خبرگزاری کار ایران

دریادار تنگسیری:

جزیره خارگ نماد حماسه و مقاومت در خلیج‌فارس است

کد خبر : ۱۶۴۹۲۳

ما امسال در این اردوهای راهیان نور دریایی توانستیم ۳ هزار و ۶۴۸ نفر از زائر از ۱۱ استان کشور را از ۲۵ اسفند ماه ۹۲ تا ۱۲ فروردین‌ماه سال جاری با دو فروند شناور ترابری کنیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در آیین تجلیل از دست اندرکاران راهیان نور دریایی خلیج‌فارس گفت: جزیره خارگ نماد حماسه و مقاومت در خلیج‌فارس و گلوگاه اقتصادی کشور است.

به گزارش ایلنا، دریادارعلیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در آیین تجلیل از دست اندرکاران راهیان نور دریایی خلیج فارس که در سالن سینما صدف خارگ برگزار شد، در تحلیلی به بررسی حضور بیگانگان از قرن ۱۵ تا ۲۱ میلادی در خلیج‌فارس پرداخت و اظهار داشت: حضور پرتقالی‌ها، انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها با تحمل آن همه سختی‌ها در این منطقه نشان از اهمیت بالای این منطقه دارد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: اگر ما اهمیت خلیج‌فارس و جزایر آن را با این همه جانفشانی‌هایی که برای حراست از آن صورت گرفته درک نکنیم حاضر به جانفشانی برای آن نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: ما باید همگی همت کرده و جوانان این مرز و بوم را در قالب کاروان‌های راهیان نور دریایی به جزیره خارگ آورده و ضمن آشنا ساختن آنان با این جزایر، رشادت‌های صورت گرفته در این منطقه استراتژیک را تبیین نماییم.

دریادارعلیرضا تنگسیری گفت: در زمان جنگ تحمیلی دلاورمردان نظامی و نفتی جزیره خارگ دین خودشان را به این نظام و انقلاب ادا کردند و امروز تکلیف ماست که در زمینه انتقال آن حماسه‌ها به نسل‌های فعلی و آتی از هیچ تلاشی فروگذار ننماییم.

وی به افتخارات بزرگ مردم استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: نبرد با صدام در جبهه‌های جنوب و خلیج‌فارس و نبرد دلیران تنگستان با متجاوزان انگلیسی از جمله این افتخارات است.

در ادامه این آیین؛ ‌ سردار علی رزمجو فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه نیز گفت: راهیان نور دریایی خلیج‌فارس در راستای نشر فرهنگ دفاع‌مقدس و حماسه‌آفرینی‌های مردم و مسئولان استان از چهار سال پیش در جزیره استراتژیکی خارگ صورت می‌پذیرد.

وی یادآور شد: ما امسال در این اردوهای راهیان نور دریایی توانستیم ۳ هزار و ۶۴۸ نفر از زائر از ۱۱ استان کشور را از ۲۵ اسفند ماه ۹۲ تا ۱۲ فروردین‌ماه سال جاری با دو فروند شناور ترابری کنیم.

در این آیین از دست اندرکارن اجرایی راهیان نور دریایی خلیج‌فارس تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز