خبرگزاری کار ایران

وزیر سابق علوم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه:

دانشگاهی می‌خواهیم که سرباز امام زمان(عج) تربیت کند

کد خبر : ۱۲۶۶۴۰

با نوشتن نام خدا در اول کتاب‌ها و با ساختن مساجد در دانشگاه‌ها، متون و دانشگاه ما اسلامی نمی‌شود / دانشگاه مستقل بدین معنی است که که در بینش و فکر از غرب و از فتنه و احزاب سیاسی مستقل باشد، چرا که فتنه حتی از نفاق نیز خطرناک‌تر است و نفاق در درون فتنه قرار دارد.

وزیر سابق علوم گفت: ما دانشگاهی می‌خواهیم که سرباز امام زمان(عج) تربیت کند و سرباز امام زمان مجهز به سلاح ایمان و علم روز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کامران دانشجو در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به جایگاه و اهمیت دانشجو و دانشگاه، شکل‌گیری جنبش دانشجویی را در نتیجه دغدغه دینی دانست و با بیان اهمیت دانشگاه در کلام امام و مقام معظم رهبری گفت: ملت به کدام دانشگاه می‌تواند اعتماد کند و سرنوشت خود را به آن بسپارد.
وزیر سابق علوم با بیان اینکه با توجه به نظام سیاسی ما با دو نوع دانشگاه روبرو هستیم، اظهار داشت: یک نوع دانشگاهی است که در عرض نظام و در تقابل با نظام قرار می‌گیرد و دیگری دانشگاهی است که در طول نظام قرار می‌گیرد و باعثقوام و تقویت حکومت می‌شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: در دوران پهلوی مردم می‌خواستند دیندار و مستقل از استکبار زندگی کنند، اما حکومت قصد داشت مردم جیره‌خوار آمریکا و استکبار باشند و در حالی که مردم می‌خواستند که دانشگاه و دانشجویان در تقابل با حکومت و در عرض آن باشند، اما بعد از پیروزی انقلاب که یک نظام برآمده از ملت بود و مردم همه چیز خود را برای حفظ این نظام از دفاع مقدس تا فتنه ۸۸ دادند و همه به میدان آمدند تا در برابر فتنه‌ای که قصد براندازی داشت مقابله کنند، انتظار مردم این است که دانشگاه در طول نظام قرار گیرد و برای استحکام حکومت تلاش کند.
وی با اشاره به عملکرد وزارت علوم در دولت اصلاحات تاکید کرد: در آن زمان برخی از افراد و حتی مسئولان به دنبال این بودند که دانشگاه و جنبش دانشجویی را در عرض و در تقابل با نظام نشان دهند.
دانشجو با بیان اینکه آیا دانشگاهی که ضددین باشد مردم می‌توانند مقدرات خود را به آن بسپارند و آیا دانشگاهی که در آن اهالی فتنه مسئولیت داشته باشند و یا اساتید آن ضدنظام باشند مورد اعتماد مردم است، خاطرنشان کرد: امام خمینی می‌گفتند که زمانی کشور اصلاح و اسلامی می‌شود که دانشگاه اصلاح و اسلامی شود، لذا ‌کشور و ملت ما نیاز به دانشگاه اسلامی دارد و معنای اسلامی شدن آنطور که در کلام امام و رهبری آمده است این است که خود را از غرب جدا کند
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه مشکل اساسی دانشگاه‌های ما در مقلد بودنشان از غرب است، گفت: دانشگاه‌ها در زمان رضاخان تاسیس شدند که عده‌ای روشنفکرمآب که با اساس اسلام و دین مشکل داشتند، به اروپا می‌روند و از آن دانشگاه‌ها کپی‌برداری می‌کنند و به ایران منتقل می‌کنند و لذا هنجار، فرهنگ، علوم انسانی و اقتصاد آنها به ما منتقل می‌‌شود و دانشگاه محل رشد فکر غربی می‌شود. در آن زمان کسی نبود که دانشگاه را با رسوم اسلامی و ایران تطبیق دهد.
وزیر سابق علوم با تاکید بر اینکه با نوشتن نام خدا در اول کتاب‌ها و با ساختن مساجد در دانشگاه‌ها، متون و دانشگاه ما اسلامی نمی‌شود، اظهار داشت: ‌ اینکه حضرت امام می‌فرمایند دانشگاه‌ها باید خود را از غرب جدا کنند، بدین معنی است که یعنی هنجارها، فرهنگ و علوم اسلامی خود را از غرب جدا کنند. غربی‌ها حتما با اینگونه دانشگاه‌ها مخالف هستند و رسانه‌هاییشان با آن مخالفت می‌کنند و از لغاتی مانند استقلال و آزادی در دانشگاه صحبت می‌کنند و اینگونه تعریف می‌کنند دانشگاهی مستقل است که از نظام مستقمل باشد و عده‌ای نیز در داخل از سرغفلت و جهل آن را تکرار می‌کنند.
دانشجو ادامه داد: دانشگاه مستقل بدین معنی است که که در بینش و فکر از غرب و از فتنه و احزاب سیاسی مستقل باشد، چرا که فتنه حتی از نفاق نیز خطرناک‌تر است و نفاق در درون فتنه قرار دارد.
وی با بیان اینکه فتنه این استعداد را دارد که در دانشگاه‌ها خود را بازسازی کند و مردمی که ۹ دی را بوجود آوردند، را افراطی خطاب کند، ادامه داد: اگر ما غفلت کنیم، افراطی بخواند و استقلال دانشگاه را اینگونه تعریف می‌کند که دانش ارزش مطلق می‌شود و با بینش افراد کاری ندارد که ضددین سکولار و اهل فتنه باشند و با این موارد مشکلی ندارد.
وزیر سابق علوم ‌، نشاط سیاسی از نظر فتنه‌گران را در دانشگاه‌ها کف و سوت و توهین و اهانت به مقدسات زیرسوال بردن ارکان نظام و آتش‌زدن عکس تعریف کرد و اظهار داشت: نتیجه این سیاست‌ها که در ۸ سال دولت اصلاحات اجرا شد، این می‌شود که دانشگاه از ماهیت اصلی خود یعنی تولید علم مفید و تربیت اسلامی دور می‌شود و به جای تضارب افکار به تضارب افراد تبدیل می‌شود. اوج نشاط سیاسی آنها ۱۸ تیر ۷۸ بود و ۱۶ آذری که به دلیل مقابله با نظام سلطه بوجود آمد، به نفع آمریکا و نظام سلطه مصادره می‌کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت بیان کرد: ‌ بعد از این زمان که دانشگاه به ماموریت اصلی خود یعنی تولید علم مفید و تربیت اسلامی بر می‌گردد، آنها دوباره همراه با بی بی سی و صدای آمریکا می‌گویند فضای دانشگاه‌ها امنیتی و خفقان شده است در حالی که در همین انتخابات ریاست جمهوری اخیر سه هزار نشست انتخاباتی در دانشگاه‌های مختلف برگزار شد.
وی با طرح این سوال که آیا در یک فضای امنیتی می‌توان ۱۵۰ هزار مقاله و سند علمی تولید کرد، تاکید کرد: در دوره اخیر ۱۶ برابر دولت اصلاحات مقاله تولید شد در حالی که در دوره اصلاحات فقط ۹ هزار مقاله تولید شده بود و ما در همین دوره اخیر رتبه اول تولید علم در منطقه را دست یافتیم در حالی که قرار بود در سال ۱۴۰۴ به این رتبه دست پیدا کنیم و در نانو، هوافضا، بیوتکنولوژی و دیگر علوم روز بین ۸ تا ۲۰ رتبه ارتقا یافتیم.
دانشجو با اشاره به دستاوردهای دانشمندان کشورمان در دانش هسته‌ای اظهار داشت: ‌ در بحثهسته‌ای به عنوان یک کشور هسته‌ای پذیرفته شده‌ایم و آمریکا به خاطر توانمندی‌ها و داشته‌های ما مجبور شد پای میز مذاکره با ما بیاید و آمریکا و نه به خاطر لبخندهای ما چون اگر به خاطر لبخند بود در دوره اصلاحات کار از لبخند گذشته بود و خنده و قهقه رسیده بود و آمریکا از ترس ادامه پیشرفت‌های ما مجبور شد پای میز مذاکره بیاید که آنچه توسط تحریم‌ها به دست نیاورد در میز مذاکره به دست بیاورد.
وزیر سابق علوم گفت: ملت ایران به برکت خون شهدای هسته‌ای اسبی را زین کرده‌اند و همه داشته‌های خود را در اختیار فرزندان انقلاب گذاشتند تا تیم مذاکره‌کننده حق مسلم ملت را از حلقوم کثیف آمریکا بیرون بکشد.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: اما یک سوال ذهن انسان را آزار می‌دهد که این چه تفاهمی است که دو طرف اصلی آن یعنی ایران و آمریکا هر کدام تفسیر خود از آن دارند. اگر قرار بود هر کس تفسیر خود را داشته باشد که ما پیش از آن نیز تفسیر خود را از ان پی تی داشتیم و چه نیازی به این تفاهم بود.
وی با تاکید بر اینکه دروغ و دورویی در ذات آمریکایی‌ها و استکبار است، خاطرنشان کرد: به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنم از این شیطنت‌ها دست بکشند و دیوار بی‌اعتمادی ملت ایران به خودشان بیش از این بلندتر نکنند که خودشان ضرر می‌کنند و به تیم مذاکره‌کننده توصیه می‌کنم اگر با آمریکایی‌ها دست می‌دهند بعد از آن دست خود را بشویند.
دانشجو با اشاره به گفته مقام رهبری که اسلامی شدن دانشگاه‌ها را قالب شدن وجه دین در دانشگاه‌ها دانسته است، خاطرنشان ساخت: دانشگاه اسلامی این است که رفتار دختر و پسر، دانشجو و دانشجو، استاد و دانشجو براساس احکام شرع باشد و اساتید آن بینش اسلامی داشته باشند و دانشجو و استاد به احکام شرع پایبند باشند و ما دانشگاهی می‌خواهیم که سرباز امام زمان(عج) تربیت کند و سرباز امام زمان مجهز به سلاح ایمان و علم روز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز