خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه های نماز جمعه تهران:

توافق ژنو تاکتیک جدیدی برای حفظ مصالح جهان اسلام بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۹۶

توقع عمومی مردم از گروه مذاکره کننده در مراحل اجرایی این است که اطمینان داشته باشند مردم هیچگاه زیربار ظلم و شرایط تحمیلی که به ذلت بیانجامد و مسیر رشد، استقلال و فرهنگ ما را مخدوش کند، نرفته‌اند و هیچگاه هم زیربار زور و تحریم نخواهند رفت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اجرایی شدن توافق ژنو گفت: این توافق تاکتیک و آزمون جدیدی بود که برای حفظ مصالح جهان اسلام و کمک به گرفتاران دنیای غرب.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران اظهار کرد: این توافق از موضع بیچارگی، ‌بدبختی، فقر، گرسنگی و تحریم نبوده بلکه ملت ما مؤمن، جنگ آزموده، سختی کشیده و وارثان بلال حبشی و مالک اشترند که در سختی‌ها رشد کرده، از سختی‌ها نهراسیدند و تهدیدها را به فرصت بدل کردند.

وی افزود: این توافق یک تاکتیک و آزمون جدیدی برای حفظ مصالح جهان اسلام و کمک به گرفتاران دنیای غرب از موضع عزت و قدرت بوده است.

صدیقی یادآور شد: توقع عمومی مردم از گروه مذاکره کننده در مراحل اجرایی این است که اطمینان داشته باشند مردم هیچگاه زیربار ظلم و شرایط تحمیلی که به ذلت بیانجامد و مسیر رشد، استقلال و فرهنگ ما را مخدوش کند، نرفته‌اند و هیچگاه هم زیربار زور و تحریم نخواهند رفت.

امام جمعه موقت تهران خطاب به تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: اصول عزت، حکمت و مصلحت و خطوط قرمزی که از ناحیه‌عالی‌ترین مقام دنیای اسلام ارائه می‌شود را رعایت کنید.

وی با اشاره به حضور وزیر خارجه بر مزار یکی از فرماندهان مقاومت لبنان یادآور شد: کار خداپسندانه و معنوی وزیر خارجه که بر مزار یکی از فرماندهان ارشد و از مفاخر برجسته مقاومت لبنان، مغنیه حضور یافت باعثشد مقامات آمریکایی خرده بگیرند و تعابیر نامربوطی را مطرح کنند.

صدیقی خاطرنشان کرد: مقاومت لبنان و حزب‌الله نه تنها برای ما و جهان اسلام افتخار است که برای جهان بشریت در شکاندن شاخ استکبار و قلدرهای عالم مثل اعلا و جزء افتخارات برجسته بشر امروز است. حزب‌الله لبنان به رهبری یک سید از سلاله پاک پیغمبر و دارای مراتب علمی و دینی، خودساختگی و عشق به معنویت و عزت اسلامی، اولین گروهی بود که اسطوره شکست‌ناپذیری اسرائیل را باطل کرد و سرزمین‌های اشغالی را از حلقوم آنها بیرون کشید و در جنگ ۳۳ روزه اعجاز مقاومت را به همه جهانیان اثبات کرد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ما به حزب‌الله لبنان افتخار می‌کنیم و از آنها حمایت خواهیم کرد زیرا آنها را جزء مؤثرترین سنگرها برای صلح جهانی می‌دانیم.

وی با اشاره به درگذشت نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این جنایتکار اسرائیلی کسی بود که این همه در صبرا و شتیلا جنایت کرد و در ترور شیخ‌احمد یاسین، تسلیح مارونی‌ها و کشتار فلسطینی‌ها نقش داشت، اما با وجود این همه جنایت و قساوت سران آمریکا و اروپا در مرگش به عزا نشستند و تسلیت گفتند. این واقعا دردی برای جهان اسلام است و وقتش است که ملت اروپا و آمریکا که به حمدالله بیدار شده‌اند بیش از این‌ها توجه کنند که سران‌شان چه عناصری را تایید می‌کنند و با چه گروه‌هایی مقابله می‌کنند.

صدیقی با اشاره به اولین سفر استانی دولت یازدهم به خوزستان خاطر نشان کرد: بنیانگذار این سنت مرضیه رهبر عزیز انقلاب بود و این کار نوعی احترام به مردم است. ما امیدواریم توفیقات جدیدی در این سفر حاصل شود لکن انتظار می‌رود این مسائل اجرایی‌تر از شعار باشد. ضمنا در حدی که امکانات دولت و شرایط اقتضا می‌کند وعده بدهند و برای وعده‌ها و مصوبات، ضمانت اجرایی وجود داشته باشد که اعتماد مردم به این سفرها بیشتر باشد.

آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: پیامبر خدا در تمام شئون زندگی مجرای نور و سپاس زیبایهای خداوند منان است و رسالت پیامبر یک رسالت جهانی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به رحمت العالمین بودن پیامبر گفت: وجود نازنین پیامبر خدا به مانند کسی است که جمعیت بیمار چشمگیری می کند و بنابراین اقدام به تاسیس بیمارستانهای می کند که گروهی برای درمان به این بیمارستان مراجعه می کنند و درمان می شوند و گروهی نیز مراجعه نمی کنند و احیاناً با آن مقابله می‌کنند.

وی همچنین افزود: نکته مهم دیگر در خصوص ویژگی رحمت اللعالمین بودن پیامبر این است که به برکت وجود نازنین پیامبر خدا نسلها ادامه پیدا می‌کند و کسانی که دراین میان مبتلا به کفر و نفاق هستند با دعای پیغمبر خدا به آنها مجال داده می شود تا آنچه برای اسلام مفید است در آنها نیز بروز کند.

آیت الله صدیقی با اشاره به سوره مبارکه توبه در برشمردن صفات پیامبر مردمی بودن پیامبر را یکی از صفات برشمرده او در قرآن ذکر کرد و گفت: پیغمبر خودی و مردمی است و ما می توانیم با او انس بگیریم و همه انسانها در محضر پیامبر جای دارند این در حالی است که سلاطین و زورگوها از مردم نیستند و خودشان را به مردم تحمیل می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نبی اکرم(ص) روح و چشم خداست گفت: پیامبر(ص) از همه امور و مشکلات شما اطلاع دارد و به آن حساس است و به دنبال عزت و نجات و سعادت ابدی و بهشت شما و ارتقای شما به مرحله کمال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز