خبرگزاری کار ایران

آملی لاریجانی در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه:

مسوولین در برابر کم رنگ شدن ارزشها مسئولند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۹۲۹

گاهی جهاد در پشت صحنه ها در مبارزه با فساد اتفاق می افتد و مخصوصاً این که دشمن در حال نقشه کشیدن است و علیه ما توطئه می کند و ما باید در صحنه باشیم و مردم نیز با وجود مشکلات انقلاب را همراهی می کنند و به صحنه می آیند.

رییس دستگاه قضا با بیان این که در دوره ای توجه به این ارزشها کم رنگ شد، اذعان داشت: در مقابل این کم رنگ شدن ما مسئولان؛ مسئولیم و باید بر این ارزشها اصرار کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا اعزامی ایلنا به کرمانشاه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که امشب در استانداری این استان برگزار شد، گفت: جمع شدن ما در این جلسه به دلیل مسئولیت های ما در جمهوری اسلامی ایران است. برخی در قوه قضایئه مجریه و برخی هم در قوه مقننه حضور داریم و اقل این مسئله این است که به شاخصه های نظام اسلامی که در آن مسئولیت اجرا می کنیم پای بند باشیم.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران بک نظام مقدس و معنوی است، خاطر نشان کرد حضرت امام پس از سرنگونی رژیم شاهنشاهی با تیز هوشی خاصشان جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد را مطرح کردند و امروز این نظام جایگاه خاص خود را دارد و بر اساس قانون اساسی اصول اولی آن که اصول اعتقادی است پابرجا است، یعنی ما در نظامی و ایمانی؛ معنوی و مبتنی بر عدالت قرار داریم و مسئولانش بر اساس ارزشهای اخلاقی عمل می کنند.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: انقلاب ما انقلابی است که بر اساس دیانت؛ اخلاق و عدالت برپا شده است. این انقلاب بر اساس مردم سالاری دینی یعنی در کنار ویژگی های مردم سالارانه ارزشهای دینی ومعنوی را مورد توجه قرار داده است. وقتی فردی مسئولیتی را بر عهده می گیرد. سوگندی را می خورد که در این سوگند ارزشها وباورهای الهی و مذهبی تصریح شده و مسئولین نباید این ارزشها را فراموش کنند.

وی با بیان این که در دوره ای توجه به این ارزشها کم رنگ شد، اذعان داشت در مقابل این کم رنگ شدن ما مسئولان؛ مسئولیم و باید بر این ارزشها اصرار کنیم.

آملی لاریجانی با تاکید بر این که مسئولین بر خدمت رسانی و سلامت کاری موظف هستند؛ خاطر نشان کرد: همان طور که امام راحل؛ مقام معظم رهبری و بزرگان تاکید کرده اند مسئولیت یک وظیفه الهی است؛ و مسئول نباید به فکر دنیا باشد و باید فکرش خدمت رسانی و همفکری با مردم باشد و بزرگترین مفسده برای یک مسوول دوری از مردم است.

وی با بیان این که جهاد همیشه در جبهه های ظاهری نیست؛ تصریح کرد: گاهی جهاد در پشت صحنه ها در مبارزه با فساد اتفاق می افتد و مخصوصاً این که دشمن در حال نقشه کشیدن است و علیه ما توطئه می کند و ما باید در صحنه باشیم و مردم نیز با وجود مشکلات انقلاب را همراهی می کنند و به صحنه می آیند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری گفت: اجرای سیاستهای ابلاغی یک وظیفه عمومی است و در جلسه مشترک سران قوا با یکدیگر همه از یک دل و همصدا این مسئله را قبول کردند و باید در اجرای این سیاست ها تسریع صورت بگیرد.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: آن چه انگیزه در ابلاغ این سیاست ها از سوی مقام معظم رهبری است؛ این است که این سیاست ها اجرایی شود و برای مردم گشایشی صورت بگیرد و نظام اقتدارپیدا کند.

رئیس دستور قضا با بیان این که نگاه به بیرون منجر به سستی و ضعف ما می شود، تاکید کرد: ما باید با اتکا به نیروی درونی ودرون زایی که در سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است باید اقتدار نظام را بالا ببریم و از این طریق به رفاه هم برسیم. نگاه به بیرون و توجه به رفاههای ظاهری و وارادات غیر ضروری به ما ضربه خواهد زد.

آملی لاریجانی شفاف بودن اقتصاد را از جمله سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری دانست؛ و اظهار داشت: اجرایی شدن این سیاست ها باید از بالا تبلیغ شود؛ و مدیران میانی نیز به آن توجه کنند.

رئیس دستگاه قضا در ادامه؛ با اشاره به مشکلات استان کرمانشاه اذعان داشت: کرمانشاه با ظرفیتهایی که دارد درصد بیکاری اش بالاست، ولی نباید انتظار داشت بودجه ای از مرکز عایدش شود؛ تا مشکلاتش حل شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم همه مسئولان دست به دست هم بدهند؛ با همدلی و تدبر و مدیریت شایسته از استعدادهای استانهای مختلف استفاده شود.

آملی لاریجانی با اشاره به نامگذاری دولت یازدهم به دولت تدبیر وامید تصریح کرد: خوشحالیم دولت جدید با قدرت و شعار تدبیر وامید که مشهور شده است، این مسئله را در عرصه عمل منصه ظهور برساند و در کنار قوه قضائیه و مجلس بتوانیم به اهداف اصلی انقلاب برسیم.

وی با تاکید بر این که خدمت به مردم محروم یک وظیفه است، اذعان داشت: مقام معظم رهبری در سیاست های ابلاغی به اقشار کم در آمد ومتوسط اشاره کردند و همه مسئولان باید وقت گذاشتن برای خدمت را نصب العین خود قرار بدهند.

آملی لاریجانی با بیان این که همدلی میان ادارات استان کرمانشاه می تواند به بهبود وضعیت استان کر مانشاه کمک کند؛ خاطر نشان کرد: من این مسائل را در جلسات مسئولان قضایی مطرح می کنم، هرچند که مسائل عنوان شده بیش از اختیارات قوه قضائیه است. اما وضعیت مسائل و مصوبات سفر را به اطلاع مقام معظم رهبری می رسانم و ایشان هم پیگیر هستند و در سفرهایی که من در استانهای مختلف می کنم وضعیت آن استان را از من می پرسند.

آملی لاریجانی با اشاره به در خواست استاندار کرمانشاه برای تجارت گفت: کشور عراق بازار مهمی است؛ که وقتی خط مبادلاتمان را با این کشور مقایسه می کنیم؛ نشان دهنده این است که در این مسیر عقب ماندیم و این در حالی است که این مسئله بر خلاف ظرفیت ماست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز