خبرگزاری کار ایران

انتقاد رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از طرح ازدواج با فرزند خوانده؛

چرا مجلس بدون هماهنگی با علما این قانون را تصویب کرده است؟

کد خبر : ۱۱۷۱۱۲

احکامی در اسلام برای زنان وجود دارد که بسیاری از آن‌ها هنوز تبیین نشده است / بزرگ‌ترین خیانت به زنان این است که برخی مسئولان بگویند حقوق زنان را طبق نگاه خودمان تعبیر می‌کنیم.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با انتقاد شدید از مجلس به دلیل تصویب قانون ازدواج با فرزند خوانده، گفت: این مسئله کراهت شدید دارد و مجلس باید پاسخ دهد؛ چرا بدون هماهنگی با علما این قانون را تصویب کرده است.
به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد فاضل لنکرانی، در نشستی با معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به این‌که دولت‌های مختلفی پس از پیروزی انقلاب اسلامی دغدغه رسیدگی به حقوق زنان را داشتند، اما به نتیجه نرسید، اظهار داشت: متاسفانه برخی از قوانین مصوب نیز به نفع زنان نبوده است.
وی با بیان اینکه شرایطی در عقدنامه‌ها گذاشته‌اند که در ظاهر به نفع زنان بود، اما امروز موجب تضعیف خانواده و افزایش طلاق شده است، تصریح کرد: امروز از جنبه معنوی و اساسی اسلام در مورد زن فاصله گرفته‌ایم.
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این‌که دولت‌ها نگاه‌های خاص و سلیقه‌ای نسبت به زنان داشته‌اند، ابرازداشت: احکامی در اسلام برای زنان وجود دارد که بسیاری از آن‌ها هنوز تبیین نشده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: متاسفانه در طی سالیان متمادی از نظرات حوزه‌های علمیه، علما و فق‌ها در خصوص مسایل زنان استفاده نشده است.
فاضل لنکرانی با انتقاد از برخی مقاله‌ها و کتب در خصوص تغییر اختیار حکم طلاق از مردان به زنان، افزود: متاسفانه بر روی آثار حقوقی و اجتماعی احکام دین اسلام کار نکرده‌ایم و حق طلاق مردان اگر بازیچه‌ اختلافات و امیال قرار نگیرد برای خانواده بسیار مفید است.
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) تاکید کرد: زن و مرد پس از اختلافات خود باید از مشاوره و راهنمایی برای حل مشکلات استفاده کنند؛ در حالی که امروز زن و مرد پس از هر اختلافی مستقیم در دادگاه حاضر می‌شوند.
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر این‌که قوانین اسلام برای زنان بدون هیچ شعاری، مترقی‌ترین قانون است، اظهار داشت: بزرگ‌ترین خیانت به زنان این است که برخی مسئولان بگویند حقوق زنان را طبق نگاه خودمان تعبیر می‌کنیم.
وی با بیان این‌که قوانین را باید مطابق نظرات دین تبیین کرد، ابراز داشت: قوانین باید سریع اجرا شود؛ چرا که اسلام زن را از تکریم و احترام محروم نکرده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر این‌که مسئله حجاب یکی از معضلات جدی جامعه است، تصریح کرد: آیا مسئله اشتغال زنان که به این نحو در جامعه ترویج پیدا کرده با قوانین اسلام تطابق دارد.
حجت الاسلام والمسلمین فاضل لنکرانی با تاکید بر این‌که قطعا اسلام اختلاط زن و مرد را در مراکز اداری و اجتماعی نمی‌پذیرد خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما به بهانه حضور بیشتر زن در جامعه اختلاط میان زن و مرد صورت می‌گیرد و همین عوامل موجب افزایش طلاق در جامعه می‌شود.
وی با بیان این‌که از آرزو‌های ما این است که مکان‌های تفریحی و سیاحتی ویژه بانوان تاسیس شود، ابراز داشت: اسلام اختلاط زن و مرد را در خانواده و مجموعه جامعه پرهیز داده است.
استاد حوزه علمیه قم با بیان این ‌که دولت یازدهم با تدبیر قوانین موافق اسلام را تبیین کند، ابراز امیدواری کرد: مشکلات زنان در جامعه روز به روز کاسته شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این‌که متاسفانه جامعه به سمت قلت حیا می‌رود، تاکید کرد: این مسایل آثار زیانباری برای جامعه دارد و باید از آن پرهیز کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین فاضل در پایان با انتقاد شدید از مجلس شورای اسلامی به دلیل تصویب قانون ازدواج با فرزند خوانده، گفت: این مسئله کراهت شدید دارد و مجلس باید پاسخ دهد؛ چرا بدون هماهنگی با علما این قانون را تصویب کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز