خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده کل نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

مرزهای جغرافیایی دیگر بیان کننده ابعاد و قدرت جمهوری اسلامی ایران نیستند

کد خبر : ۱۲۷۹۰۶

اگر امروز رئیس جمهور امریکا که رئیس بزرگ‌ترین امپراطوری دنیاست؛ به عجز در برابر قدرت هسته‌ای ایران اعتراف می‌کند، نشان از قدرت ماست.

سردار حسین سلامی(جانشین فرمانده کل نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) در هفتمین کنفرانس علمی فرماندهی و کنترل که صبح امروز(۱۹ آذر) در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: برای بزرگ شدن و رسیدن به عظمت و شکوه باید با چالش‌های بزرگی روبرو شد. وقتی ما بزرگ می‌شویم فضای جدیدی را تصرف می‌کنیم و دیگران احساس می‌کنند در حال اشغال فضاهای آنان هستیم. اما چالش ما از اینجا آغاز می‌شود که قدرت‌های بزرگ، عظمت را در انحصار خود می‌دانند و برای ما شان و عظمت قائل نیستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جانشین فرمانده کل نیروهای سپاه پاسداران سپاه انقلاب اسلامی؛ حوادثچهار دهه اخیر ایران را توصیف کننده جدال میان ایرانیان و دشمنان برای بازیابی عظمت، اعتبار، هویت و منزلت حقیقی دانست و تصریح کرد: وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد نظام ژئوپلوتیک کهن فرو ریخت. ما در جستجوی ساختن هویتی براساس ارزش‌های اسلامی درآمدیم و توانستیم از میدان جاذبه قدرت‌های بزرگ بگریزیم.

وی ادامه داد: دشمنان عادت کرده بودند که مختصات ما را در دستگاه موازنه قوای جهانی تعیین کنند؛ هویتمان را بسازند و به ما دستور بدهند. به ما نقش پل پیروزی می‌دادند، قیاقه فرهنگی غرب به عنوان دروازه تمدن بزرگ می‌ساختند و حق نهایی پیشرفتهای ما را آنان تعیین می‌کردند. اما پس از پیروزی انقلاب به عنوان یک نظام مستقل بر تمامی شعون حیات خود حاکم شدیم. و توانستیم نظام موازنه قوای جهانی را تغییر بدهیم.

سردار سلامی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلام در عرصه مناسبت جهانی وارد شد، خاطرنشان کرد: مرزهای جغرافیایی دیگر بیان کننده ابعاد و قدرت جمهوری اسلامی ایران نیستند چراکه هر کشوری به وسعت بزرگی آرمان و اندیشه‌هایش بزرگ می‌شود.

جانشین فرمانده کل نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اسلام، ژئوپلوتیک، امنیت و مقاومت و ایستادگی موضوع چالش ایران با قدرتهای بزرگ دانست و ادامه داد: آن‌ها یک جنگ بزرگ در طی هشت سال و با دامنه جهانی در اواخر قرن بیستم به ما تحمیل کردند و این در حالی بود که ما حتی یک متحد متعهد نداشتیم اما از این واقعه سهمگین با واقعیتی محسوس و باورپذیر عبور کردیم و آموزه‌های مقاومت را آموختیم و فهمیدیم که می‌توان با قدرت‌های بزرگ جنگید و آسیبی هم ندید. ما متوجه شدیم باید دامنه قدرت‌مان را توسعه بدهیم و با کشورهای دیگر نیز همکاری کنیم.

وی با اشاره به ترور دانشمندان ایرانی توسط نظام سلطه خاطرنشان کرد: آن‌ها فکر می‌کردند که با ترور چند نفر کارمان ساخته است ولی این حرکت چنان نهفته بود که هچ چیز این آهنگ رشد را نمی‌توانست کند کند.

سردار سلامی با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران اظهار داشت: آن‌ها تصور می‌کردند که با تحریم فلج و ناتوان می‌شویم. ولی عکس این تصور اتفاق افتاد. رهبری‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری مسیر حقیقی سعادت را به ملت نشان داد و موجب شد از دل ظلمت خارج و به وادی روشن برسیم.

جانشین فرمانده کل نیروهای سپاه پاسدارن؛ تحریم‌ها را علمی دقیق و همه جانبه دانست و ابراز داشت: آن‌ها می‌خواستند با محاصره و تحریم ایران ملت به تسلیم گرایش پیدا کند. ولی در اوج محاصره از تمام نیروهای جاذبه‌های دشمن برای حرکت به سوی خواسته‌هایمان عبور کردیم و این کار منحصر به فرد بود.

وی ایران را تنها کشوری دانست که در پی چند دهه و با تمام ابعاد در برابر زیاده خواهی‌های غرب ایستادگی کرده است و ادامه داد: ما در اوج تحریم‌ها به غنی سازی ۲۰ درصد و رسیدن به هزاران سانتیفیوژ رسیدیم. اگر امروز رئیس جمهور امریکا که رئیس بزرگ‌ترین امپراطوری دنیاست؛ به عجز در برابر قدرت هسته‌ای ایران اعتراف می‌کند، نشان از قدرت ماست.

جانشین فرمانده کل نیروهای سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ما در حال ساخت ساختمان عظیم قدرت مستقل بزرگ هستیم، گفت: ما می‌خواهیم به شکوه و عظمت برسیم و آن‌ها علاقمند به این هستند که ما از قدرت جهانی به قدرت ملی و متکی به آن‌ها تبدیل بشویم.

وی ادامه داد: جهان تغییرات بزرگی به خود گرفته است اطلاعات در حال افزایش است و نمی‌شود با تصورهای قدیمی تصمیم بگیریم. بنابراین نیازمند نظامی هستیم که آگاهی‌های ما را کامل کند و شناخت صحیح به ما بدهد.

سردار سلامی در آخر با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد ما آینده‌مان را خودمان بسازیم، تاکید کرد: ما برای ساخت آینده نیازمند نظام علمی فرماندهی و کنترل هستیم که نیاز آن در تمام سابقه‌ها احساس می‌شود. فرماندهی و کنترل موجب امکان تصمیم گیری و درست فکر کردن می‌شود.

سلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که سلاح آر. کیو ۱۷۰ چه زمانی رونمایی می‌شود، اعلام کرد: به زودی از این سلاح ایرانی رونمای خواهد شد.

وی درخصوص زمان این رونمایی گفت: فعلاً تاریخ مشخصی برای این کار مشخص نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز