خبرگزاری کار ایران

امیری در جمع خبرنگاران:

وزارت کشور در انتخاب استانداران تحت هیچ فشاری قرار نگرفته است

کد خبر : ۱۰۴۹۴۴

مرجع بررسی صلاحیت استانداران وزارت کشور است که این نهاد در چارچوبی که قانون معرفی کرده است، موضوع را تعقیب می‌کند.

«حسین علی امیری» قائم مقام وزیر کشور در مراسم ترحیم آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی درباره انتخاب استانداران عنوان کرد: وزارت کشور برای انتخاب استانداران معیارهایی همچون حسن سابقه و داشتن تجربه مدیریتی کلان، مشی اعتدال سیاسی، و نگاه توسعه‌ای به مسائل را دارد، بنابراین کسانی که این معیارها را داشته باشند از ناحیه نمایندگان مجلس، نخبگان استان و علما پیشنهاد می‌شوند اما نهایتا فردی که این شاخصه ها را داشته باشد در روند بررسی قرار می‌گیرد اما این به معنای پذیرش وی برای استانداری نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی با بیان این‌که فرآیند بررسی استانداران و انتخاب آنها در وزارت کشور تعریف شده است، گفت: اگر وزارت کشور شاخصه‌های مدنظر را در افراد احراز کرد، آنها را به دولت پیشنهاد می‌دهد.

امیری درباره تأخیر دولت در مورد معرفی استانداران نیز گفت: استانداران نمایندگان سیاسی دولت در استان‌ها هستند و با اختیارات وسیعی که دارند، باید برای انتخابات‌ها دقت کافی صرف شود بنابراین وزارت کشور با دقت و سرعت کار بررسی آنها را انجام می‌دهد.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور این دوره فردی حقوقدان است که به مسائل نگاه حقوقی دارد، تصریح کرد: مرجع بررسی صلاحیت استانداران وزارت کشور است که این نهاد در چارچوبی که قانون معرفی کرده است، موضوع را تعقیب می‌کند.

وی افزود: وظایف وزارت کشور در قانون مشخص شده است، وزارت کشور تاکنون در انتخاب استانداران تحت هیچ فشاری قرار نگرفته است.

امیری در پاسخ به این پرسش که بحثامنیت اخلاقی و گشت ارشاد توسط دولت فعلی چگونه پیگیری خواهد شد، گفت: این مسئله را از خود آقای وزیر سوال کنید.

وی با تأکید براینکه وزارت کشور در انتخاب استانداران صرفا پیشنهاد دهنده است، گفت: اگر افراد معرفی شده در دولت رأی بیاورند، به عنوان استاندار معرفی خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز