خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

امنیت خلیج فارس معادل امنیت جهان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۸۴

برای دفاع از مرزهای کشورمان و حفظ و ثبات و آرامش در منطقه، بهترین سیستم‌های موشکی دریایی و پیشرفته‌ترین زیردریایی‌ها در این شرایط ساخته شده است.

وزیر دفاع با تاکید بر لزوم توجه به صنایع دریایی و آموزش‌ها گفت: امنیت خلیج فارس معادل با امنیت جهان است و ایران حافظ این امنیت است. حیات اقتصادی کشورها به این نقطه گره خورده است؛ بنابراین تمام تلاش خود را می‌کنیم در این حوزه تولید قدرت کنیم.

به گزارش ایلنا، حسین دهقان در افتتاحیه پانزدهمین همایش صنایع دریایی اظهار کرد: کشور ایران به دلیل دارا بودن هفت استان ساحلی و ۵۸۰۰ کیلومتر مرز آبی، کشوری دریایی است.

وی ادامه داد: برای پی بردن به اهمیت دریا و صنایع دریایی ذکر همین نکته کافی است که در کنار تحریم‌های ناجوانمردانه غرب، دریا و صنایع مرتبط با آن نیز تحت تحریم قرار می‌گیرند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه " بخش‌های دولتی، خصوصی و دانشگاه‌ها باید به اهمیت صنایع دریایی پی ببرند "، گفت: همانقدر که در استان‌های ساحلی و صنایع دریایی سرمایه‌گذاری می‌کنیم، به همان میزان هم می‌توان ضریب امنیت ملی را بالا برد. از مهمترین بخش‌هایی که در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به آن توجه می‌شود سازمان صنایع دریایی است.

دهقان در ادامه صحبتهای خود تصریح کرد: آشتی بین نظام ما با نظام سلطه تا زمانی که آن نظام از ماهیت استکباری خود بهره داشته باشد، معنا ندارد.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم امنیت خود را ضمانت بهره‌مند شدن از منابع نفتی بدانیم، باید در حوزه دریا از اقتدار کافی برخوردار باشیم تا ما را به نقطه بازدارندگی دشمن برساند. در این راستا باید از نظر دانش و علم این صنعت در رتبه مطلوبی باشیم و تجهیزاتی را فراهم کنیم که در این نبرد قادر به مقابله با دشمن باشیم و امکان اتخاذ تصمیم را از آنها صلب کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین گفت: امروز همه تلاش ما هدایت و ساماندهی مراکز آموزشی و صنعتی در حوزه حاکمیت و بخش خصوصی در این باره است.

دهقان با اشاره به اینکه " تحریم‌ها موجب رشد صنایع دریایی شده است "، تاکید کرد: برای دفاع از مرزهای کشورمان و حفظ و ثبات و آرامش در منطقه، بهترین سیستم‌های موشکی دریایی و پیشرفته‌ترین زیردریایی‌ها در این شرایط ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه " امنیت خلیج فارس به نوعی معادل با امنیت جهان است "، گفت: حیات اقتصادی بسیاری از کشورها به منطقه خلیج فارس گره خورده است؛ پس ما تمام توان خود را می‌گذاریم تا در این حوزه تولید قدرت کنیم.

وزیر دفاع همچنین با اشاره به عنایت و حمایت مقام معظم رهبری از عمران مناطق ساحلی و توسعه این صنعت گفت: دولت به دنبال آن است که فضای کسب و کار را بهبود ببخشد و بخش خصوصی بدون دغدغه فعالیت کند. دولت از خصوصی‌سازی‌های شتابزده جلوگیری خواهد کرد و در موضع ارتقاء توانمندی‌های بخش خصوصی به‌گونه‌ای عمل می‌کند که این بخش با مشکل مواجه نباشد.

وی با بیان اینکه " به‌زودی اولین جلسه شورای عالی صنایع دریایی را برگزار خواهیم کرد "، افزود: تا زمانی که صنایع دریایی به بازار جهانی وارد نشود، در این مشکلات خواهیم ماند. باید خود را برای ورود به عرصه رقابت غیررانتی و متکی بر توانمندی‌ها در صنعت آماده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز