خبرگزاری کار ایران

شیخ عبدالله دقاق در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

انقلاب بحرین، ‌ انقلابی مردمی است

کد خبر : ۱۴۵۵۴۲

ما برای سالگرد این انقلاب برنامه‌های زیادی در کشورمان داریم و از جمله روز گذشته اعتصابی در بحرین انجام شد که کسی خرید و فروشی انجام نداد و کسی به خیابان‌ها نرفت. از دیشب نیز پیامک‌های بسیار زیادی از سوی مردم بحرین به دبیرکل سازمان ملل ارسال شد و در آن ما گفتیم که اعتراض داریم و آل خلیفه را قبول.

یک مبارز بحرینی با تاکید بر اینکه انقلاب بحرین، ‌ انقلاب یک گروه و حزب نیست بلکه انقلابی مردمی است، اذعان داشت: اگر خون بدهیم ولی تفرقه در میان ما باشد این خون و ارزش آن از بین خواهد رفت. الحمدلله در بحرین هم وحدت ملی و هم وحدت اسلامی وجود دارد و به برکت آن ما به پیروزی خواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام‌و المسلمین شیخ عبدالله دقاق در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به انقلاب بحرین گفت: سه سال پیش ما در میدان لولو تجمع کردیم، در این تجمع تمام ملت بحرین جمع شدند و مطالباتی داشتند که از جمله آن آزادی بود و صدای آنها به تمام جهان رسید اما متاسفانه نیروهای عربستان وارد بحرین شدند.

وی ادامه داد: آنها حدود ۳۸ مسجد شیعی را به طور کامل تخریب و در یکی از آن مساجد به نام مسجد ابوذر وسایل اسباب‌بازی آورند تا آنجا را به یک بوستان تبدیل کنند. آنها همچنین ۸۰۰ نسخه از قرآن کریم و هزار نسخه از ادعیه‌ها را جلوی چشم مردم به آتش کشیدند. حدود ۴ تا ۵ هزار تن از جوانان بحرینی را زندانی کردند و تاکنون ۱۴۲ تن از مرم بحرینی در طول این انقلاب به شهادت رسیدند.

این مبارز بخرینی با اشاره به رفتارهای آل سعود در عربستان اظهار داشت: آنها فیلمی را از یک اردوگاه تهیه کردند که در آن تعدادی از نیروهای عربستانی در حال رقصیدن بودند چون به مردم حمله و مساجد را خراب کرده‌ بودند. اما ملت ما ثابت قدم ماند و قوی‌تر شد و همواره اصرار داشته و دارند که این انقلاب را تا پیروزی‌اش ادامه دهند.

شیخ عبدالله دقاق با بیان اینکه امروز سومین سالگرد انقلاب اسلامی بحرین است، به برنامه های هم‌وطنانش اشاره کرد و تاکید کرد: ما برای سالگرد این انقلاب برنامه‌های زیادی در کشورمان داریم و از جمله روز گذشته اعتصابی در بحرین انجام شد که کسی خرید و فروشی انجام نداد و کسی به خیابان‌ها نرفت. از دیشب نیز پیامک‌های بسیار زیادی از سوی مردم بحرین به دبیرکل سازمان ملل ارسال شد و در آن ما گفتیم که اعتراض داریم و آل خلیفه را قبول نداریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز قرار بود تمام جوانان و نوجوانان بحرینی به سمت میدان لولو حرکت کنند، فردا نیز راهپیمایی بسیار بزرگی خواهیم داشت که این راهپیمایی بزرگ‌ترین راهپیمایی انقلاب بحرین در سالگرد آن خواهد بود.

دقاق درباره آینده انقلاب بحرین گفت: درباره آینده بحرین و اینکه این انقلاب به کجا خواهد رسید باید سه مساله را بیان کنم؛ نکته اول خون شهدا و قیام مردمی آن است چراکه ملت ایران ملتی شهید پرور است آنها ارزش خون شهیدان خود را می‌دانند ما نیز در بحرین فهمیدیم که خون شهدا چه ارزشی دارد و چقدر اثرگذار خواهد بود.

این مبارز بحرینی با تاکید بر اینکه انقلاب بحرین، ‌ انقلاب یک گروه و حزب نیست بلکه انقلابی مردمی است، اذعان داشت: اگر خون بدهیم ولی تفرقه در میان ما باشد این خون و ارزش آن از بین خواهد رفت. الحمدلله در بحرین هم وحدت ملی و هم وحدت اسلامی وجود دارد و به برکت آن ما به پیروزی خواهیم رسید.

وی در ادامه افزود: نکته سوم که بسیار مهم است این است که رهبری بحرین برخلاف سایر انقلاب‌های منطقه به دست علماست. انقلاب ما یک رهبر دارد چطور به حرکت عظیم ملت ایران اثر داده شد به خاطر این که رهبری عظیمی داشت و آن حضرت آیت‌الله خمینی بوده است. ما نیز در بحرین یک رهبر عظیم داریم و آن حضرت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم است. ایشان نماینده مراجع عالی‌قدر در نجف، قم و تهران هستند و ان‌شاءالله با رهبری ایشان به نتیجه خواهیم رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز