خبرگزاری کار ایران

صالحی امیری در همایش برند برتر:

نشان ملی ایران طی سال های گذشته فرهنگ ما بوده است

کد خبر : ۱۲۸۰۵۶

جامعه ایران از نظر فرهنگی جامعه ای رنگین کمانی است / ما وارثتمدن بزرگی هستم و به دلیل اینکه زحمتی برای تولید آن نکشیده ایم قدر آن را نمی دانیم.

معاون رئیس پژوهشی مرکز تحقیقات استراتژی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برند و نشان ملی ایران در طی چند هزار سال گذشته فرهنگ مان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدرضا صالحی امیری مشاور رئیس جمهور در سمینار تخصصی برند ملی که در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درحال برگزاری است، رمز ماندگاری ایران را فرهنگ دانست و گفت: برند و نشان ملی ایران در طی چند هزار سال گذشته فرهنگ مان بوده است و در آینده نیر فرهنگ به عنوان برند ما باقی خواهد ماند.

معاون رئیس پژوهشی مرکز تحقیقات استراتژی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به قدمت تاریخی فرهنگ و تمدن ایران اشاره کرد و افزود: انعطاف فرهنگی ایرانی چیزی است که در ادوار تاریخی گذشته خود را نشان می دهد و یکی از عوامل ماندگاری فرهنگ ما همین مسئله است. جامعه ایران از نظر فرهنگی جامعه ای رنگین کمانی است اگر به جغرافیای تمدن ایرانی نگاهی بکنیم مشاهده خواهیم کرد که خرده فرهنگ های بسیاری در آن وجود دارند و خوشبختانه انسجام خوبی میان آنها وجود دارد.

صالحی امیری با انتقاد از موانع میان روابط ایران با کشورهایی که با آنها حوزه تمدنی و فرهنگی واحدی داریم، تاکید کرد: روابط ما با این کشورها باید جدای از روابطمان با دیگر کشورها باشد ولی رقابت های سیاسی، اقتصادی واجتماعی مانع روابط حسنه با این کشورها شده است.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات استراتژیک سومین ویژگی فرهنگی ایران را میراثغنی فرهنگی دانست و اظهار داشت: ما وارثتمدن بزرگی هستم و به دلیل اینکه زحمتی برای تولید آن نکشیده ایم قدر آن را نمی دانیم. متاسفانه پس از کشف نفت این میراثبه حاشیه کشیده شد و همه به دنبال نفت رفتیم.

وی انطباق پذیری فرهنگی را از دیگر ویژگی های فرهنگ ایرانی اعلام کرد، ادامه داد: در کشورمان همه فرهنگ و رسوم را پاس می دارند. در طول تاریخ پس از حمله مغولها به ایران هر چند از نظر نظامی مغلوب شدیم اما توانستیم در عرصه فر هنگی بر آنها غلبه یابیم.

صالحی امیری اصالت فرهنگی و مقاومت پذیری آن را از ویژگی های فرهنگ ایرانی دانست و خاطر نشان ساخت: فطرت فرهنگ ایرانی با اسلامی یکی است و به همین دلیل پس از ورود اسلام به ایران مشاهده می کنیم که بسیاری از ایرانیان اسلام را می پذیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز