خبرگزاری کار ایران

اکرمی در گفت وگو با ایلنا:

برخی نمایندگان خود را مافوق قانون می‌دانند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۳۴

نمی‌شود تعداد ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به دنبال استیضاح وزیر هستند را مجلس شورای اسلامی نامید و آن را به همه نمایندگان مجلس تعمیم داد.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با انتقاد از برخی سنگ اندازی‌های مجلس بر سر راه وزرا گفت: برخی نمایندگان خود را مافوق قانون می‌دانند.

سید رضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص فشاری که مجلس برای انتخاب معاونان وزارت علوم به آقای فرجی دانا می‌آورد گفت: من با دلیل و تجربه ۵ دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هر گونه سوال، تحقیق، تفحص و استیضاح را حق مجلس و نمایندگان می‌دانم و همه این مراحل برای روشن شدن صورت مسئله نیاز است نه برای مچ گیری و یا تعبیری که به عنوان فشار مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد نمایندگان مجلس حدود ۲۹۰ نفر است، گفت: نمی‌شود تعداد ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به دنبال استیضاح وزیر هستند را مجلس شورای اسلامی نامید و آن را به همه نمایندگان مجلس تعمیم داد، زیرا حتی اگر بیش از ۵۰ نماینده نیز باشد تازه می‌شود یک ششم از مجلس و این را نباید به نام مجلس مطرح کرد.

وی افزود: مطلب دیگر اینکه دولت یازدهم مسائل و مصائبی دارد که یکی از آن‌ها نیز سنگ اندازی‌های تعدادی از نمایندگان مجلس است.

اکرمی با بیان اینکه هر عاقل و عارفی می‌داند که اول بگذار برادری‌اش ثابت شود و بعد ادعای ارثکند، خاطر نشان کرد: اگر این‌ها واقعا ۵۰ نفر و یا حتی ۱۵۰ نفر هم باشد باید ابتدا با یکدیگر بنشینید و همفکری کنند و بعد به چنین اعمالی اقدام کنند.
اکرمی خطاب به وزبر علوم گفت: وزیر علوم هم نبض مجلس را رعایت می‌کند و مجلس به اموری حساس است که باید ایشان رعایت کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دخالت برای انتخاب معاونان وزیر از اختیارات مجلس است یا خیر گفت: برخی نمایندگان خود را مافوق قانون می‌دانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز