خبرگزاری کار ایران

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری:

تفکر احمدی‌نژاد در فضای سیاسی آینده جایگاهی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۸۹۱

شنیده‌ام که جبهه پایداری متنی را به عنوان مرام نامه به تصویب رساندند که با مطالعه آن می‌توان گفت که چه‌قدر آنها با تفکر احمدی نژاد انطباق دارند. از نظر من که این متن را مشاهده کردم فکر نمی کنم تطابقی وجود داشته باشد

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه تفکری که رییس جمهور سابق آن را نمایندگی می‌کند با اصولگرایی تطابقی ندارد، گفت: ‌ تفکر احمدی‌نژاد در فضای سیاسی آینده جایگاهی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در اولین نشست خبری خود در سال ۹۳ در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص جلسات برخی از اصولگرایان با محوریت حجت‌الاسلام تقوی گفت: آقای تقوی برای انسجام اصولگرایان حسن نیت دارند و برخی از شخصیت‌ها را به جلسه‌ای دعوت کرده است. البته من شنیده‌ام که این شخصیت‌ها به لحاظ شخصیتی دعوت نشده‌اند بلکه از شخصیت‌های حقیقی بودند.

وی افزود: بنده از دعوت‌شدگان به این جلسه نبودم و اطلاعی ندارم که در این جلسات چه گذشته است. می‌دانم که بیش از یک جلسه بوده اما اطلاعی ندارم که این جلسات ادامه خواهد داشت یا خیر.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص فعالیت احمدی نژاد و اطرافیان وی برای حضور در انتخابات گفت: دولت احمدی‌نژاد اقدامات منفی و مثبت بسیاری داشت. به هر حال این یک اندیشه و تفکر است که آقای احمدی نژاد آن را نمایندگی می‌کند که شاید با تفکرات اصول‌گرایی هم تطابقی نداشته باشد. نظر جبهه پیروان این است که این تفکر در فضای امروز و آینده کشور دیگر جایگاهی ندارد و تفکری تمام شده تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: ممکن است آقای احمدی نژاد و طیف او تلاش‌هایی برای حضور در عرصه سیاسی داشته باشند امّا آنها با توجه به مختصات نظام از جایگاه خوبی برخوردار نیستند.

سجادی در خصوص راهبرد جبهه پیروان برای انتخابات آینده و نحوه مقابله با اصلاح طلبان گفت: دو جناح اصلی سنتی در ایران هستند، که طیف های مختلفی دارند. در هر دو جناح اختلافات سلیقه‌ای زیادی وجود دارد. گفتمان ما در جناح اصولگرا نشان می‌دهد که تفاوت اصلی با جناح مقابل داریم چراکه ما مخالف تند‌روی هستیم.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر این که آیا شما جبهه پایداری را در قالب تفکر احمدی نژاد می‌دانید، گفت: شنیده‌ام که جبهه پایداری متنی را به عنوان مرام نامه به تصویب رساندند که با مطالعه آن می‌توان گفت که چه قدر آنها با تفکر احمدی نژاد انطباق دارند. از نظر من که این متن را مشاهده کردم فکر نمی کنم تطابقی وجود داشته باشد ضمن این که اظهارات سخنگوی جبهه پایداری نیز این مسئله را نفی می‌کرد. با این حال باید بررسی کرد که در کارهای انتخاباتی این جبهه چه رویکردهایی وجود خواهد داشت.

سجادی با اشاره به اقدامات جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین در هدایت گروه‌های اصولگرا گفت: این دو جزو گروه‌های مرجع اصول‌گرایان هستند، در هر جناحی ممکن است اختلاف سلایق وجود داشته باشد همان طور که در انتخابات ریاست جمهوری منافع فردی و گروهی مطرح شد امّا همچنان مرجعیت سیاسی اصولگرایان با جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین است که موضع‌گیری آنها را در ذیل سیاست‌های رهبری نظام می‌دانیم.

سجادی در ادامه نشست خبری خود با اشاره به نامگذاری امسال گفت: این یک طرح ابتکاری از سوی مقام معظم رهبری بود که در آن گفتمان انقلاب اسلامی و موضوع اقتصاد و فرهنگ مورد تاکید قرار گرفته بود.

وی افزود: این نامگذاری می‌تواند به عنوان نقشه‌ راهی برای مسئولان و آحاد جامعه باشد. جبهه پیروان خط امام و رهبری با استقبال از نامگذاری امسال با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در اسفند ماه سال گذشته کمیته‌ای با عنوان کمیته اقتصاد مقاومتی تشکیل داد و از احزاب و تشکل‌های عضو خواستیم که نمایندگان خود را معرفی کنند.

سجادی با بیان اینکه مدیریت کمیته اقتصاد مقاومتی با کریمی اصفهانی است، گفت: این کمیته هم‌اکنون در حال کار است و نتایج اقدامات آن‌را در وقت خود اعلام خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید متکی بر مردم باشد، تصریح کرد: تمام زیرساخت‌های موجود برای اقتصاد مقاومتی را در کشور داریم. سرمایه اصلی ما نیروی انسانی است. جهت‌گیری که در ایران در رابطه با اقتصاد وجود دارد، عدالت محور است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه مخاطب نامگذاری امسال توسط رهبری مسئولان و آحاد مردم هستند، گفت: پیام این نامگذاری این است که باید اقتصاد ما با نگاه به بیرون، غنی‌سازی شود.

وی ادامه داد: در جبهه پیروان خط امام و رهبری برای سال ۹۳ راهبردهایی تدوین شده که به تدریج عملیاتی خواهد شد.

سجادی با بیان اینکه جبهه پیروان هم‌اکنون از ۱۷ حزب و تشکل مشهور و رسمی تشکیل شده است، گفت: با توجه به اینکه برخی از احزاب تقاضای عضویت در این جبهه را داشتند، در کمیته‌ای این مسئله بررسی شد و اخیرا سه حزب را به عضویت پذیرفتیم تا در شورای مرکزی جبهه حضور داشته باشند.

وی افزود: حزب فاطمیون به دبیر کلی رحیمی، ‌جمعیت اسلامی فرهنگیان با دبیر کلی مسلم میرزاپور و جمعیت جوانان متحد اسلامی که میثم نیک‌فر دبیر کل آن است، سه حزب تازه پیوسته به جبهه پیروان خط امام و رهبری هستند.

وی با اشاره به اینکه جبهه پیروان در حال وسیع‌تر شدن است، گفت: یکی دیگر از راهبردهای ما در جبهه تقویت احزاب زیرمجموعه است. یکی از مشکلات احزاب در ایران مشکل بودجه است. به گونه‌ای که جلسات شورای مرکزی ما با حق عضویت‌ها اداره می‌شود، در حالیکه در دنیا احزاب اینگونه نیستند. زمانی در دولت یارانه احزاب وجود داشت که امروز قطع شده است و این به افت فعالیت حزبی دامن می‌زند.

سجادی ادامه داد: برای تقویت احزاب عضو جبهه پیروان هیات رئیسه با شورای مرکزی تشکل‌های عضو جلساتی خواهیم داشت که تاکنون با سه تشکل این جلسات را تشکیل داده‌ایم.

وی با تاکید براینکه جبهه پیروان همواره منادی وحدت و انسجام درونی اصولگرایان بوده است، تصریج کرد: ما طی سال‌های گذشته برای ایجاد وحدت میان اصولگرایان ملاقات‌هایی با گروه‌های مرجع از جمله جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین داشتیم و همواره خدمت مراجع عظام تقلید می‌رسیم و نظرات خود را برای آنها اعلام می‌کنیم.

سجادی خاطرنشان کرد: با توجه به طیف وسیع اصولگرایان واختلاف علایق و سلایق افراد ما معتقدیم که اصولگرایان باید انسجام خود را حفظ کنند و از فرصت تاریخی که برای خدمت در دولت و یا مجلس به آنها داده می‌شود به خوبی استفاده نمایند.

وی ادامه داد: با برخی تشکل‌های اصولگرا و گروه‌های مرجع مباحثی برای انسجام اصولگرایان خواهیم داشت که کلیات آن تصویب شده اما جدول زمان‌بندی باید در سال ۹۳ تنظیم شود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه جبهه در سال ۹۳ در استان‌های فعال همایش‌های سراسری را برگزار خواهد کرد، گفت: برخی به جبهه پیروان ایراد می‌گیرند که به لحاظ سنی معدل ما بالاست اما برای همین اعضای جدید ما از نیروهای جوان هستند در مجمع‌های عمومی آینده ما قصد داریم نیروهای جوان را وارد شورای مرکزی کنیم.

سجادی با اعلام حمایت از دولت یازدهم گفت: ما از این دولت حمایت می‌کنیم چراکه تنفیذ رهبری و آرای مردم را دارد. اقدامات دولت نیز باید در جهت منویات رهبری و رفع نیازهای اساسی مردم باشد.

وی ادامه داد: ما همچنین از مذاکرات هسته‌ای و سیاست‌های اقتصادی دولت نیز حمایت می‌کنیم اما قطعا حمایت ما نامحدود و بدون قید و شرط نیست. اگر ببینیم که خط‌مشی‌ها و روش‌ها با سیاست‌های کلان نظام مغایرت دارد، انتقادات دلسوزانه خود را به طرق مختلف اعلام خواهیم کرد.

سجادی با اشاره به برخی انتقادهای جبهه پیروان نسبت به دولت گفت: ما در مورد برخی انتسابات دولت بحث‌هایی را مطرح کردیم، و معتقدیم که باتوجه به فرمایشات رئیس جمهور مبنی بر استفاده از نیروهای شایسته نباید از یک گرایش خاص در دستگاهی همچون وزارت علوم استفاده شود. چراکه این به نفع دولت و مردم نیست به ویژه گزینش کسانی که صبغه رادیکالی دارند.

وی با محکوم کردن قطعنامه پارلمان اروپا عنوان کرد: پارلمان اروپا با ۴۳ درصد رای، کار خود را شروع کرده است و اظهارات این پارلمان در خود اروپا نیز خریداری ندارد، اما همین پارلمان امروز در کشوری که ۷۳درصد مشارکت انتخاباتی در آن وجود دارد، دخالت می‌کند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بی‌اهمیت خواندن قطعنامه اروپا، گفت: این قطعنامه ضمانت اجرا ندارد و دخالت آشکار در امور یک کشور مستقل محسوب می‌شود.

وی با اشاره به دغدغه‌های رهبری در حوزه فرهنگ گفت: برخی از وزارتخانه‌ها و نهادها از جمله وزارت علوم، فرهنگ، آموزش و پرورش و صداو سیما و دانشگاه‌ها باید در این جهت گام بردارند. چراکه وارد شدن ذره‌ای خدشه به گفتمان فرهنگی کشور پذیرفته نیست.

سجادی با اعلام حمایت کامل جبهه پیروان خط امام و رهبری از مذاکرات هسته‌ای و تیم مذاکره کننده گفت: ما معتقدیم این تیم با الهام از فرمایشات رهبری وحمایت‌های ایشان کار خواهند کرد. تیم مذاکره‌کنندگان ما متشکل از دیپلمات‌های پرسابقه، کارآمد، هوشمند و با انگیزه بالا برای خدمت به کشور هستند و زبان طرف مقابل را به خوبی می‌دادند و سیاست‌های نظام را به خوبی برای آنها تشریح می‌کنند.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن موجب عزتمند شدن مردم ما شد، بنابراین ما از تیم هسته‌ای انتظار داریم مقابل روحیه استکباری و زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل صلابت انقلاب و اسلام را حفظ کنند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه یکی از نتایج این مذاکرات عدم اعتماد ما به برخی سیاست‌های آمریکاست، گفت: لحن آمریکایی‌ها آمرانه و استکباری است که مطلوب رهبری و مردم نیست نباید فکر کرد که چون دولت حاضر به مذاکره شده این مسئله حاصل فشارهای سیاسی و تحریم‌ها بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مذاکرات باید از سر عزت و رسیدن به منافع کشور و نظام باشد، گفت: ما طبق فرمایشات رهبری علیرغم اینکه اعتمادی به طرف‌های مقابل نداریم راه را ادامه می‌دهیم و تعهد خود را نقض نمی‌کنیم. امیدواریم مذاکرات هم به نتایجی برسد که برای منافع کشور مفید باشد.

سجادی با اشاره به معرفی ابوطالبی به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل متحد گفت: آقای ابوطالبی از دیپلمات‌های باسابقه ماست که طی سال‌های گذشته سفرهایی به آمریکا نیز داشته است، اینکه سازمان ملل در خاک آمریکاست دلیل نمی‌شود که آنها برای صدور روادید ابوطالبی مشکل ایجاد کنند.

وی افزود: سازمان ملل سال ۱۹۴۷ توافقی با آمریکا امضا کرد که براساس آن آمریکا نباید مانع ورود سفرای کشورها برای حضور در سازمان ملل متحد شود. ما معتقدیم برای احقاق این حق مسلم وزارت خارجه باید این مسئله را پیگیری کند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به بحثهدفمندی یارانه‌ها گفت: دولت در این رابطه هماهنگ با مواضع مجلس پیش می‌رود، اما رسانه‌ها و دولت نباید به گونه‌ای جهت‌گیری کنند که این تصور ایجاد شود که یارانه‌بگیران فقیر و محتاج هستند.

وی با بیان اینکه اخیرا اظهاراتی در خصوص سرک کشیدن به حساب‌های مردم مطرح شده است، گفت: جبهه پیروان معتقداست که حتی اگر این اظهارات در عمل نیز صورت نگیرد، پیامد خوبی ندارد و باید به مردم اعتماد کرد.

سجادی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص مواضع جبهه پیروان برای انتخابات مجلس آینده گفت: انتخابات در انتهای سال ۹۴ است و خیلی زود است که از هم‌اکنون فضا را انتخاباتی کنیم و افکار مردم را متوجه مسئله‌ای کنیم که هنوز فوریت ندارد.

وی در خصوص دیدار باهنر با جبهه اعتدال‌گرایان و شخص حق شناس گفت: این یک دیدار نوروزی بود به هر حال باهنر شخصیتی تاثیر گذار در مجلس است که به لحاظ تشکیلاتی نیز رئیس جبهه پیروان است و در فضای سیاسی کشور یک وزنه محسوب می‌شود. به نظر من این دیدارها برای تلطیف فضای سیاسی کشور مفید است و بعید نیست که در آینده نیز ادامه داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز