خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی دریایی سپاه:

آمریکا قادر به تامین امنیت خود در منطقه نیست

کد خبر : ۱۰۶۶۲۰

آمریکا فکر شلیک یک تیر در خلیج فارس را از ذهن خود خارج کند / امریکایی‌ها از خروجی تنگه هرمز برای ورود به خلیج فارس استفاده می‌کنند که این اقدام به دلیل ترس آن‌ها از نیروی دریایی سپاه است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امریکایی‌ها از خروجی تنگه هرمز برای ورود به خلیج فارس استفاده می‌کنند که این اقدام به دلیل ترس آن‌ها از نیروی دریایی سپاه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار علی فدوی پس از رژه بزرگ نیروهای مسلح با حضور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به مرزهای آبی سرزمینی و بین المللی، در گذشته ناوهای امریکایی در مرزهای بین المللی مشاهده می‌شدند ولی با حضور سپاه پاسداران در خلیج فارس دیگر ناوهای امریکایی حتی در مرزهای بین المللی نزدیک ایران نیز مشاهده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته نیروهای امریکایی از آبهای کشورهای جنوب حوزه خلیج فارس استفاده می‌کردند، خاطرنشان کرد: ایالات متحده قراردادهایی با کشورهای عربی امضاء کرده است و بدین ترتیب از بنادر و آبهای این سرزمین‌ها استفاده می‌کنند.

فدری با اشاره به اینکه ورودی تنگه هرمز در بخش شمالی و خروجی نیز در بخش جنوبی قرار دارد، گفت: امریکایی‌ها از سال گذشته از خروجی این تنگه برای ورود به خلیج فارس استفاده می‌کنند که این اقدام به دلیل ترس آن‌ها از نیروی دریایی سپاه است.

وی افزود: این اقدام ایالات متحده بار‌ها موجب حادثه در تنگه هرمز شده است که یک بار یک ناو امریکایی با نفتکش ژاپنی و بار دیگر زیردریایی امریکایی با یک نفتکش ژاپنی برخورد کردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه امریکایی‌ها در منطقه حتی نمی‌توانندبرای خود ایجاد امنیت کنند گفت: آمریکا فکر شلیک یک تیر در خلیج فارس را از ذهن خود خارج کند.

وی افزود: آمریکا‌یی‌ها از شناورهای تندرو، مین‌های دریایی و موشک ساحل به دریای نیروی دریایی سپاه نگران هستند. اکنون شناورهای سپاه در تعداد انبوه موجود است که ۲۴ ساعته در خلیج فارس حضور دارند.

فدوی گفت: حضور نیروهای نظامی آمریکا در خلیج فارس به معنای قرار گرفتن در معرض نابودی کامل آنهاست.

وی درباره سفر رییس جمهور به نیویورک گفت: از هر ملتی و به ویژه ملت ایران انتظار سربلندی‌، ‌ عزت و شرف است و سی و چهار سال پس از انقلاب مهر محکمی بر این عزتمندی و شرف به شمار می‌رود، ان شالله این روند ادامه پیدا کند. روحانی از علمایی است که از زمان قبل از انقلاب وارد و درگیر در مسائل انقلاب بوده است. وی از ابتدای انقلاب مسیرهای مختلف را طی کرده است و جزء بهترین سخنوران و کسانی است که می‌توانند به بهترین وجه مطالبات را بیان کند، ان شالله در دوره ریاست جمهوری ایشان این روند مشاهده شود.

فدوی در پا سخ به این سوال که تعبیر نرمش قهرمانانه که مقام معظم رهبری مطرح کردند چیست؟ گفت: انعطاف مسلمانان بیشتر از هر کسی است انعطافی که از آن عزت و شرف در می‌آید؛ چرا که مسلمانان به مبنای‌هایی که خداوند گفته است، مسلط هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز