خبرگزاری کار ایران

بیانیه وزرات دفاع به مناسبت روز بسیج:

بسیج نماد قدرت بازدارندگی مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۹۷

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت ‌سی و چهارمین سالگرد تأسیس بسیج مستضعفین، بسیجیان را مظهر اراده‌‌ ایرانی و نماد قدرت بازدارندگی مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت ‌سی و چهارمین سالگرد تأسیس بسیج مستضعفین، بسیجیان را مظهر اراده‌‌ ایرانی و نماد قدرت بازدارندگی مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش ایلنا، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای فرا رسیدن ۵ آذر سی و چهارمین سالگرد تأسیس بسیج مستضعفین را گرامیداشت.

متن بیانیه وزارت دفاع به شرح زیر است:


دور‌اندیشی و بصیرت الهی معمار کبیر انقلاب اسلامی پیرامون حوادثو چالش‌هایی که در روند تکاملی انقلاب و پی‌گیری آرمان‌های متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی فراروی ملت ایران، پدیدار می‌شود و عبور موفق از آن مستلزم نقش آفرینی یک ظرفیت بالنده، مصمم و سرنوشت‌ساز در کشور بود، منجر به صدور فرمان امام خمینی(ره) در پنجم آذر ماه سال ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل «بسیج مستضعفین» گردید.


‌با گذر زمان و تحمیل جنگ تحمیلی ۸ ساله و سپس بحران‌سازی‌ها و نقش آفرینی‌های بزرگ که توسط جبهه معاندین نظام برای نابودی انقلاب و فروپاشی جمهوری اسلامی ایران، مهندسی و عملیاتی شد، فلسفه تدبیر معجزگون حضرت‌امام‌(ره) در تاسیس نهاد مقدس و مردمی بسیج را بیش از پیش آشکار ساخت، به گونه‌ای که به برکت هوشمندی، بصیرت و فداکاری‌های بسیجیان و دیگر آحاد ملت ایران انقلاب اسلامی از متن این حوادثپیچیده و سخت به سلامت عبور کرده و همچنان مسیر رشد، بالندگی و تاثیرگذاری فرامرزی خود را تداوم می‌بخشد.


سی و چهار سال از تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی می‌گذرد و در طول این مدت آنچه از این نهاد مقدس که به حق باید آن را بزرگ‌ترین لطف الهی به نظام اسلامی دانست، ایثارگری، فداکاری، سربلندی و حضوری دائمی و خالصانه در تمامی صحنه‌های حساس انقلا می‌باشد‌.


برای این مدافعان راستین حریم ولایت فکه و طلائیه، دانشگاه و پژوهشگاه، عرصه علم و صنعت و هنر‌‍ هیچ تفاوتی ندارند چرا که رفع موانع پیشرفت و سربلندی نظام اسلامی تنها نیازمند حضور است و بسیج خالصانه‌ترین نوع این حضور را در تاریخ ایران به منصه ظهور رسانیده است به همین دلیل امروز نام و یاد بسیج تداعی‌گر امنیت‌، خودباوری، رشد و تعالی در سایه ایمان، فداکاری، اخلاص و خداباوری است.


بسیجیان با نقش‌پذیری‌های حماسی و گره‌گشایی ‌در صحنه های صیانت از انقلاب اسلامی و سرعت بخشی به روند پیشرفت و توسعه کشور به ویژه عرصه صنعت دفاعی و ارتقای توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران، نقشی اساسی و مهم داشته‌اند.


بسیج از متن مردم برخاسته است و همواره با مردم، همراه مردم و برای مردم و آرمان‌های بلند، انقلابی و اسلامی و افتخار آمیز آنان حرکت کرده است و صحنه‌های حضور بسیجیان در حوادثو بلایای طبیعی ‌و خدمات صادقانه و مشتاقانه در صدها فرصت خدمتگزاری در قالب بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی و مسئولیت‌پذیری در پروژه‌های ملی و نیز مشارکت حرفه‌‌ای و تخصصی در عرصه‌ی شکوفایی و ارتقای صنعت و قدرت دفاعی کشور، هرگز از اذهان ملت ایران پاک نخواهد شد؛ بلکه در بستر تاریخ منشاء حرکت و جوشش نسل‌های آینده محسوب می‌شود.


بی تردید بسیج و فرهنگ و تفکر بسیجی به عنوان یکی از رموز ماندگاری و بالندگی انقلاب و اقتدار کشور از مهم‌ترین عوامل ناکامی و شکست جبهه استکبار جهانی در مصاف با ملت ایران قلمداد و با نشان دادن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بزرگ و برخورداری از تاثیرگذاری‌های راهگشا و سرنوشت‌ساز تحت ‌تعالیم الهی حضرت امام(ره) و منویات و راهبردهای مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز(مدظله العالی) هم اکنون به مدلی کارآمد و فراملی تبدیل و مورد تأسی جبهه مقاومت اسلامی منطقه قرار گرفته است.


وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ‌با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج به آحاد بسیجیان سلحشور و مخلص و تجلیل از شهیدان و حماسه سازان این نهاد مردمی در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب و میهن اسلامی، فرمایش حکیمانه مقام معظم فرماندهی کل قوا مبنی بر اینکه «بسیج متن حرکت‌ نظام است و همه باید بسیجی باشیم» را نصب‌العین قرار داده و ضمن تجدید عهد، پشتیبانی همه‌جانبه خود را از بسیجیان‌ این اسوه‌های ایثار و تلاش و خودباوری را در سایه رهبری‌های داهیانه فرماندهی معظم کل قوا اعلام می‌دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز