خبرگزاری کار ایران

کاشفی با اشاره به رایزنی‌ها با وزارت کشور؛

قول فراهم کردن بستر برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب را داده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۶۷

امروز همه باید دست به دست هم بدهیم تا اتفاقات ۸ سال گذشته بار دیگر تکرار نشود. به نظر می‌رسد طرح مسئله انتخابات در شرایط فعلی به صلاح کشور نیست.

دبیرکل خانه احزاب تاکید کرد: وزیر کشور به خانه احزاب که نماینده چندین حزب در کشور است؛ این قول را داده که اقدامات لازم برای برگزاری هرچه زودتر برگزا شدن مجمع عمومی خانه احزاب فراهم شود.

حسین کاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص اظهارات وزیر کشور مبنی بر برگزاری نشست مشترک با نمایندگان احزاب، این اقدام را بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: این نشست موجب می‌شود تا نظرات احزاب و مشکلاتی که هریک از آنها پیش رو دارند مطرح شود. یکی از مطالب مهم که در برنامه‌های پیش از انتخابات روحانی مطرح شد بحثفراهم کردن بستر برای فعالیت و توسعه احزاب و نهادهای مدنی بود.

وی با بیان اینکه متولی توسعه احزاب کشور وزارت کشور است، گفت: این نهاد باید هرچه سریعتر به این مسئله بپردازد. البته وزیر کشور به خانه احزاب که نماینده چندین حزب در کشور است این قول را داده که اقدامات لازم برای برگزاری هرچه زودتر مجمع عمومی خانه احزاب فراهم شود.

دبیرکل خانه احزاب همچنین به ملاقات اعضای خانه احزاب با معاون سیاسی وزیر کشور اشاره کرد و گفت: در این دیدار ما خواسته‌های خود را در دو بخش کوتاه مدت و بلندمدت بیان کردیم به گونه‌ای که بازگشت اسناد و مدارکی که از سال ۹۰ بلوکه شده بود و همچنین در اختیار قرار دادن محل برای برگزاری جلسات با تشکل‌های زیرمجموعه از خواسته‌های کوتاه مدت ما از وزارت کشور بود.

وی ادامه داد: همچنین در این دیدار به بررسی قانون احزاب در کمیسیون شوراها اشاره شد و ما پیشنهاد دادیم که این قانون از کمیسیون پس گرفته شود تا با کار کارشناسی بیشتر و همه جانبه بار دیگر به مجلس بازگردد.

کاشفی احیای یارانه احزاب که دوره اصلاحات رایج بود را از دیگر خواسته‌های احزاب کشور خواند و گفت: این یارانه در دولت نهم و دهم قطع شد و بسیاری از احزاب را با مشکلاتی مواجه کرد. در حال حاضر کمیته‌ای در خانه احزاب بحثبرگزاری مجمع عمومی را بررسی می‌کنند، اما همه اینها به شرط آن است که اسناد و مدارک ما بازگردانده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بحثپیرامون انتخابات مجلس سال ۹۴ را بسیار زودهنگام خواند و گفت: هم اکنون باید درجهت رفع مسائل و مشکلات کشور تلاش کنیم. پرداختن صرف به انتخابات توسط احزاب با روح فعالیت‌های حزبی مطابق نیست، ضمن اینکه پرداختن زودهنگام به مسئله انتخابات مجلس نیز به صلاح جامعه نیست و به نوعی جامعه را سرگرم مسائل فرعی می‌کند.

کاشفی افزود: امروز همه باید دست به دست هم بدهیم تا اتفاقات ۸ سال گذشته بار دیگر تکرار نشود. به نظر می‌رسد طرح مسئله انتخابات در شرایط فعلی به صلاح کشور نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز