خبرگزاری کار ایران

سردار احمدی مقدم؛

اجرای قانون باید با تدبیر، عقلانیت و درک درست از جامعه باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۲۲

نگه ‌داشتن حد و اندازه در برخورد با متهمین و مجرمین وظیفه پلیس است‌ / هدف اصلی پلیس برقراری امنیت برای مردم در برابر خطرات و تجاوزات است / در امر به معروف و نهی از منکر نباید افراط و تفریط کرد.

فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: نگه ‌داشتن حد و اندازه در برخورد با متهمین و مجرمین وظیفه پلیس است‌ و ما باید حتی در برخورد با متهمین و مجرمین حد واندازه را نگه داریم زیرا مجرمین بخاطر نارسایی‌ها و ضعف جامعه تبدیل به مجرم شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به هفته نیروی انتظامی گف: هفته ناجا فرصت مناسبی برای استفاده بیشتر ماموران نیروی انتظامی برای برقراری ارتباط با مردمی است که افتخار خدمت با آنها را داریم.

احمدی مقدم با اشاره به شعار " اقتدار پلیس در سایه مردم داری، قانون مداری و روزآمدی " گفت: گرچه در تمامی دنیا اقتدار به معنای خشونت و امریت است ولی این تعریف در ایران متناسب با نظام اسلامی ما و براساس مردم ‌داری قرار دارد زیرا که اصل وجودی پلیس برپایه مردم بوده و خدمت ما برای مردم است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: امیرالمومنین(ع) فرمودند سربازان دژهای مستحکم مردم و جامعه هستند ولی تمام دنیا پلیس حافظ حکومت‌ها و نظامهای سیاسی است ولی در نظام ما هدف اصلی پلیس برقراری امنیت برای مردم در برابر خطرات و تجاوزات است.

وی خاطرنشان کرد: نگه ‌داشتن حد و اندازه در برخورد با متهمین و مجرمین وظیفه پلیس است‌ و ما باید حتی در برخورد با متهمین و مجرمین حد واندازه را نگه داریم زیرا مجرمین بخاطر نارسایی‌ها و ضعف جامعه تبدیل به مجرم شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه نباید با مردم عادی و خانواده مجرمین برخورد نامناسب داشت گفت: مجازات در نظام اسلامی به منظور تنبیه مجرم و آگاهی و بازگشت او به جامعه و با هدف پاکی وی از گناهان انجام می‌شود.

احمدی مقدم در توضیح اینکه نحوه اجرای قانون باید چگونه باشد ابراز داشت: اعتبار قانون به مجریان آن است و اجرای قانون باید با تدبیر، عقلانیت و درک درست از جامعه باشد.

وی افزود: روزآمدی ضامن مقابله با جرم های جدید و پاسخگویی به تهدیدات و مطالبات جدید جامعه است زیرا همواره مجرمین به دنبال استفاده از راهکارهای نوین هستند و پلیس باید زودتر از مجرمین تهدیدات را شناسایی کند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به گفته امیرالمومنین که تامین امنیت وظیفه اصلی حکومت است گفت: پلیس در زمینه تامین امنیت مردم نقش اصلی را دارد و نیروی انتظامی بازوی اصلی قوه قضاییه برای تامین عدالت در جامعه است.

احمدی مقدم با اشاره به سخنان رئیس جمهور در چند روز گذشته گفت: پلیس نقش بزرگی را در توسعه و آبادانی کشور دارا است زیرا که اگر امنیت و اخلاق در جامعه وجود نداشته باشد سرمایه‌گذاری و آبادانی امکان پذیر نیست.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر در قرآن کریم و کلام امام حسین(ع) بسیار مهم ارزیابی شده است و نیروی انتظامی بازوی مهم حکومت در گام سوم امر به معروف و نهی از منکر در برخورد است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه در امر به معروف و نهی از منکر نباید افراط و تفریط کرد اذعان داشت: در دیدگاه افراطیون حرف اول و آخر را نیروی انتظامی می زند و همه مسئولیت ها بر عهده این نیرو است و در دیدگاه تفریطی نیز برخی مغتقدند که همگان را رها کنیم هر طور که می خواهند رفتار کنند که هر دوی این دیدگاه های مردود است.

وی با بیان اینکه مسئولیت عفاف و حجاب بر عهده ۲۶ دستگاه است افزود: خوشحالیم دولت جدید بر اجرای قانون عفاف و حجاب اهتمام جدی دارد زیرا در هشت سال اخیر که این قانون تصویب شده است بسیاری از این کار بر دوش نیروی انتظامی بوده است است و این در حالی است که اغلب دستگاه‌های مسئول در امر حجاب و عفاف کمترین یاری را انجام نمی‌دهند و حتی برخی از این دستگاه‌ها در جهت عکس نیز گام بر می‌دارند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: کشورهای دنیا برای ناامن کردن ایران و تبدیل کشورمان به عراق، ‌ سوریه، ‌ افغاستان و پاکستان تلاش فراوانی می کنند ولی علی رغم همه این تلاش‌ها آنها نتوانستند به اهداف خود برسند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد مرزها در کنترل نیروهای نظامی قرار دارد گفت: امنیت داخلی امروز مرهون کنترل امنیت در مرزها است.

احمدی مقدم با تاکید به موفقیت‌های راهنمایی و رانندگی در کاهش تلفات رانندگی خاطرنشان کرد: در سال ۸۴ ما با داشتن ۱۰ میلیون وسیله نقلیه، ‌۲۸ هزار کشته در سوانح جاده‌ای کشور داشته‌ ایم ولی امروز با وجود ۲.۵ برابر شدن خودروهای نقلیه امیدواریم آمار کشته‌شدگان در سال جاری به کمتر از ۱۸ هزار نفر برسد.

وی ادامه داد: ما امروز دارای بیش از ۱۳۰ سامانه الکترونیکی در نیروی انتظامی هستیم که این مسئله ما را به یکی از بزرگترین دستگاه‌های الکترونیکی کشور تبدیل کرده و ما در منطقه نیز حرف اول را در این زمینه می‌زنیم.

احمدی مقدم گفت: ما در تجهیزات و دانش هیچ نوع وابستگی به خارج از کشور نداریم و اگر محدودیت‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد مرتبط با محدودیت‌های مالی است.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان با اشاره به نقش ولایت فقیه در پیشرفت های نیروی انتظامی ابراز داشت: حجم تهدیدات ما بیش از دیگر کشورها بوده ولی نیروی انتظامی امروز هم تراز کشورهای پیشرفته دنیا قرار دارد و این در حالی است که ما در کنترل جرائم عملکرد بهتری نسبت به آنها داشته ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز