خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

برای مدیریت آموزش و پرورش باید از روزمرگی پرهیز کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۳۴

پرهیز از روزمرّگی و دوری از شتابزدگی در ترسیم دورنما و برنامه‌ریزی مدوّن برای آموزش و پرورش از ضرورت‌های مدیریتی برای اداره درست آن است و الحمدلله آقای دکتر فانی از ابتدای انقلاب اسلامی در جریان مسائل آموزش و پرورش بودند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز و به مناسبت بازگشایی مدارس، در دیدار سرپرست وزارت آموزش و پرورش و معاونین و مشاورین این وزارتخانه، دانش‌آموز و معلم را دو قشر با یک هدف مشترک خواند و گفت: نتیجه زحمات امروز معلمین، فردایی روشن برای کشور است که دانش‌آموزان رقم خواهند زد.

به گزارش ایلنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سیاست‌های کلی نظام در ارتباط با آموزش و پرورش گفت: پرهیز از روزمرّگی و دوری از شتابزدگی در ترسیم دورنما و برنامه‌ریزی مدوّن برای آموزش و پرورش از ضرورت‌های مدیریتی برای اداره درست آن است و الحمدلله آقای دکتر فانی از ابتدای انقلاب اسلامی در جریان مسائل آموزش و پرورش بودند.

ایشان با یادآوری برنامه‌های دولت سازندگی برای آموزش و پرورش و ابداع روش‌هایی برای مشارکت بیشتر مردم در این امر، گفت: باید از اقیانوس عظیم مردمی برای تعلیم و تربیت فرزندان این مملکت استفاده کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با طرح سؤالاتی درباره مدارس فنی و حرفه‌ای، مدارس شبانه‌روزی و مدارس نمونه دولتی و غیرانتفاعی و شنیدن پاسخ‌های هر یک از معاونین و مسئولین مربوطه، با تأکید بر اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی و اشتراک آن اهداف با آرمان‌های شهدا و ایثارگران، گفت: آموزش فرزندان ایران که مردمی پیرو مکتب اهل بیت دارد، یکی از زیربنایی‌ترین کارهاست و هزینه‌های آموزش و پرورش، حتی حقوق معلمین هزینه جاری نیست.

ایشان همزمانی شروع مدارس و هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفت و گفت: باید کودکان، نوجوانان و جوانان را با تاریخ مشعشع دفاع مقدس و نقش دانش‌آموزان و معلمان شهید در حفاظت از انقلاب آشنا کرد.

در آغاز این دیدار دکتر علی‌اصغر فانی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و هر یک از معاونین و مشاورین گزارشی از آخرین وضعیت‌های آموزش و پرورش و مشکلات معلمین و دانش‌آموزان ارائه کردند.

دکتر فانی با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی بلندمدت برای تعلیم و تربیت گفت: سند تحول آموزش و پرورش، جامع سیاست‌های کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز