خبرگزاری کار ایران

یک فعال مستقل کارگری:

وظیفه دولت در توزیع سبد کالا ارتباطی به مزد کارگران ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۶۶

چکیده: مطابق بند ۱۲ از اصل سوم قانون اساسی و نیز بند یک از اصل ۴۳ همین قانون، دولت وظیفه دارد تا از محل بودجه عمومی نسب به فقزدایی از جامعه اقدام کند.

یک فعال مستقل کارگری گفت: مطابق قانون اساسی، توزیع سبد کالای اساسی بخشی از تکالیف قانونی دولت در حوزه فقرزدایی است و ارتباطی به مزد کارگران ندارد.

«مازیار گیلانی‌نژاد» در این باره ایلنا گفت: مطابق بند ۱۲ از اصل سوم قانون اساسی و نیز بند یک از اصل ۴۳ همین قانون، دولت وظیفه دارد تا از محل بودجه عمومی نسب به فقزدایی از جامعه اقدام کند.

وی افزود: با توجه به اوضاع وخیم اقتصادی کشور اقدام اخیر دولت در خصوص توزیع سبد کالای دولتی بخشی از همین وظایف قانونی است و نمی‌توان به پشتوانه چنین اقدامی مانع از افزایش قانونی دستمزد‌ها براساس نرخ تورم شد.

این فعال صنفی در عین حال یادآور شد: مزد کارگران از بابت محاسبه غلط نرخ تورم ۲۵ درصد عقب است.

گیلانی‌نژاد ادامه داد: اینطور عنوان می‌شود که کارگران و دیگر مزدبگیران بخش عمده نقیندگی را در اختیار دارند و این در حالی است که حقوق ناچیز مزدبگیران حتی پاسخگوی نیازهای اولیه یک خاواده هم نیست.

وی افزود: اگر دغدغه دولت مهار نقدینگی و تورم است باید به جای جلوگیری از افزایش واقعی دستمزد، در صدد یافتن محفل‌های بود که با بازار گرمی در بازار مسکن، ارز و سکه باعثانباشت نقدینگی می‌شود.

این فعال صنفی گفت: دستمزد کارگران در ظاهر مبلغ کلانی است اما چون در عمل این پول میان میلیون‌ها کارگر و کارمند تقسیم می‌شود تاثیر چندانی بر نقدینگی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز