خبرگزاری کار ایران

سیاری خبر داد؛

الحاق ناو موشک‌انداز نیزه و تبرزین به نیروی دریایی

کد خبر : ۱۲۴۲۴۰

زمانی که ما می‌خواستیم زیر دریایی طارق را تعمیر کنیم، خارجی‌ها به دلیل تحریم‌ها به ما کمک نکردند اما متخصصان نیروی دریایی تعمیر زیردریایی را در طول دو سال به پایان رساندند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در تشریح ویژگی‌های رادار عصر گفت: این رادار هم در سواحل قابل استفاده است و هم بر روی شناورها نصب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه مراسم رونمایی از رادار عصر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بزرگترین توانمندی نیروی دریایی، انتخاب راه حسین(ع) است زیرا با انتخاب این راه، توانایی نیروی دریایی افزایش می‌یابد.

وی در ادامه تاکید کرد: ساخت انواع تجهیزات دریایی، در نیروی دریایی ارتش ادامه می‌یابد.

سیاری همچنین خاطرنشان کرد: شنبه در بندرعباس از مراحل ساخت ناوشکن سهند و همچنین ساخت بزرگترین آموزشی کشور رونمایی می‌شود. همچنین از ناو لاوان که بازسازی کامل شده و چندین بالگرد ضدزیردریایی که بازسازی شده رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: یکشنبه در بوشهر ناو موشک‌انداز نیزه و تبرزین و چند فروند بالگرد مین‌روب و ضدسطحی نیز به نیروی دریایی الحاق می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان اعلام کرد که در آینده یک نوع اژدر ضدزیردریایی که از بالگرد پرتاب می‌شود، رونمایی خواهد شد.

سیاری با بیان اینکه روز شنبه از ناو خلیج فارس خبرهای جدیدی می‌دهد، گفت: این ناو در منطقه نمونه دیگری ندارد و کلیه امکاناتی که بر روی ناوشکن و ناو موشک‌انداز نصب شده است، بر روی ناو خلیج فارس نیز نصب می‌شود.

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش، زیردریایی فاتح نیز در آینده‌ای نزدیک رونمایی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه " ارتقاء توانمندی‌های نیروی دریایی در جهت تأمین منافع کشور است "، تاکید کرد: ‌ ما قصد تجاوز به دنیا را نداریم.

سیاری درباره تأثیر تحریم‌ها و فعالیت‌های نیروی دریایی گفت: زمانی که ما می‌خواستیم زیر دریایی طارق را تعمیر کنیم، خارجی‌ها به دلیل تحریم‌ها به ما کمک نکردند اما متخصصان نیروی دریایی تعمیر زیردریایی را در طول دو سال به پایان رساندند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز