خبرگزاری کار ایران

سعیدی در خطبه های نمازجمعه قم:

دبیر کل سازمان ملل دست نشانده آمریکا است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۴۹

در نشست ژنو ۲، قاتلین مردم سوریه دور هم جمع شده اند / جمهوری اسلامی ایران یکی از مؤثرترین ملت ها در حمایت از مردم سوریه است / فتنه داخلی جهان اسلام با ظهور تکفیری ها نمایان شده است.

ایلنا: امام جمعه قم با انتقاد شدید از پس گرفتن دعوت از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس ژنو ۲ توسط دبیر کل سازمان ملل، این اقدام را خلاف عرف سیاسی و با فشار آمریکا دانست و تأکید کرد: این اقدام نشان داد، دبیر کل سازمان ملل متحد، دست نشانده آمریکا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه قم، با اشاره به جلوگیری از حضور جمهوری اسلامی ایران در اجلاس صلح سوریه موسوم به اجلاس ژنو ۲، اظهار داشت: نشست ژنو ۲ با نقش آفرینی آمریکا برگزار می شود.

وی افزود: البته هدفی که برای نشست ژنو۲ مطرح کرده اند این است که کشورهای مؤثر در منطقه خاورمیانه برای پایان دادن به بحران سوریه که ناشی از دخالت بیگانگان و دشمنان در این کشور است، به ارائه طریق و راه حل بپردازند؛ جمهوری اسلامی ایران هم که یکی از از مؤثرترین ملت ها در حمایت از ملت سوریه محسوب می شود و برای پایان دادن به بحران ایجاد شده در این کشور برنامه و طرح های خاص و روشنی دارد، ابتدا از سوی دبیر کل سازمان ملل متحد به این اجلاس دعوت شد اما بعد از مدت کوتاهی این دعوت را پس گرفتند؛ همه دنیا فهمیدند که این کار خلاف عرف سیاسی دبیر کل سازمان ملل، با فشار آمریکا انجام شده و از این رو امروز مشخص شد که دبیر کل سازمان ملل متحد دست نشانده شیطان بزرگ آمریکا است.

امام جمعه قم، تأکید کرد: نشست ژنو۲ که در حال حاضر به بهانه پایان دادن به بحران سوریه برگزار می شود، نشستی است که در آن، قاتلین مردم سوریه دور هم جمع شده اند و از این رو نه تنها خروجی مثبتی ندارد، بلکه به ضرر مردم سوریه خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود به فعالیت گروه های تکفیری در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: دشمانان اسلام چون از اسلام ضربه خوردند، به فکر ایجاد اختلاف در بین مسلمانان افتادند؛ امروز هم فتنه داخلی جهان اسلام با ظهور تکفیری ها، نمایان شده که فعالیت این جریان خطری بزرگ برای جهان اسلام است.

سعیدی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی حفظ وحدت و پرهیز از هر گونه اختلاف آفرینی در جهان اسلام با رویکرد تنش زدایی بین مسلمانان، تهدید زدایی و در نهایت تبیین علمی مکتب اهل بیت(ع) برای گسترش معارف ائمه(ع) از وظایف ما به عنوان مسلمانان و پیروان مکتب اهل بیت(ع) است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز