خبرگزاری کار ایران

سردار سلامی:

جان یک سرباز در نظام اسلامی به اندازه جان یک سردار عزیز است

کد خبر : ۱۰۸۸۹۹

ما نمی‌توانیم وقوع هیچ رویدادی را به تصادف، شانس و تقدیر ارتباط دهیم و اینکه ما در تحلیل یک حادثه به قضا و قدر اکتفا کنیم چیزی جز نادیده گرفتن مسئولیت خود نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه، ایمنی را از مسئولیت‌های ذاتی همه فرماندهان عنوان کرد و گفت: در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که مأموریت‌های خطیری بر عهده دارند، موضوع ایمنی از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی صبح امروز در دومین همایش سراسری ایمنی نیروهای مسلح که به میزبانی سپاه و با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان عالیرتبه نظامی و کارشناسان ایمنی در نیروهای مسلح برگزار شد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران در برابر دنیای استکبار مبدأ بازیابی هویت اسلامی، انقلابی و ملی مردم ایران بود.

وی با بیان اینکه " ایمنی، موضوعی انسانی است و به همین دلیل جزو مهمترین اجزا فرماندهی و مدیریت در نیروهای مسلح محسوب می‌شود "، گفت: به قدری جان انسان‌ها در دیدگاه خداوند متعال گرانمایه است که ذات باری تعالی جان انسان را معادل حیات بشریت از ابد تا ازل می‌داند. درک این معنا که جان همه انسان‌ها به عنوان کامل‌ترین گوهر آفرینش در درگاه الهی دارای ارزش فراوانی است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: فرماندهی در نیروهای مسلح صرفاً آمریت و حکمرانی نیست بلکه تعهدی جامع و مسئولیتی فراگیر است که فرمانده را در قبال تمامی اعمال و رخدادهایی که در یگان تحت امر او اتفاق می افتد در معرض پاسخگویی و مسئولیت قرار می‌دهد.

وی، ایمنی را از مسئولیت‌های ذاتی همه فرماندهان دانست و تصریح کرد: ایمنی و سلامت به خودی خود بوجود نمی‌آید اما به خودی خود از بین می‌رود. حفظ سلامت، شادابی، ایمنی و امنیت نیاز به داشتن استراتژی، برنامه، طرحی برای اقدام و ساختاری برای عمل دارد و در قالب توصیه و موعظه نمی‌توان به آن دست یافت.

سلامی افزود: ایمنی باید در نیروهای مسلح موضوعی برای نگرانی دائمی فرماندهان و عملی برای جاری کردن یک برنامه و نظارت کامل برخورد علمی و مواجهه دقیق با موضوع ایمنی باشد که در این صورت به طور قطع با کاهش چشمگیر حوادث، رخدادها و رویدادها مواجه خواهیم بود.

جانشین فرمانده کل سپاه همچنین با بیان اینکه همه این حوادثاز دلایل روشنی برخوردارند، گفت: ما نمی‌توانیم وقوع هیچ رویدادی را به تصادف، شانس و تقدیر ارتباط دهیم و اینکه ما در تحلیل یک حادثه به قضا و قدر اکتفا کنیم چیزی جز نادیده گرفتن مسئولیت خود نیست.

سردار سلامی در ادامه با اشاره به اینکه " حوادثهم ریشه‌های دور دارند و هم زمینه‌های نزدیک "، گفت: در تحلیل حوادثگذشته شاهد بودیم که هیچ چیز به اندازه اراده انسانها حوادثرا رقم نمی‌زند و هرچند بخشی از حوادثخارج از اراده انسان رقم می‌خورد اما نادراند حوادثی که انسانها از قبل قادر به مهار مولفه‌های آن نیستند.

وی در ادامه به بیان مولفه‌های ایمنی در صنعت هوانوردی، دریایی و زمینی پرداخت و افزود: در گذشته مرسوم بود که ایمنی را بیشتر معطوف به صنعت هوانوردی می‌دیدند اما امروز با نگاهی به حوادثجاده‌ای درمی‌یابیم که مفهوم ایمنی تنها مربوط به صنعت هوانوردی نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه " در نظام اسلامی جان یک سرباز به اندازه جان یک سردار عزیز است "، به راه‌اندازی معاونت ایمنی و اقدامات تامینی در سپاه اشاره کرد و یادآور شد: از زمان شکل‌گیری این معاونت به عنوان متولی محوری بحثایمنی، شاهد کاهش چشمگیر حوادثبودیم که این مساله نشان می‌دهد ایمنی نیازمند نظارت، تفکر و برنامه‌ریزی سیستمی است.

سلامی در پایان، آموزش، برنامه‌ریزی و ساختار سازی را از رموز ایمنی عنوان و تصریح کرد: مساله ایمنی در نیروهای مسلح که از مأموریت‌های خطیری دارند از اهمیت خاصی برخوردار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز