خبرگزاری کار ایران

سردار جلالی در نشست کمیته پدافند غیرعامل سازمان ملی استاندارد ایران؛

نظام کنترل کیفیت و استاندارد ملی باید جایگزین ایزو شود

کد خبر : ۱۳۷۴۷۸

با ایجاد هم افزایی می توان شاخص پایداری و امنیت را در کشور در زمینه های مختلف سایبری، بیولوژیک، شیمیایی، اقتصادی و فنی گسترش داد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در نشست کمیته پدافند غیرعامل سازمان ملی اسناندارد ایران گفت: نظام کنترل کیفیت ملی و بومی در حوزه صدور گواهینامه‌های استاندارد باید جایگزین نظام کنترل کیفیت بین‌المللی(ایزو) شود.

به گزارش ایلنا، رییس، معاونان و مدیران کل سازمان ملی استاندارد ایران، در نشستی با رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور و هیات همراه به بررسی هم افزایی برای افزایش ایمنی در برابر هرگونه تهدیدات پرداختند.

در این نشست که روز گذشته(چهارشنبه) در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، پدافند غیرعامل را مصونیت‌بخشی در کشور دانست و گفت: مقام معظم رهبری، پدافند غیرعامل را بی اثرکردن تهدیدات دشمن بر کشور تعبیر فرموده‌اند.

وی با اشاره به تهدیدات دشمن با استفاده از شیوه های متفاوت به منظور آسیب رساندن به اقتصاد و سلامت جامعه افزود: پدافند غیرعامل باهدف افزایش ایمنی در کشور ایجاد شده تا در شرایط تهدید، هیچ گونه اثری از تهدیدات سطح جامعه و یا در دستگاههای اجرای دیده نشود.

سردار جلالی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل و سازمان ملی استاندارد ایران اهداف مشترکی را دنبال می کنند اظهار کرد: با ایجاد هم افزایی می توان شاخص پایداری و امنیت را در کشور در زمینه های مختلف سایبری، بیولوژیک، شیمیایی، اقتصادی و فنی گسترش داد.

وی بر استانداردسازی در سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد و یادآور شد: لازم است با تنظیم تفاهم نامه ای، سند راهبردی پدافند غیرعامل در حوزه استاندارد تدوین شود.

نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست، یکی از وظایف اصلی سازمان ملی استاندارد ایران را تدوین و اجرای استانداردها برای کاهش آسیب پذیری جامعه در مقابل همه تهدیدها عنوان کرد.

وی با اشاره به اهداف و مسئولیت های دو سازمان گفت: استقرار کیفیت کالا و خدمات و انجام بازرسی از دیگر برنامه های سازمان استاندارد است که مورد توجه سازمان پدافند غیرعامل قرار دارد.

پیروزبخت، با اشاره به اهداف مشترک هر دو سازمان از جمله کاهش آسیب پذیری در مقابل بحران ها افزود: می توانیم با همکاری دو سازمان، ایمنی جامعه را در سطح وسیعی ارتقا دهیم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران، ایجاد مقررات فنی کشور و عضویت در مجامع بین المللی، را راهگشای بسیاری از موانع در امور استانداردسازی و تضمین امنیت دانست.

محمد منتقمی راد، مدیرکل دفتر مرکزی حراست و دبیر پدافند غیرعامل سازمان ملی استاندارد ایران، در این نشست به بیان گزارشی از عملکرد پدافند غیرعامل سازمان از سال ۱۳۸۵ پرداخت و از برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری جلسات مشترک با پدافند غیرعامل کشور، اقدامات صورت گرفته برای حفاظت، امنیت محیطی و فیزیکی و همچنین تنظیم تفاهم نامه همکاری بین سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان پدافند غیرعامل کشور خبرداد.

اصغرصالح زاده، مدیرکل دفترحوزه ریاست، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان ملی استاندارد ایران، تدابیر ویژه برای امنیت مکاتبات اداری در سازمان های دولتی، بهره گیری از خدمات بخش خصوصی، امور آزمایشگاهی، یکسان سازی نرم افزارهای اداری را یک ضرورت برای امنیت سازمان ها و ارگان های دولتی برشمرد.

شاهرخ رامزی، معاون توسعه مدیریت، امورحقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد ایران نیز در این نشست، با اشاره به تخصیص منابع و هدایت آن در مسیر مناسب، اظهار کرد: با تخصیص اعتبارات دولتی در بودجه سال ۱۳۹۳ می توانیم سهم خود را در خصوص اهداف این سازمان اعمال کنیم. وی بر تصویب مقررات و روش آیین کار پدافند غیرعامل کشور توسط اعضای شورای عالی استاندارد تاکید کرد.

بهادر کاظمی، معاون نظارت براجرای استانداردها، در این نشست با تاکید بر شناسایی عوامل تهدید در کشور گفت: باید تمامی آسیب ها در بخش های مختلف تولیدی و خدماتی شناسایی شود تا با همکاری سازمان پدافند غیرعامل و سازمان ملی استاندارد ایران که رسالت مشترکی را عهده دار هستند مانع از بروز هرگونه خسارت و آسیب به جامعه و مردم شویم.

علی اباذری، معاون تدوین و ترویج استاندارد، در این نشست از تدوین ۸۰۰ استاندارد ملی در زمینه پدافند غیرعامل خبر داد و بر اولویت بندی و پایش استانداردهای مرتبط با پدافند غیرعامل باهمکاری دو سازمان تاکید کرد.

وحید مرندی مقدم، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان ها در ادامه این نشست برگزاری دوره های آموزشی به منظور معرفی فعالیت ها، ماموریت ها و اهداف پدافند غیرعامل را برای تمامی ذینفعان را خواستار شد تا نسبت به وظایف مرتبط با این سازمان برنامه ها و روش های کاری خود را تنظیم کنند.

در پایان این نشست طی حکمی از سوی، سرلشگر دکتر سید حسن فیروزآبادی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح و کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور، نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران، به عنوان رییس کمیته پدافند غیرعامل سازمان ملی استاندارد ایران منصوب شد.

همچنین با ابلاغ دیگری از سوی سردار غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، محمد منتقمی راد، مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان ملی استاندارد ایران، به عنوان دبیر کمیته پدافند غیرعامل سازمان ملی استاندارد ایران منصوب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز