خبرگزاری کار ایران

سردار جلالی:

فضای جنگی در اقتصاد حاکم است

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۷۹۳

جدیدترین و مدرن‌ترین جنگ اقتصادی در دنیا علیه ما به کار برده می‌شود. ابزار، تاکتیک و دکترین جنگ، همه اقتصادی هستند و ادبیات حاکم بر آن هم ادبیات اقتصادی است؛ از این رو دفاع اقتصادی با ادبیات اقتصادی می‌خواهد و اقتصاد مقاومتی هم یک نوع ادبیات اقتصادی می‌خواهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: باید بپذیریم فضای کاملاً جنگی در اقتصاد حاکم است؛ البته نباید این فضا را همچون فضای جنگ یا دفاع مقدس دید بلکه یک نوع جنگ جدید و درگیری جدید است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار غلامرضا جلالی در اولین نشست مشترک مسئولین کمیته‌های پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی در دولت تدبیر و امید که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، گفت: دشمن به ما جنگ تمام عیار اقتصادی را تحمیل کرده است و باید دانست که زیر دستکش مخملی، انگشتان پولادین قرار دارد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه بیان ادبیاتی که از سوی مقام معظم رهبری درخصوص موضوع اقتصاد مطرح می‌شود، به ما این پیام را می‌دهد که ما درگیر یک جنگ واقعی هستیم خاطرنشان کرد: البته این جنگ اقتصادی صرفاً اقتصادی نیست بلکه بستر آن اقتصاد است و بقیه موضوعات را نیز در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: وقتی احساس شود در یک جنگ تمام‌عیار هستیم، پذیرش همین واژگان می‌تواند حقایق زیادی به ما ارائه دهد و رویکرد ما را مشخص کند؛ به این دلیل که عرصه، عرصه اقتصاد است در واقع زندگی مردم تعاملات اقتصادی داخلی و خارجی و کسب و کار مردم در حوزه خرد و کلان را شامل می‌شود و به همین دلیل به عرصه تمام عیار جنگ اقتصادی تبدیل شده است.

سردار جلالی با اشاره به صحبت‌های اخیر مقامات غربی مبنی بر اینکه تحریم‌ها باعثمذاکره شد، اذعان داشت: دشمنان فکر می‌کنند که امروز توانسته‌اند با فشار اقتصادی کشور را پای میز مذاکره بنشانند یا فشارهایشان بر روی ما تأثیر بگذارد. باید بپذیریم که فضای کاملا جنگی در اقتصاد وجود دارد؛ البته نباید این فضا را همچون فضای جنگ یا دفاع مقدس دید بلکه یک نوع جنگ جدید و درگیری جدید است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: جدیدترین و مدرن‌ترین جنگ اقتصادی در دنیا علیه ما به کار برده می‌شود. ابزار، تاکتیک و دکترین جنگ، همه اقتصادی هستند و ادبیات حاکم بر آن هم ادبیات اقتصادی است؛ از این رو دفاع اقتصادی با ادبیات اقتصادی می‌خواهد و اقتصاد مقاومتی هم یک نوع ادبیات اقتصادی می‌خواهد.

وی یادآور شد: تحریم، رسانه، ارتقاء توقع مردم، سطح رضایتمندی مردم و اینکه تولید داخلی چقدر ارتقا یابد، ابزار این جنگ اقتصادی جدید است؛ در واقع تمام روابط و اجزا، روابط اقتصادی اما به رویکرد جنگی هستند.

جلالی با تاکید بر اینکه اگر اصل این جنگ را باور نکرده‌ایم، به دلیل این است که ادبیات جنگ اقتصادی را بلد نیستیم، ابراز داشت: از این روست که مشکلات ما زیاد می‌شود. اینکه احساس کنیم در فضای جنگ تمام عیار هستیم، رویکرد دولت و ملت بر روی این موضوع بسیار اهمیت خواهد داشت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان خاطرنشان کرد: گام اول در اجابت صحبت‌های رهبری این است که ادبیات جنگ اقتصادی را کاملاً شناسایی، طرح و تدوین کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز