خبرگزاری کار ایران

مسئول ستاد نماز جمعه تهران:

نماز جمعه در زمستان در مصلی تهران برگزار می‌شود

کد خبر : ۱۳۰۶۰۱

از آقای قالیباف می خواهیم که با احداثیک پل هوایی از پارکینیگ حقانی تا مصلی تهران ما را یاری کند تا بتوانیم پذیرای نماز گزاران بیشتری باشیم.

مسئول ستاد نماز جمعه تهران گفت: نماز جمعه در زمستان در مصلی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگارایلنا، حجت الاسلام و المسلمین یدالله شیرمردی در نشست خبری امروز –شنبه - با اعلام خبر انتقال نماز حمعه تهران از مسجد دانشگاه تهران به مصلی امام خمینی(ره) اظهار کرد: همانطور که قول داده بودیم این اتفاق برای مدت سه ماه و از نماز جمعه همین هفته(۶دی ماه) رخ خواهد داد و نماز جمعه در مصلی تهران برگزار می شود.

وی افزود: سال گذشته به مدت دو هفته نماز جمعه تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، اما با توجه به نواقصی که وجود داشت آن را دوباره به دانشگاه تهران انتقال دادیم و پس از رفع نواقص زمستان امسال نماز جمعه دوباره در مصلی تهران برگزار می شود.

مسئول ستاد نماز جمعه تهران عنوان کرد: همان خدماتی که سازمان اتوبوسرانی بیش از این به نماز گزاران ارائه می کرد از این پس نیز ادامه خواهد داشت و با پارکینیگ هایی که در نظر گرفته شده است و با توجه به تدابیر اندیشه شده، هیچ گونه ترافیکی را شاهد نخواهیم بود

وی خطاب به شهردار تهران ابراز کرد: از آقای قالیباف می خواهیم که با احداثیک پل هوایی از پارکینیگ حقانی تا مصلی تهران ما را یاری کند تا بتوانیم پذیرای نماز گزاران بیشتری باشیم.

وی در ادامه در تشریح دلایل انتقال نماز جمعه به مصلی تهران گفت: دلیل اصلی این انتقال برودت و سرمای هوا بود و در مصلی امکانات زیادی وجود دارد و دیگر نیاز نیست که نمازگزاران وسایلی همچون زیرانداز، سجاده و مهر همراه خود بیاورند.

حجت الاسلام والمسلمین شیر مردی با ارائه تاریخ تصمیم گیری برای ساخت مصلی اظهار داشت: با فرمان امام خمینی(ره) کار ساخت مصلی انجام شد و پس از ایشان مقام معظم رهبری اهتمام ویژه ای برای ادامه پیگیری ساخت آن دارند که البته در این راه مشکلات اعتباری فراوانی وجود دارد. برای مثال در دولت گذشته صد میلیارد تومان برای ادامه ساخت مصلی اختصاص داده شد، اما در دولت فعلی وزارت مسکن این پول را بلوکه کرده است.

وی افزود: دکتر نوبخت در هفته جاری از مصلی بازدید می کنند و قرار است برای به پایان رساندن کار ساخت مصلی دولت مساعدتهای لازم را انجام دهد.

وی خطاب به مسئولان گفت: خواهش ما این است که با تخصیص دادن بودجه لازم مصلی تهران تکمیل شود تا نماز جمعه و مراسمهای دیگر به شکل دائم در این مکان برگزار شود، زیرا باشرایط کنونی نمی توان نماز جمعه در همه فصول در مصلی برگزار کرد و در فصول بهار و پاییز دوباره نماز جمعه به دانشگاه تهران بازمی گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز