خبرگزاری کار ایران

بیانیه کمیسیون حقوق بشر اسلامی به مناسبت آغاز دهه فجر

کد خبر : ۱۴۱۶۴۱

امید است ملت شریف ایران با مشارکت گسترده در عرصه‌های مختلف، کما فی السابق خود از انقلاب خود حفاظت کرده و مسیر درست آن را تضمین کنند و سرمایه اجتماعی برای هر گونه تحول مناسب را توسعه و تعمیق بخشند.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران به مناسبت سالگرد آغاز دهه پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

سالگرد پیروزی ملت شریف ایران بر رژیم ستمشاهی مبارک باد. سالگرد روزهایی که مردم از هر گروه، طبقه، دین، مذهب، قوم و منطقه‌ای در میان گلوله‌ها و تانک‌ها بی‌محابا رهایی خود از هر گونه ظلم، ستم و تبعیض را جستجو می‌کردند، گرامی باد. از آن زمان بیش از سی وپنج سال گذشت و چند نسل بعد از فعالین آن روز‌ها امروز در شرایطی تجربه زیست در جمهوری اسلامی ایران را پشت سر می‌گذارند که خاطره‌ای عینی از آن روز‌ها ندارند یا نمی‌توانند تصویری همه جانبه از آن روز‌ها را متصور شوند. آنچه نسل امروزی از انقلاب اسلامی دریافت می‌کند همین وضعیت امروز جامعه و اندیشه‌ها و عملکردهای مسئولان امروزی است.

سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مغتنمی است که بار دیگر مرور کنیم که برای چه انقلاب کردیم؟ در پی چه اهدافی ملت ایران هزاران شهید و مجروح داد و هزاران سختی را بر خود هموار کرد؟ چه الگوهایی مورد نظر بود که در نظام جدید پس از انقلاب شکل بگیرد و معیار حرکت جدید ملت ایران واقع شود؟ در کشاکش روابط پیچیده بین‌المللی، استقلال و عدم وابستگی به قدرت‌های مختلف را چگونه در عملکردهای چهار دهه گذشته تجربه کرده‌ایم و چه هزینه‌هایی برای روی پای خود ایستادن پرداخته و چه دستاوردهایی را بدست آورده‌ایم؟ جایگاه دغدغه‌های مربوط به حقوق انسانی در آرمان‌های انقلاب اسلامی کجا بود و طی سی وپنج سال گذشته تا چه حد توانستیم آن آرمان‌ها را محقق کنیم؟

سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مغتنمی است تا یاد شهدا و امام شهدا را تازه کنیم که بی‌ادعا و برای خدا و بهبود امور ملت از همه چیز خود مخلصانه گذشتند تا نهال تازه کاشته شده انقلاب اسلامی به‌خوبی بارور شود. در این ایام خوب است بار دیگر قانون اساسی را همه مسئولان دوباره و با دقت مطالعه کنند تا برایشان تازه شود که موسسان انقلاب اسلامی مبتنی بر موازین اسلامی چه حقوقی را در قانون اساسی برای ملت به‌رسمیت شناختند و تعهد شرعی و قانونی دادند که حقوق ملت را پاس خواهند داشت و هیچگاه به سمت استبداد و خودرایی و نقض حقوق مردم و ایجاد روش‌های تبعیض آمیز و تفسیرهای بر خلاف مطالبات ملت حرکت نخواهند کرد.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی ضمن بزرگداشت سالگرد بازگشت بنیانگذار انقلاب به موطن خود و قلب ملت و آغاز دهه پیروزی انقلاب اسلامی و یادآوری خاطرات زیبای آن روز‌ها خصوصا همبستگی و همدلی همه اقشار ملت با یکدیگر و همرایی همه علیه ظلم و استبداد داخلی و وابستگی به اجانب در عرصه خارجی و با اذعان بر اینکه طی چهار دهه گذشته دستاوردهای بزرگی با اتکای به خودباوری ملت و صبوری و پایمردی بر مسیر حق و عدالت بدست آمده است لیکن همچنان مشکلات زیادی نیز مردم را رنج می‌دهد که نشان می‌دهد وضعیت موجود با آرمان‌های انقلاب اسلامی فاصله دارد، امیدوار است که مسئولان محترم در سطوح مختلف با مبنا قرار دادن ضرورت رعایت دقیق حقوق ملت در قانون اساسی بر تلاش‌های شبانه‌روزی خود بیفزایند تا وضعیت مطلوب حاصل شود.

همچنین امید است ملت شریف ایران با مشارکت گسترده در عرصه‌های مختلف، کما فی السابق خود از انقلاب خود حفاظت کرده و مسیر درست آن را تضمین کنند و سرمایه اجتماعی برای هر گونه تحول مناسب را توسعه و تعمیق بخشند تا با همدلی و همبستگی و وفاق ملی بتوانیم تنگنا‌ها و مشکلات موجود در عرصه‌های مختلف حقوق انسانی را با درایت و اطمینان پشت سر گذاریم و به جامعه‌ای برسیم که بنا به تصریح اصل سوم قانون اساسی به‌دور از هرگونه مفاسد اخلاقی و انسانی باشد. ارائه الگوی شایسته و کارآمد مردم‌سالاری با لحاظ معیارهای دینی و اعتقادی مورد پذیرش ملت ایران دغدغه‌ای است که اگر بخوبی عینیت یابد، تحولی شگرف در سطح جهانی ایجاد خواهد کرد و نوید آینده بهتر جامعه جهانی را می‌دهد. در این زمینه همه موظیم در حدود اثرگذاری و مقدورات خود از هرگونه تلاش مثبت دریغ نورزیم. به امید آینده بهتر و شکوفا‌تر.

روابط عمومی کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز