خبرگزاری کار ایران

عارف در کنگره مردم سالاری: / تکرار /

تفکر اصلاح طلبی فرد محور نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۰۶

تعیین مصادیق انتخاباتی باید در زمان خود صورت بگیرد / باید از تشکیل تشکل‌های جدید در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی استقبال کنیم / مجلس آینده باید مجلسی پرسشگر، دانا و مقتدر باشد / بایدحرکت جبهه‌ای را در برنامه خود قرار دهیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان مشارکت هر چه بیشتر مردم، تدوین ضوابط و ویژگی کاندیدا‌ها و رسیدن به اجماع فراگیر در کل کشور را مهم‌ترین استراتژی‌ اصلاح طلبان برای انتخابات آتی مجلس دانست و گفت: مهم‌ترین ضربه‌ای که اصلاح طلبان خوردند از پراکندگی آن‌ها بود، چر اکه هر کس خود را محور می‌دانست. ما باید از فردمحوری بپرهیزیم چراکه تفکر اصلاح‌طلبی فردمحور نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا عارف در دوازدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری که در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد، گفت: حقوق شهروندی از مطالبات اصلی مردم است. مردم نقش اصلی را در پیروزی انقلاب اسلامی و حوادثآن داشته‌اند و جایگاه‌شان در قانون اساسی هم به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به تدوین منشور حقوق شهروندی در دولت یازدهم اظهار داشت: من از این دولت تقدیر می‌کنم که منشور حقوق شهروندی را تدوین کرد و آن را به رای ملت گذاشت و از آنها نظرخواهی کرد.

معاون اول دولت اصلاحات با بیان اینکه با نگاه کلی به حقوق شهروندی این سند هنوز در خصوص حقوق مدنی، اجتماعی و سیاسی جای کار دارد، خاطر نشان کرد: مهم‌تر از حقوق شهروندی چگونگی اجرایی کردن آن است و باید تلاش کرد قانون تدوین شده اجرا شود که نیازمند نظارت مردم و نهادهای مدنی است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با تاکید بر اینکه مردم در حماسه‌هایی که خلق می‌کنند آینده انقلاب راتضمین می‌کنند، اذعان داشت: حماسه ۲۴ خرداد ۹۲ و حضور مردم جهت گیری‌ها و حرکت انقلاب را در برابر دشمنان و رقبای ما بیمه کرد و آثار مثبتش رادر عرصه بین المللی می‌توانیم مشاهده بکنیم.

عارف با بیان اینکه دولت در مذاکرات با دست بر‌تر شرکت می‌کند، تصریح کرد: در مذاکرات، غرب به اجبار عظمت انقلاب و کشور را پذیرفت و این وظیفه همگانی است که این سرمایه را حفظ کنندکه البته بخشی از آن برعهده دولت است.

معاون اول دولت اصلاحات با بیان اینکه دولت باید به مطالبات به حق مردم در همه بخش‌ها توجه کند، تاکید کرد: ما باید به دنبال تقویت تشکیلات مردم نهاد و منشور حقوق شهروندی باشیم و در ارتقای این جایگاه شرکت کنیم.

این کاندیدای سابق ریاست جمهوری با اشاره به عدم شرکت ۲۷ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما باید به دنبال این باشیم که چرا این تعداد از افراد در انتخابات شرکت نکرده‌اند و باید شرایط رابرای حضور آنان در انتخابات بعد فراهم بکنیم و امیدوارم با تفکر اصلاح طلبی و همکاری‌هایمان در انتخابات آتی مجلس، به کف ۸۰ درصدی مشارکت مردم برسیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات آتی را مشارکت حداکثری مردم در همه امور ارزیابی کرد وافزود: احساس می‌کنم برای این رویکرد مهم‌ترین مسئله تقویت احزاب همسو است و با توجه به شرایطی که احزاب با آن روبرو هستند و در امور اجرایی کشور نقش محدودی دارند باید براساس سیاست‌های روشن و شفاف حرکت جبهه‌ای را در برنامه خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: متاسفانه تشکل‌های نوجوانی که در زمان دولت اصلاحات شکل گرفتند در ۸ سال اخیر ضربه‌ای جدی خوردند و چاره‌ای جز اولویت دادن به تقویت آن‌ها نداریم، البته باید از تشکیل تشکل‌های جدید در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی استقبال کنیم.

وی با بیان اینکه مجلس آینده باید مجلسی پرسشگر، دانا و مقتدر باشد، تاکید کرد: این مجلس باید طوری باشد که دولت را نیز حمایت کند.

وی مشارکت هر چه بیشتر مردم، تدوین ضوابط و ویژگی کاندیدا‌ها و رسیدن به اجماع فراگیر در کل کشور را مهم‌ترین استراتژی‌های اصلاح طلبان برای انتخابات آتی مجلس دانست و ادامه داد: مهم‌ترین ضربه‌ای که اصلاح طلبان خوردند از پراکندگی بود که هر کس خودرا محور می‌دانست؛ باید از فرد محوری بپرهیزیم، چرا که تفکر اصلاح طلبی فرد محور نیست.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه تعیین مصادیق انتخاباتی باید در زمان خود صورت بگیرد، خاطر نشان کرد: وارد شدن در این عرصه، وارد شدن به دعوا‌هایی است که نتیجه ندارد و به نوعی دنبال نخود سیاه فرستادن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز