشان کرد: خطه شمال، قطب اقتصادی و کشاورزی و گردشگری کشور است و باید برنامه‌ریزی کرد تا مشکلات کشاورزان، بویژه برنج‌کاران، چای‌کاران و باغداران حل شود.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به برخی کاستی‌های عنوان شده توسط حاضران نسبت به برخی از عملکردهای اقتصادی دولت در یک سال گذشته، تصریح کرد: دولتی بر سر کار آمد که وارثهشت سال ویرانی در شاخص اقتصادی بود؛ البته انتظار می‌رود دولت برای رونق اقتصادی کشور بیشتر تلاش کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح اوضاع کشور در سال‌های پایان جنگ و آغاز دولت سازندگی، گفت: با همدلی و همکاری مردم و مسئولان، زیرساخت‌ها را ساختیم و به تبع آن نرخ تورم ۳۰ درصدی را که تحویل گرفته بودیم، به ۱۷ درصد کاهش دادیم و نرخ اشتغال افزایش یافت و کشور کارگاه سازندگی بود.

وی با ابراز علاقه نسبت به مردم سراسر ایران بویژه استان گیلان، خطاب به حاضران گفت: سلام مرا به مردم گیلان، مخصوصاً در خطه تالش، آستارا و چوبر برسانید و ان‌شاءالله در فرصتی مناسب به آنجا خواهم آمد.

بر اساس این گزارش، در آغاز این دیدار قلی‌پور - یکی از مدیران بخش خصوصی - گزارشی از اوضاع اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان گیلان و شهرستان چوبر ارائه کرد و چندتن از حاضران به بیان دیدگاه‌های خود درباره چگونگی رونق تولید پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز